![]() |
Een open relatie.
Een open relatie.
En dan niet een open relatie waarin je rond gaat sletten en wekelijks met een ander het bed in duikt, maar een open relatie waarbij, als de mogelijkheid zich voordoet, je de kans hebt er iets mee te doen. Hoe kijk je hier tegenaan? Zou je het zelf kunnen? Wat vind je van mensen die een open relatie hebben? Ken je mensen die zo'n relatie hebben? Deel je ervaringen! :p |
Ken zelfs een knakker met een open huwelijk.
Het is an sich wel mijn ding ja, al ben ik niet echt het relatietype. |
Voor mij is het geen kwestie van kunnen, maar een kwestie van willen. Ik wil het niet, het lijkt me niks. Een wezenlijk deel van een liefdesrelatie is voor mij dat het er maar één is.
Andere mensen moeten doen waar ze gelukkig van worden. |
Zit'm er vooral in in mijn ogen of je seks los kan koppelen van liefde.
|
Ik denk dat ik het wel zou kunnen, maar dan moet je wel goede afspraken maken.
Ik ken koppels die zeiden het te kunnen, en dat toen het gebeurde, was het hel op aarde :p |
Ik denk niet dat ik zo goed tegen het idee kan dat m'n vriendje bovenop een andere chick ligt. Ik wil hem niet delen :o.
|
Citaat:
Ontopic: Ik weet het niet. Ik kan me er wel iets bij voorstellen maar ik denk niet dat ik het ooit *echt* zou willen. |
Citaat:
|
Citaat:
Of hoe ga je daar dan mee om? |
Mijn vorige relatie was een open relatie. Maar hij was te jaloers, dus werd hij razend toen ik 1xje iets met iemand anders had gedaan.
In mijn relatie nu moet ik er niet aan denken dat een van ons het met een ander gaat liggen doen. Dus kan ik wel begrijpen dan anderen mensen dat wel zouden kunnen. Want ik kon het ook. Dus ik denk dat het te maken heeft met hoeveel je voor je partner voelt, of je het wel of niet kunt/wilt. |
Citaat:
2. Nee. Ik kan dat absoluut niet. Persoonlijk vind ik juist het mooie van een relatie dat je bepaalde dingen alleen met elkaar deelt. Dat maakt het voor mij juist speciaal en ik zou er niet mee kunnen leven als mijn vriendin er anders over zou denken. 3. Dat ze het zelf moeten weten? :d Ik heb geen idee.. 4. Nope. De enkele keren dat ik hoorde dat mensen een open relatie hadden ging het vaak stuk op het moment dat ze er echt gebruik van maakten :confused: :d |
hmm heel lastig, in principe heb ik in het begin dat ik mijn vriend kende een soort van open relatie gehad, ware het niet dat hij nog een 'echte' vriendin had, en zowel hij als ik nog met anderen scharrelden. maargoed dat geldt niet echt.
Ik heb er wel eens over gedacht, want er is al het e.e.a. gebeurd in onze relatie waardoor je die keuze zou kunnen maken. Een van de voordelen zou ik vinden dat je er op voorbereid kan zijn, het is een mogelijkheid. Dit vergroot de openheid erover, en loop je minder het risico dat iemand het via via te weten komt en de relatie pijnlijk eindigt. Een ander voordeel is dat, wanneer je seksueel op elkaar ben uitgekeken, of iets minder cru: wanneer het grote kampvuur nog maar een waakvlammetje is, je toch je behoeften kunt bevredigen zonder de warmte en het speciale van je partner te hoeven missen. Ik praat hier wel over wanneer je de 40 bent gepasseerd. HET GEVAAR bestaat 'm in dat je partner een ander vindt waar hij verliefd op wordt. Want hoe kun je afspreken een open relatie te hebben, maar de liefde wel exclusief te laten en de seks niet. Ik denk wel dat ik er mee zou kunnen leven dat mijn vriend een andere vrouw zou neuken, maar niet dat hij haar zou liefhebben. Daar heb je namelijk wel wat meer voor nodig dan een lekker lijf, en als een andere vrouw hem dat kan geven...tja...jaloezie..... |
Citaat:
|
Mn vorige relatie was open. Maar dan niet met sex, alleen met zoenen. Dit omdat ik nogal een verleden heb qua vreemdgaan.:p Het werkte wel, ik mocht zoenen met wie ik wou..maar omdat t mocht was er geen bal meer aan.
Ik vond t alleen zo vervelend om aan mensen te vertellen dat we een open relatie hadden, omdat heel veel mensen ontzettend bekrompen denken hierover. "Oh dan zal het wel niet serieus zijn'' etc. |
Citaat:
|
Ik zit even na te denken over wat het verschil dan is tussen een polygame relatie en een open relatie. Bij een open relatie is het alleen voor de lol en mag er van verliefdheid geen sprake zijn ofzo?
