![]() |
Gezonde en snelle recepten waarbij je niet hoeft te koken.
Ik heb al een week geen gasfornuis i.v.m. verhuizing en tijdgebrek. Ik ben benieuwd naar gezonde en snelle recepten waarvoor je niet hoeft te koken. Bijv. maaltijdsalades en wraps. Heb wel een combimagnetron en rijstkokertje. Ik heb hiervoor een apart topic aangemaakt aangezien het voor meerdere mensen handig is.
|
Met het geluk dat je een combimagnetron hebt kan je bijna alles maken.
GA ALLEEN NOOOOOOOOOOOOIT EIEREN KOKEN IN JE MAGNETRON!!! (dat schijnt niet zo goed af te lopen) Heb je een tosti-ijzer? HIerin kan je bijvoorbeeld ook groente klaarmaken. Dingen waar je helemaal niet voor hoeft te koken: -wrap met gerookte zalm, kruidenkaas, ijsbergsla en eventueel komkommer -couscoussalade (couscous klaarmaken met warm water (van de magnetron of misschien waterkoker als je die hebt, rauwkost wat je erin wilt, lekker met feta en rozijntjes) -lekkere grote salade met veel groente, stukjes noot/pitjes/kaas, eventueel met (turks) brood -nog veel meer dingen... |
Citaat:
Het wrap recept ken ik al, couscoussalade ken ik ook maar maak ik nooit, wel een goed idee. Wat die salade betreft, de ingredienten moeten natuurlijk wel bij elkaar passen dus graag specifieke recepten. |
salade met
-avocado -mango -mais -gemengde of zwarte bonen (blik) -lenteui -tomaat -verse koriander -dressing van olie, citroensap, sriracha hot sauce en worcestershiresauce vult en is verrassend lekker (y) |
Ongeschilde (wel gewassen) aardappels in een schaal, 8 minuten op 700 watt in de magnetron, halverwege even omkeren, en je hebt gepofte aardappels (Y) lekker:)
|
koude soep: gazpacho
salades idd (ook rijstsalade, dat vult wat meer, bijvoorbeeld met appel, mandarijn, selderij, wat kerriepoeder en walnoten) tosti's van donkerbruinbrood, geitenkaas en honing of mozzerrela en tomaat met verse basillicum pitabroodjes met kaas en sla en komkommer, of met feta (erg lekker pita feta) ehmmmm... ovenschotels (of kan je magnetron geen ovenstand?) - aardappel anders en dan tomaat en kaas erbij gooien - andijviestamppot: water koken (waterkoker/evt rijstkoker), puree maken en rauwe andijvie erdoorheen gooien. rookworst kan in de magnetron -paksoi stamppot: zelfde recept voor de puree, paksoi en rode paprika er door en wat blokjes belegen kaas: leuke kleurtjes |
Volgens mij eet je niet zo vaak gekookte groente, maar mocht je dat toch willen: kan ook in de magnetron in een afgedekt schaaltje met water. En dat is geen recept, maargoed.
|
Waarom denk je dat? Ik eet best vaak gekookte groenten.
Bedankt voor de recepten. |
Citaat:
Je hebt wel van die dingen te koop die er voor zijn om eieren te garen in de magnetron, je krijgt dan iets dat tussen gekookt en gepocheerd in zit, niet echt mijn ding, maar er zijn vast mensen die het lekker vinden :P |
Citaat:
|
Ik post daar ook lang niet dagelijks.
Morgen heb ik een kookplaat. (Y). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11. |