![]() |
problemen met internet/router
Sinds pas hebben we een nieuwe router voor adsl omdat de vorige kapot was gegaan, maar sinds een paar weken kan ik opeens niet meer op gewoon normale sites komen waar ik normaal vrij vaak kwam. Dit terwijl ik daar ergens anders wel op kan komen. En dit worden er steeds meer.
Ik krijg dan bijv. te zien: Proxy Error The proxy server received an invalid response from an upstream server. The proxy server could not handle the request GET http://(mijn hyves pagina) Reason: DNS lookup failure for: (mijn hyves pagina) Nu dacht ik dat ik dat misschien op kon lossen door mijn router te rebooten, maar daar kan ik opeens niet meer via IE in komen. Ik weet dat ik 192.168.1.1 of 192.168.2.1 (iig één van de 2) moet gebruiken om in de router in te kunnen loggen, maar ik krijg dan steeds te zien dat hij de pagina niet weer kan geven. Weet iemand wat deze problemen kunnen zijn, en nog belangrijker, hoe ik die op kan lossen? Alvast bedankt. |
Probleem met router is opgelost, moest toch een ander adres intypen :o
Internetprobleem is er wel nog steeds, maar weet niet of dit topic dan nog op het goede forum staat. |
nein ;x
->>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>S&M |
een IP config doen, het DNS adres zal waarschijnlijk het adres zijn van je router (start->run->CMD intypen, IPCONFIG /ALL intypen, het IP-adres zie je achter DNS staan.
naar dat adres proberen te surfen dus http://...... lukt het niet, kijk dan even je proxy na, zet die eventueel af, of tenmiste het vinkje aanzetten bij "Bypass PROXY for local addresses" dan zou het normaal moeten gaan.. indien je wireless zou verbinden, probeer het dan toch maar eens met een kabeltje :-) |
Citaat:
Ik kan om de één of andere reden niets binnen cmd typen, dus dat gaat niet echt lukken :s Proxy staat bij mij al standaard uit. En ik heb hier nog heel ouderwets internet via een LAN-kabel, dus daar kan het ook niet aan liggen. En heb solcon ook al benaderd, maar die willen mijn probleem nog niet snappen :s |
welk merk/type router heb je?
|
Een SpeedTouch 5x6 ofzo. Vrij nieuwe router
Heb hem ook al goed gereset net en alles opnieuw ingesteld, maar dan krijg ik nog steeds hetzelfde probleem. Ook op de andere pc's hier in huis kan ik niet op de site komen. |
Bij welke site(s) krijg je die foutmelding?
Je gebruikt Solcon, gebruik je ook hun filtersysteem? Dat is feitelijk gewoon een proxy server en daar zou die foutmelding dus wel eens vandaan kunnen komen. |
Citaat:
Hoe je dat doet op Windows. Stel dat je het IP-adres 195.130.130.1 wilt pingen. (dat is bijvoorbeeld een DNS-server, zonder HTTP-server, en volgens mij is dat bij de meeste providers het geval hoor; vermits extra services extra veiligheidsproblemen kunnen inhouden). Dan ga je ook Start > Run > 'cmd' > ping 195.130.130.1 . Je krijgt dan als het goed gaat 4 pings, waarbij telkens staat hoe lang het duurt om die server te bereiken. Duurt dit proces vrij lang (enkele seconden, vermits je zeker voor DNS-servers van je normale provider de grootte-orde van een 20 a 50 ms zou moeten zitten (op deze server haal ik 14 ms, maar dat is ook die van mijn provider)). Goed, wat we zojuist hebben gedaan met dat pingen is gewoon de server vragen : ben je daar? En dat werkt normaalgezien op elke server (DNS-server, HTTP-server, ...). Een traceroute (commando: 'tracert 195.130.130.6') doet grotendeels hetzelfde, maar je ziet bovendien langs welke andere serverrs je verzoek eerst passeert. En vermits je zegt dat je niets kan invullen in het command prompt-venster, als je Windows XP (of een NT-gebasserde Windows, in feite) gebruikt, dan kan je die command prompt ook gewoon direct een commando laten uitvoeren. Stel je wilt het commando 'XXX' uitvoeren, dan doe je dat als volgt: Start > Run > 'cmd /k XXX' Die /k zorgt ervoor dat die command prompt ook open blijft nadat dat commando afgelopen is, anders sluit het venster weer. Voor de hierboven gegeven commando's dus:'cmd /k ping ip-adres'. En voor je netwerkconfiguratie die XXX vervangen door 'ipconfig /all'. Om daaruit het IP--adres van je router te halen, meestal komt dit gewoon neer op het IP-adres dat bij Standard Gateway staat (de eerste cijfers daarvan komen meestal overeen met je eigen IP-adres (meestal 192.168. ) en vaak is het laatste getal gewoon een .1). Daarnaast, dat valt natuurlijk allemaal in te stellen door de router, daarom dat je het op deze manier moet controleren. Om eventjes te controleren dat er niets mis is met je DNS-server/instellingen: probeer eens in je browser 85.17.99.248 in te geven (dat is het IP-adres van hyves.nl). Geraak je daar ook niet, dan is het in ieder geval geen probleem bij je DNS-instellingen. Maar de kans dat de sDNS-server fout is, is vrij klein; misschien kan het aan je lokale DNS-bestandje liggen ('hosts' genaamd), maar die kans acht ik vrij klein. |
Citaat:
En ik gebruik idd hun filtersysteem. Heb hen er al over gemaild en ze waren ermee bezig zeiden ze, maar nog steeds geen verbetering :s |
Citaat:
Maar dat met uitvoeren wil nog steeds niet werken. Krijg gewoon een zwart scherm met een knipperend balkje, maar geen tekst :s (kan hem trouwens ook niet gewoon afsluiten, krijg ik de melding dat hij het niet kan beëindigen). En over die DNS server/instellingen. Ik kan met dat ip-adres gewoon op hyves komen, dus dat is het niet. Maar heb ze van filternet maar weer eens gemaild (filter is van hen en solcon heeft me naar hen doorverwezen). Is alweer even geleden dat ze gemaild hebben met de belofte het te laten weten als ze meer wisten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.