![]() |
Middenkaderfunctionaris biologische, medische en chemische laboratoriumtechniek MBO
Ik wil deze opleiding kiezen, maar grote nadelen:
- Heb een bepaald vak niet in m'n pakket dat ik moest hebben - Is veel wiskunde Ik wil het heel graag, ik doe VMBO kaderberoepsgerichte leerweg. En ik wil me graag voor deze opleiding inschrijven, en jaja, de meesten zullen zeggen 'je kan niet met KBL aangenomen worden op een MBO niveau 4 opleiding, maar als ik zo een VDL test goed maak, dan zullen ze het misschien door de vingers zien. Dus, iemand ervaring met deze opleiding? Zo ja? Hoe beviel het, was het te doen? |
up :mad:
|
Ik doe een soortgelijke studie op HBO-niveau maar kan je vragen denk ik niet echt beantwoorden omdat die specifiek voor het MBO zijn.
|
Citaat:
Is het meer scheikundig, chemisch, of biologisch? :) |
In het eerste jaar is het heel veel herhaling en aanvulling van de stof die je op de middelbare school gehad hebt, ook redelijk veel wiskunde en zeker veel chemie (scheikunde) en biologie. Dat heb je gewoon nodig voor de jaren daarna. In het tweede en derde jaar krijg je meer specifieke vakken zoals hematologie (over bloed), celbiologie, informatica, moleculaire biologie, DNA, etc. Je moet je even door dat eerste jaar heen bijten maar dat is denk ik bij alle opleidingen, het wordt steeds leuker :)
|
Mijn moeder doet het maar die kan ik nu niets vragen, zit nu op mijn kamer in Groningen....
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10. |