Ennieweei, Het zou helemaal niets voor mij zijn. Ik ben niet van plan mijn man met een ander te delen, op hem wil ik het 'alleen-recht' hebben om het maar zo te zeggen :) Voordeel is dat hij er hetzelfde over denkt. We moeten er allebei niet aan denken en hebben er ook geen behoefte aan. En wat ik er verder van vindt: Mensen moeten gewoon lekker doen waar ze zin in hebben. Ik denk alleen wel dat je hele goede afspraken hierover moet maken, omdat ik wel het idee hebt dat je de ander snel kan kwetsen... |
Citaat:
Ik heb niets tegen open relaties, zo lang het niet die van mij is. Ik verwacht niet dat ik er mee om zou kunnen gaan maar belangrijker, wat Myuki ook al zei, ik wíl seks en liefde ook helemaal niet loskoppelen, want gekoppend vind ik ze juist zo leuk. Ik ken wel wat mensen die halfopen relaties hebben gehád. Bv. dat het meisje wel seks mocht met andere meisjes, maar niet met andere jongens (de relatie was met een jongen). Of dat af en toe zoenen wel oke was. Maar op het moment niet. |
Citaat:
Nah, niets voor mij. Ik wil best met leuke jongens zoenen, maar niet als ik een relatie heb. Wij hebben niet het soort relatie dat stand kan houden bij dergelijke praktijken, denk ik. |
Niks voor mij. Ik heb een relatie om dingen te delen met 1 persoon.
|
Niks voor mij. Seks binnen de relatie vind ik een van de belangrijkste dingen. Als ik dat buiten de relatie vind dan stelt de relatie in mijn ogen helemaal niks voor.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nee ik geloof niet in open relaties en zou het zelf ook niet willen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar inderdaad, seks vind ik een ander verhaal dan zoenen. Ik ga niet zomaar met iedereen naar bed. |
Ik ben te jaloers aangelegd om een open relatie te kunnen beginnen. Ik zou er onbewust en wedstrijd van gaan maken, 'oh, hij heeft met een meisje gerotzooit', 'dan moet ik zorgen dat ik ook ga rotzooien zodat ik niet "achter" ga lopen'. Of zo iets stoms.
|
Citaat:
|
Ik ben te jaloers en te bezitterig daarvoor.
Mijn vriend is mijn vriend. En no way dat iemand anders aan hem gaat zitten friemelen. Een vriend van mij heeft t heel lang gehad, het is lastig. Je denkt dat je je vriend/in alles kan laten doen, maar na een tijdje gaat het toch te ver. En de ander vindt dan dat t wel moet kunnen en jij vindt van niet en veel ruzie enzovoorts. Als je t wil, dan moet je stevige grenzen afspreken. |
Ik zou er niet tegenkunnen denk ik :o
|
ik zou er niet tegen kunnen
|
Citaat:
|
Ik heb er het vooroordeel over dat de vrouw in de relatie het eigenlijk alleen maar doet zo van 'nouja, dan wéét ik tenminste zeker dat hij het doet'
Maar dat is dus een vooroordeel. Misschien dat ik het ooit ga doen als ik 20 jaar getrouwd ben ofzo, nu wordt ik al misselijk van het idee dat hij... met een ander meisje... *gruwt* Ik zou ook constant willen weten waar hij is, en met wie hij is en of hij het al gedaan heeft en met wie en waarom niet want het mag toch... hij zou gek worden :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
werkt toch niet, want onbewust ga je er toch naar op zoek / andersom, als je vriend uitgaat zou ik elke keer denken, misschien zoent ie wel een ander meisje
dus |
Citaat:
|
Nee.
|
Citaat:
en ik zou het niet kunnen met een ander eigenlijk ... ik hou daarvoor teveel van mijn vriendje :o |
een geheel open relatie lijkt me niks, maar gedeeltelijk kan wel leuk zijn denk ik.
meestal wordt toch één van de twee óf verliefd, óf jaloers, en dan gaat de relatie stuk. meestal werkt het niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Anyway, wat mij betreft ga je OF rondsletten (niks mis mee) en zonder commitments elke week met een ander, of je gaat gewoon voor mekaar. Ik vind een 'open relatie' een beetje iets voor mensen die geen keuze kunnen/durven maken. |
Ik vind monogamie een kleine moeite.
|
Ik denk dat het met scharrels e.d. kan werken maar als je toch echt op de lange termijn met iemand verder wil is t een beetje raar als je zo gauw al behoefte hebt aan iemand anders toch?
|
Niets voor mij.
|
Ik zou het niet willen. Ben zelf flink verliefd en kijk heus wel naar naar andere mannen maar hoef er niets mee. Dat verwacht ik van hem net zo. Ik denk dat er toch snel jaloezie bij komt kijken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57. |