![]() |
profielwerkstuk
Hallo
Tja, iedereen moet een keer een profielwerkstuk maken, ik dus ook. Alleen moet je het wel ergens over hebben. Daar heb ik een beetje moeite mee, een onderwerp bedenken. Mijn vraag is: Weten jullie een goede onderwerp voor een profielwerkstuk? Of beter: een goede site met ideeën oid.? Alvast bedankt. |
Om welk vak gaat het?
|
exacte vakken he
natuurkunde scheikunde biologie wiskunde |
Citaat:
|
Citaat:
|
Vriend van me heeft het over reeele getallen gedaan. Andere onderwerpen waren:
- de zonnenklok (weet de naam er niet voor) - de hoovercraft (hadden levensgrote hoovercraft gemaakt - wiskundig beleggen |
je kunt natuurlijk ook een uitgebreide literatuurstudie doen over een bepaald ziektebeeld.
|
Leuke onderwerpen:
- Dieren trainen (gedrag) - Inderdaad een ziektebeeld; leukemie of diabetes (bijv. met insuline) zijn erg leuk - Magneettrein ontwerpen En nog wel veel meer. :p |
Citaat:
www.werkstuknetwerk.nl Verder heb ik het zelf over de Kaprekarconstante gedaan, maar dat is geen aanrader. En daarvoor hebben we een beginnetje gemaakt met zonne-energie, maar dat is ook niet echt aan aanrader. |
Quantummechanica!
|
Citaat:
Sommige universiteiten geven een soort van PWS-begeleidende cursussen (zoals dat hele magische vierkanten gedoe van een tijdje terug), je kan kijken of daar iets interessants tussenzit. |
Citaat:
|
- Iets wat je in een dierentuin kan observeren (beviel heel goed :))
|
Als je je docent iets kan vertellen wat ie nog niet weet, krijg je altijd wel een goed punt. Dat is het makkelijkst te doen bij biologie, en dan neem je een of andere ziekte ofzo (y)
|
Citaat:
|
zoek een onderwerp waar nog onderzoeken naar lopen, dan kun je nooit ietrs beweren wat niet waar is...
|
Citaat:
|
- Leid E = mc2 af.
- Bereken de Lagrangiaan van een knikker. |
Citaat:
|
Wij hadden 'urine-onderzoek' beetje lopen kloten in t ziekenhuis in zo'n lab. Was wel droog (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
--> je mag zelfs bij bijvoorbeeld de opleiding farmacie in utrecht een literatuuronderzoek doen voor je bachelorscriptie (heb ik gehoord van farmaceuten) |
Citaat:
|
Citaat:
Zolang we geen lichamelijk contact hadden met het bloed vond het ziekenhuis het ook geen probleem. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33. |