![]() |
Een 2
Mag je voor je examen een 2 hebben gehaald en dan alsnog gemiddeld een voldoende komen te staan of moet je als je een 2 hebt direct herkansen of ben je direct gezakt?
|
Tuurlijk ben je dan geslaagd. Als je gemiddelde van die 2 en je schoolexamencijfer maar een voldoende (of één 5) wordt.
|
Nou kijk ik heb als gemiddelde van mn se´s een 7.4 en ik kom op ongeveer een 2 voor mijn wiskunde examen (blackout).
7.4 + 2 = 9.4 9,4 delen door 2 is een 4.7 4.7 = 5 Mag dat? |
Dan heb ik natuurlijk nog mijn 8 voor maatschapij leer die ik mag compeseren 8+5 = 13 delen door 2 is 6.5
En ik heb natuurlijk voor al mijn andere vakken boven de 6 en 7´s Maar wat ik mijn afvroeg was dat als je bijvoorbeeld een 1 of in mijn geval een 2 haalt of dat dan meteen betekend dat je bent gezakt of meteen moet herkansen. |
Citaat:
|
Voor zo ver ik weet gaat het om het gemiddelde van se en cse...ik heb nog nooit gehoord dat dat niet zo is.
|
Citaat:
|
Bedankt dat is weer wat minder stress. Want ik stond voor het examen voor elk valk gemiddeld een 7.4 en hoger 7.4 was voor wiskunde..:(
En ja op dat examen had ik zeg maar iets van een black out dus heb maar 20 punten gehaald van de 83:S.. dat komt neer op een kleine 2.. maar hoplelijk gaat de nomering wat ophoog. Ik schrok vandaga omdat ik ergens las ook op een forum dat je niet lager dan een 3 mocht scoren voor je examen niet een hele betrouwlijke bron aar toch daarom dat ik het hier vroeg Bedankt! |
Dat mag sowieso, en over dat compenseren, dat maakt niet uit.
Ook al sta je drie 9s, met 3 vijven ben je gezakt (of een herkansing maar dat ligt aan wel/niet profieldeel etc.). |
Alles draait bij de eindexamens om de uiteindelijke cijfers die je gemiddeld staat als je je CSE bij je SE optelt en deelt door 2. Het doet er dus in het geheel niet toe hoe je aan dat gemiddelde bent gekomen.
Oh en van compenseren is geen sprake. Dus het maakt niet uit of je daarnaast enkel zessen hebt of allemaal negens. |
Compensatie is afgeschaft idd.
Je kan slagen met 3.5 + 4.5 en daarnaast een hoop 5.5'en. |
Ik bedoel ik heb geen examen gedaan in maatschapij maar daarvoor heb ik een 8 en die mag ik compeseren met elk vak.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat zeg ik je net. |
Citaat:
Waarom houden ze dat dan weer op een aantal scholen in stand? |
Op mij school is het niet afgeschaft..
|
Citaat:
|
Dus dan liegt de school erover dat ik mijn 8 voor maatschapij kan compeseren..:S
|
Citaat:
Dat betekent dat je dus niet tegenover een onvoldoende een hoog cijfer hoeft te zetten. |
Huh hoe werkt het dan?
|
Nou.
Stel dat je een 4 staat. Met compensatie heb je dan dus een 8 nodig om te slagen. Als compensatie is afgeschaft, hoef je dus nergens meer een 8 te staan, omdat je je 4 niet hoeft te compenseren. |
Maar met die 4 slaag je dan toch niet
|
Jawel.
Met een 4 en een 5 slaag je. |
Oh ik snap het thnx(Y)
|
Die persoon die zei dat je zakt als je een 3 haalt heeft opzich ook wel gelijk. Hij bedoelde zeer waarschijnlijk dat je zakt als je eindgemiddelde een 3 is. En dat klopt. Maakt niet uit wat je voor de rest staat, als je een 3 staat op je eindlijst ben je gezakt.
|
Oke maar dat is 3 als gemiddelde en niet als centraal examen cijfer toch? want als je een 2 haalt maar gemiddeld nog op een 5 komt maakt dat niet uit toch ?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43. |