![]() |
De effecten van cola...
Ik drink echt heel erg veel cola (héél veel) en ik weet/heb gehoord dat het heel slecht is. Het schijnt nogal slecht voor je tanden te zijn bijvoorbeeld. Zijn er nog meer dingen waar het slecht voor is? Je lever ofzo? Kan het effecten als hoofdpijn hebben?
|
Het is inderdaad slecht voor je tanden.
Voor de rest heb ik er nog geen bijwerkingen van gehad .. behalve dat ik soms een beetje hyper was (kan niet zo goed tegen cafeine vrees ik). Ben er btw mee gestopt nu, voornamelijk vanwege mijn gebit. |
Citaat:
:D Cola is ook niet goed als je een maagzweer hebt. Het is sowieso niet zo goed voor je maag. Stop maar eens een biefstuk in cola en zie wat er gebeurt...... |
Citaat:
|
Cola is slecht,omdat het een lage zuurgraad (2pH) heeft. Om het niet zuur te laten smaken doen ze er extra veel suiker in.
Volgens is dit niet bij 7up |
Citaat:
want daar is niet zo veel suiker bij gedaan, maar t is ook echt niet zuur :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Drink je veel cola (light)? Dan kun je beter variëren met andere frisdranken. De in cola aanwezige cafeïne zou volgens een Brits onderzoek de calcium in je botten aantasten waardoor je wekere botten overhoudt en meer risico loopt op breuken. Volgens een Engelse diëtiste treedt er al schade op als je 4 blikjes cola per dag drinkt.
|
Citaat:
|
Even tip:
wanneer je fruit hebt gegeten, of een frisdrank hebt gedronken: nooooit meteen je tanden poetsen! Laat het eerst even rusten, anders maak je je eigen glazuur kapot! |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39. |