![]() |
Gutturale tonen/stem
Hoi,
Ik vroeg me af of iemand weet waar ik iets kan vinden over hoe ik mijn gutturale tonen zou kunnen oefenen. nu niet denken, wat is dat voor randdebiel? het zit zo. ik speel nu sinds 2 jaar in een band als basgitarist. Alleen heb ik ongeluk met mijn hand gehad waardoor ik nu niet meer kan / zal kunnen spelen. En aangezien ik niet wil stoppen met muziek bezig te zijn, wil ik mij richten op zang. mvg relyt |
Gutturale tonen? Ik neem aan dat je grunts bedoelt? Chocomel drinken en goed vanuit de onderbuik gorgelen.
|
nee gutturale tonen.
Zoals in black metal :o bv Arch Enemy - Silent wars / Nemesis |
arch enemy black metal ;)?
|
Citaat:
en als ik naar je voorbeelden luister is dat ook inderdaad wat je bedoeld. |
Grunts ja. Je gebruikt je maag, niet je keel. Flink oefenen. Denk aan de spieren die je gebruikt als je boert en hikt.
|
Ik krijg altijd jeuk in mn keel, behalve als ik wiskey heb gedronken.
|
Kwestie van oefenen, die shit moet ergens uit je buik/maag/aangelegen spelonken komen. En tussentijds drinken helpt in het begin ook goed, vooral beetje "dikker" drinken.
|
ik bedoelde natuurlijk death metal :rolleyes:
|
Maar je zei black metal omdat...?
|
Anyway, vannuit je buik zingen. Veel chocomel zuipen.
Ik heb ergens een keer een uitleg gehoord van een bekende grunter (god, ik kan niet op zijn naam komen. HIj had het namelijk op zijn site staan) die zijn basistechniek omschreef als een "hele diepe zucht". Zo eentje die je maakt als je gefrustreerd begint te raken. Mag ik je bas? :p |
Oh en dat er iets mis is met je hand zegt niet dat je geen bas meer kunt spelen :nono:
deze kerel heeft geen armen en speelt daarom bas met z'n voeten :o |
Citaat:
|
+ Dat zijn geen voeten, dat zijn mismaakte handen.
|
Citaat:
Citaat:
|
Heel grappig, iemand belachelijk maken omdat hij een ongeluk gehad heeft.
moet jij niet ergens in een greppel liggen creperen ofzo? anyway mijn hand is niet mismaakt, verbrijzeld>> motoriek aan snot |
Citaat:
|
Misschien een stom voorstel maar...
Neem een plectrum *shudder* en leer linkshandig spelen? (of als je linkshandig was, neem een rechtshandige bas :o) |
Koop "The Zen of Screaming" van Melissa Cross. Helpt je een heel eind vooruit.
Verder: zoek gewoon een zangleraar/lerares, die kunnen je daarmee ook helpen. |
Citaat:
http://www.tunaweb.nl/grunttut.mp3 :) |
Citaat:
Die tutorial heeft ie dus ook ook gewoon op zijn site staan :o http://www.tonybullard.com/?page_id=19 |
Citaat:
|
je stem niet kapot roepen
de meesten doen het stilletjes =) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25. |