![]() |
[camera]
Weet iemand van jullie een goede site waar ik een goede foto camera kan vinden. Met een recensie er bij. Het zou handig zijn als ik de cameras met elkaar kan vergelijken.
|
|
Citaat:
www.dpreview.com www.stevesdigicams.com www.letgodigital.org |
Trieste titel aangepast.
|
Sorry, en bedankt voor de posts.
Olympus SP-550 UZ is dit een goede camera en hoe duur is hij in nederland verkrijgbaar? |
Ja die is in NL verkrijgbaar maar nee ik zou liever een Canon S5 IS of Canon G7 hebben. (iig in zelfde segment/formaat digicams)
|
Voor als je de kwaliteit van de foto's wil vergelijken:
http://www.lesnumeriques.com/duels.p...6&p2=1842&ph=2 |
www.dpreview.com geeft meestal wel genoeg info
|
Als je googelt op merk en type van je camera vind je wel veel recensies op allerlei verschillende sites :)
|
Ik heb 3 camera's uit gekozen. Welke zouden jullie mij adviseren?
De eerste: Nikon D40x kit 18-55mm D40x Kit 18-55mm features: spiegelreflexcamera voor iedereen 10,2 megapixels 8 onderwerpstanden haarscherpe 3-velds autofocus gebruiksklaar in 0,18 seconde 3 foto's per seconde ISO 100 - 1600 2,5 inch LCD batterijlevensduur voor 520 opnames De tweede Olympus E-410 The Olympus E-410 digital SLR – main features Light and compact with Live Preview 10 Megapixel Live MOS sensor New image processing engine Hi-Speed USB 2.0 2.5”/6.4cm HyperCrystal LCD Supersonic Wave Filter for dust protection Dual memory card slots (for xD-Picture Card and CompactFlash) 32 shooting modes (incl. 5 exposure, 7 creative & 20 scene modes) Built-in pop-up flash (GN 10) 3fps with up to seven images in RAW buffer One touch white balance AF-lock functionality Depth of field preview function 49 segment digital ESP Exposure bracketing function Beginners’ and advanced info screen Detailed playback info screen with histogram Based on Four Thirds Standard Optional Underwater Case (PT-E03) available En de derde: Canon EOS 30V Date Film formaat kleinbeeld Inclusief lens Sluitertijd (minimaal) 1/4000 sec. Sluitertijd (maximaal) 30 sec. Sluitertijd functies B Scherpstelling automatisch, handmatig Belichting Belichting automatisch, diafragmavoorkeuze(A), sluitertijdvoorkeuze(S), handmatig, AE Lichtmeting meerveldsmeting, centrumgericht, spotmeting Belichtingscorrectie 4 stappen AE programma's 6 standen Meervoudige belichting Filmgevoeligheid 25, 50, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 5000 Flitser Ingebouwde flitser Flitseraansluiting merkgebonden flitsschoen Flitser functies uit, invulflits, rode-ogen reductie, rear curtain Flitstijd 1/125 - 1/4000 sec. Overig Continu opname 4 beelden/sec. LCD-scherm Datum afdrukken Zelfontspanner Gewicht (excl. lens) 575 gram Kleur(en) zwart Introductie model 2004 Afmetingen (H x B x D) 10,3 x 14,7 x 6,9 cm |
Een Canon EOS30V is een analoge spiegelreflex..
Anyway ik zou niet de Nikon nemen maar een Canon EOS 350, 400D of 30D (mits budget dat toelaat) |
Mijn buget ligt tot de 600 euro mischien wat meer maar niet te veel.
En de olympus dan is die dat een aanrader. |
Citaat:
De Olympus E-410 is momenteel nog niet te koop...(en kost waarschijnlijk over de 800€) En Ik denk dat je dan beter af bent met de Olympus E-400... Zelfde specificaties maar enkel die live functie niet. Maar naar wat ik begrepen heb vertraagt die live functie het hele gedoe en kun je niet automatisch focussen, hetgeen je spiegelreflex eigenlijk weer minderwaardig maakt. (Vorige maand ook de E410 willen bestellen en dan om deze redenen toch voor de E400 gekozen.) De E400 kost dacht ik ongeveer 750€ |
Is de E-400 wel met de hand te focussen? En wat is de prijs. En zit de flitser er bij in begrepen of moet je die apart aanschaffen?
