![]() |
CPU gebruik
Ik draai Windows Vista Ultimate,
Alle programma's waarmee ik het bekijk is het gelijk, van SpeedFan tot de taskmessenger. Als ik gewoon niks doe,,en de pc draait idle is het CPU gebruik rond de 80%(44 graden), als ik dan bijvoorbeeld internet explorer start of Itunes, daalt het gebruik na rond de 12/15%.(en koelt hierbij ook af naar ongeveer 37 graden) Zijn er meer mensen met zoiets, want de warmte loopt hier in deze kamer zo behoorlijk op, en het energie verbruikt stijgt ook. Weet iemand hoe dit kan? groeten Twistam. P.S. Alleen drivers draaien, dingen zoals windows defender niet. |
Systeemspecificaties?
Gebruik je bijvoorbeeld die sidebar? Die gebruikt bij mij namelijk buiten proportioneel veel cpukracht en geheugen. |
nee, i kgebruik geen sidebar, er staat iig geen vinkje bij, run sidebar when windows start up (oid)
en Systeem specs: (t is niet allerbest geweldig, maar dat maakt niet uit) P4 2,1Ghz Een Asus mobo (weet zo neit meer even welke) NVidia FX5700 768MB - SD-Ram (133mhz) 1x 20GB 10000tpm (ide) hierop draait windows 1x200GB 7200tpm(ide) Dit was het belangrijkste wel dacht ik. |
welke processen zijn het?
ik heb zo het idee dat de indexing service nog bezig is met het indexeren van je hardeschijf |
Ik kan in windows met ctrl+alt+del niet eens meer kiezen, i kkrijg alleen t lijstje met taken.
Dus zal ik het lijstje overnemen van what's running. sommigen zie ik trouwens meerdere keren, meld i ker wel even bij de taak smss.exe csrss.exe (2x) winnit.exe services.exe svhost.exe(10x) spoolsv.exe audiodg.exe dwm.exe taskeng.exe wuauclt.exe SLsvc.exe searchindexer.exe Ipodservice.exe (of die afgesloten is of niet, maakt geen verschil start niet automatisch op) usnsvc.exe lsass.exe(2x) Issas.exe Ism.exe winlogon.exe taskmgr.exe explorer.exe vsnpstd.exe mixer.exe (driver audio) groovemonitor.exe whatsrunning.exe conime.exe |
is het eigenlijk niet een beetje een traag systeempje voor vista ultimate;)
|
searchindexer.exe kan een hoog cpu veroorzaken
kijk eens met dit tooltje of je het cpu gebruik kan zien en draai eens een virusscan want als ik zoek op Issas.exe kom ik steeds uit op sites waar ze het over de sasser worm hebben |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kijk je echt naar het cpu verbruik? Want je System-Idle process neemt heel wat van je cpu ;)
|
Met dit programma geeft hij nog steeds 68% aan, en soms zelfs boven de 80%.
Maar togh gaat alles gewoon snel, alles word snel geopend, en Itunes oid start ook vlot op, terwijl dit soms wel behoorlijk wat vraagt. Alvast bedankt voor de vele reacties! ;) Nu ik Windows Live messenger erbi jaan heb, is het gebruik lager dan 10% :confused: |
Citaat:
|
--> s&m
|
issas.exe lijkt me eerder een virus en lsass.exe is inderdaad een windows bestand.
|
Maar mocht issas.exe een virus zijn, dan zou het CPU gebruik toch gelijk blijven als ik bijvoorbeeld msn aan heb staan? :confused:
groeten twistam. |
Post hier eens een HijackThis-logje, daar zitten de experts :)
|
Allemaal bedankt voor de reacties! :D
Het is opgelost, met Ccleaner onder het menu opstarten stond issas.exe . Deze heb ik uit de lijst verwijderd, en nu heb ik de pc al paar keer opnieuw opgestart, en heb CPU gebruik is nu rond de 2/4% :) Nogmaals allemaal bedankt (y) ! Groeten twistam |
Citaat:
|
Citaat:
Maar een cpu probleem komt niet altijd door een virus. |
Klein vraagje:
Als ik bij de processen kijk, dan staat er achter Niet-actieve systeemprocessen constant een CPU van in de 90. Is dat normaal? Het algemene CPU gebruik blijft onder de 5. (Mijn pc doet erg raar dus ik ben van alles aan het bedenken waar het aan kan liggen. Ik hoop dat ik dit nu kan posten voor mn internet er weer mee ophoudt..) |
Konijn, dit lijkt me redelijk normaal.
die 90% wil zeggen dat je nog zoveel % CPU hebt om op te werken. Als je sorteerd op CPU zal je zien dat alle andere processen op je PC ongeveer 10% innemen, als je alles optelt kom je op 100% CPU :) om die 90% zou ik me geen zorgen maken. wat bedoel je juist met "m'n pc doet erg raar"? Bedoel je enkel je internet-verbinding? |
Citaat:
In ieder geval is het nu opgelost. :) |
Citaat:
Waaronder bijvoorbeeld leuk spyware/adware. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14. |