![]() |
Een 2de master
Ik vroeg mij iets af. Ik studeer nu psychologie aan de universiteit (2de bachelor) en zal later waarschijnlijk ook een master in de psychologie doen. Die master duurt dan 2 jaar, waarvan 1 jaar voornamelijk stage en het schrijven van een thesis.
Nu zou ik ook wel graag een master in de seksuologie doen (perfect mogelijk na een bachelor in de psychologie). Deze master duurt normaalgezien ook 2 jaar. Maar stel dat ik nu eerst een master in de psychologie doe en daarna een master in de seksuologie wil doen, duurt die master dan ook 2 jaar? Ik neem aan dat ik al stage gelopen zal hebben in mijn eerste master en ook al een hele thesis geschreven zal hebben. Zal ik dit opnieuw moeten doen in een 2de master? Ik neem aan dat dit dus niet hetzelfde is als een master-na-master? Ohja, ik ben belg, maar ik neem dat het in nederland hetzelfde is? |
Dat ligt helemaal aan de universiteit. Je kunt meestal voor je 2e master vrijstellingen krijgen voor bepaalde vakken, mits er veel overlap is. Je thesis moet je waarschijnlijk wel 2 x schrijven. Hoe dat zit met je stage weet ik niet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09. |