|
Citaat:
Flitser springt eruit als je foto trekt. Prijs was voor fototoestel + zoomkit + bescherming voor screen + flash card 4 gig ongeveer 1000 € Weet niet wat hij apart kost, ga gewoon eens in een fotozaak uitleg vragen, hou het toestel eens vast, doe een test in de winkel enz. http://www.teurlings.be/tek/foto/foto06.jpg Hmmm blijkbaar zijn er met de E410 toch aantal lichte wijzigingen met scene programma's enz. |
Canon EOS350D.. kit met lens kost je slechts 499 momenteel. Erg goede deal voor dat toestel als je het mij vraagt (y)
|
Citaat:
Bij hoge isowaarden: veel ruis Bij tele: rotslechte close-ups. Minimale sluitertijd: veel te lang. Zoeker: waardeloos. LCD-monitor: gebruikte ik amper, maar slecht zichtbaar bij veel licht. Kortom: prutcamera. In de prijsklasse waar jij voor gaat kan je inderdaad beter voor een low-end spiegelreflex gaan. Tweedehands EOS 300D of ev. nog ergens een (nu goedkope) EOS 350D of tweedehands EOS 400D. Koop zo'n body, een fatsoenlijke zoomlens (20-200mm of iets in die aard) je bent voor niet veel meer geld véél beter geholpen. |
Citaat:
|
Citaat:
http://tweakers.net/pricewatch/10792...-EOS-350D-Kit-(8.0MP-EF-S-18-55mm-f-3.5-5.6-II).html |
Of probeer een tweedehands Nikon D50 te vinden, ook erg de moeite waard.
|
Voor de Canon EOS350D is het reëel om op markt plaats meer dan 400euro op die kamera te bieden?
En king een van die sites werkte niet en die andere stond de eos 350d er niet tussen. Maar toch bedankt;) |
Citaat:
Bij kamera express staat ie er wel tussen, je moet naar fotocams dan spiegelreflex en dan sorteren op prijs. Staat ie bovenaan voor 529. Of je kunt de zoekfunctie gebruiken.. Die link van tweakers werkt idd niet naar behoren, moet je even de complete link kopieeren en plakken in de adresbalk. |
Voor die canons heb je ook een mooie EF 50MM 1.8 voor 95 euro.. Ik weet niet of je een zoomlens wilt maar het slimste is die kit kopen (body kost niet of nauwelijks minder), die zoomlens verkopen als nieuwe occasion en die EF 50 erbij nemen. Prima lichtsterkte/scherpte diepte voor dat geld.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En de garantie die je er bij krijgt? Maakt het uit waar je hem koopt in dit geval wat het is toch wel een redenlijk dure aanschaf.
|
Citaat:
Ik probeer tegenwoordig sowieso alles direct zelf met de fabrikant te regelen, voordeel daarvan is dat je zelf de diagnose kunt overbrengen naar de fabrikant en geen vertraging hebt (bijv KE ontvangt je cam terug van reparatie, maar vergeet jou te laten weten dat ie terug is.. weer een week verder). Heb zelf wel eens defect gehad aan een Canon Ixus 430 (door eigen toedoen), toen werd ik ook doorverwezen naar de reparatie dienst van Canon zelf. Kan je een formuliertje uitprinten en aangetekend opsturen. |
Scheetjes, jullie hebben recht op garantie van de dealer zelf, die meestal doorsturen naar de fabrikant, maar wettelijk gezien moet de dealer je de garantie verlenen. (a)
|
Btw als je lenzen hebt van een camera (20jaar+-) kun je die lenzen dat gebruiken op een nieuwe camera? En kun je minolta lenzen op een canon zetten?
|
Citaat:
|
Dat is jammer.
|
Citaat:
Minolta lenzen op een canon kan wel bij bepaalde modellen met een soort verloop. Maar dan heb je beperkte mogelijkheden. |
Citaat:
|
Upje
Ik heb nu een canon eos 350d. Maar is het heel slecht voor de camera om hem mee naar ameland te nemen? |
Citaat:
|
Nee kan eigenlijk weinig kwaad. Heb je een goede fototas? Erg belangrijk. De lensdop erop als je even geen foto's maakt, zeker als er wind staat (ivm zand en stof). Laat je cam altijd geleidelijk wennen aan vocht en hitte/kou. Ik neem aan dat je geen lenzen gaat wisselen, als je dat wel doet doe het in de luwte en hou de cam omlaag tijdens wisselen, heb je de kleinste kans op stof op de sensor.
Pas wel op met regen, de eos 350d is niet waterproof zoals bijv een 1ds. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30. |