![]() |
[mysql] gegevens in tabel bijwerken
Voor een opdracht voor school, ben ik bezig met het schrijven van een helpdeskregistratiesysteem met behulp van php & mysql.
Alleen heb ik nog niet zoveel ervaring met mysql. Ik wil graag graag een aantal gegevens van een incident bijwerken, maar dat wil hij niet en krijg zelfs geen foutmelding. Heb al verschillende met verschillende codes gespeeld en heb de gebruiker update-rechten gegeven. Zouden jullie eens naar mijn code willen kijken? b.v.d PHP-code:
|
Ik kan er ook niet zoveel mee nog, maar misschien moet je zorgen dat je sql een error geeft? Ik zie niet iets van een foutmeldingsfunctie staan?
Ik heb even een stukje geknipt uit een van mn scripts: PHP-code:
|
Dat had ik al getest en database nam de bewerkingen niet op. :(
|
Citaat:
Succes! Als ik iemand vind die t probleem kent hoor je 't :p (y) |
Het probleem zit hem echt in de script.
want als ik het alle rechten geef, wil hij de gegevens ook niet bewerken. |
Weet je zeker dat:
- Je error_reporting aan hebt staan? - Je überhaupt connectie hebt met de database? Aka doe eens een simpele select query en poep de output op je webpagina uit. Overigens wil ik ook nog even opmerken dat je zo nooit queries moet opbouwen. Dan krijg je gegarandeerd last van SQL Injection. |
Citaat:
Citaat:
Oftwel, deze maakt altijd connectie met de database. Waarom hij niet incidentgegevens bij wil werken, is voor mij nog steeds een raadsel. (zal het later eens op got vragen) Citaat:
|
Echo al die variabelen eens en probeer de variabelen in de query te vervangen door input, zit er niet een typo in 'incidentnr' op de invoer-pagina ofzo?
Er zit er wel een in $starttijd in je query. |
Ik vond op phpfreakz een voor mij werkende query!
PHP-code:
|
K*T, Ik weet niet wat ik heb gedaan, mijn bovenstaande code wil hij niet slikken.
Ik krijg de foutmelding: querry was empty. Wat ik ook niet snap is dat ik de bewerkingsquerry van phpmyadmin, hij het ook niet wil bewerken. En in phpmyadmin zelf wel. Code wat ik nu heb: PHP-code:
|
Na een ochtendje zitten debuggen, kom ik met de volgende (tot nu toe) werkende code:
PHP-code:
Als je er een hebt, werkt je hele script niet) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32. |