![]() |
Wat wil je op je begrafenis?
Heb jij specifieke dingen die jij wilt hebben op je begrafenis of crematie?
Ik wil graag: - een ijsco-kar - taart (GEEN droge cake) - leuke filmpjes, ipv suffe teksten - mensen die maffe herinneringen ophalen - verder moet het voor de kinderen ook leuk zijn, dus een spelletje ofzo - voor de rest mogen nabestaanden er iets moois van maken. alvast bedankt! Verder schiet me nog niet echt iets binnen. Niet dat ik verwacht snel te gaan of iets dergelijks :o |
Een bruut relaxt feest! Rouwen is zo lame..
|
mijn eigen muziek
|
dr moet zo hard gelachen worden. Er moet door mij uitgekozen muziek gedraaid worden, die ik dan opdraag aan mensen, en, mocht het zo uitkomen, dan wil ik een gigantisch droge humorischtische rede schrijven, en ik wil niet begraven en niet gecremeerd worden. En er mag geen plaats zijn waar ik kom te liggen. Maar uitstrooien vind ik ook weer zo wat...dus ik ga nog even denken hoe ze dat moeten oplossen. En wee je gebeente als je huilt op mijn afscheidsfeest. En daarna allemaal een rosétje doen met een lekkere punt chocoladetaart. ofzo.
|
Je kunt wel willen dat iedereen vrolijk is in plaats van verdrietig, maar iedereen gaat toch wel zitten janken. Dus eh, zet wat muziek op die ik goed vind, en zoek het voor de rest maar uit. Ik lach iedereen toch wel uit vanuit mn kist.
|
muziek
geen verplichte zwarte kleding geen kerkdienst misschien een blanke kist waar mensen op mogen schrijven, of een roze :) |
Ik zou zo weinig mogelijk poppenkast willen hebben. Het liefste had ik geen kerkdienst gehad, maar ik kom uit een Rooms-Katholiek nest en dan moet het wel (zeker als je op het plaatselijke kerkhof begraven wilt worden; anders mag je er van de parochie niet begraven worden, dacht ik). Dus als het moet, dan zo weinig mogelijk van dat gristelijke gezever en veel mooie muziek. :)
Na afloop geen koffietafel, daar ben ik principieel tegen. Net als mijn moeder, die gaat standaard nooit naar koffietafels toe. Bij een koffietafel vind ik het altijd zo vreemd dat iedereen eerst in de kerk tijdens de dienst heeft zitten snotteren, en dan bij de koffietafel ineens gezellig met iedereen gaat praten en lachen. Dan lijkt het net op een soort 'feestje' en dat het je niet zo veel doet dat de overledene er niet meer is. :s Dus dat wordt, als het aan mij ligt, niet gedaan. :) Dat is het wel wat mijn begrafenis betreft, denk ik. :) |
Geen bruut feest of hard gelach iig, want dan gaat iedereen heel krampachtig proberen vrolijk te doen, terwijl ze toch allemaal verdrietig zijn. Ik wil veel vrienden en familie die elkaar kunnen steunen en verder mooie muziek naar hun keuze, maar wel een beetje in mijn stijl. En op m'n kist een rode roos. :$ Verder merk ik er zelf niks meer van en moet het een dienst zijn, die m'n familie en vrienden kan helpen te rouwen, dus naar hun invulling heh..
|
Nou, een doodskist lijkt me wel fijn. Verder heb ik geen specifieke wensen, dat mogen mijn nabestaanden naar eigen inzicht regelen.
|
Citaat:
|
Veel mensen en veel gehuil.
|
Hetzelfde als ik voor mijn geboorte wou. Ik zal er niet zijn, dus boeiend.
|
Forumbaas alert: 2 bijna dezelfde topics nou! http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1586905
|
Citaat:
OT: Sja, ik heb wel een hoop ideeen, maar niet concreet. Er moet veel muziek zijn. Lekkere hapjes en drankjes in plaats van koek en koffie :o. En eigenlijk wil ik stukjes films laten draaien. Maar dat is misschien wat lang en wat cru. Geen zwarte kleding en veel bloemen. |
Citaat:
|
Een gala!
|
OT:
Als we toch zielig moeten doen, laten we het dan maar gezellig maken... - Een zwarte kist met veel bloemen - Geen kerkdienst - Geen crematie - Geen rouwadvertenties - Mijn organen mogen ze houden - Mijn paard mag de stoet begeleiden - Veel, veel, veel muziek (asjeblieft geen klassiek gejengel) - Geen verplichte zwarte kleding - Koffietafel met frituur, chocolade taart, B&J ijs, knutselen voor de kinderen, idioterie met maffe spelletjes. Verder zoeken mijn nabestaanden het zelf maar uit, maar asjeblieft niet teveel poespas. Alleen bloemen, veel muziek en mijn dieren zijn een verplichting. :cool: |
persoonlijk denk ik dat feesten en knutselen voor kinderen geen goed idee is.
mensen die rouwen willen zulk soort dingen vaak niet. mijn oom werd laatst gecremeerd, we hadden een viering van het leven. dat was wel heel mooi. verhalen en mooie liedjes. erna wel gewoon een koffie tafel. maar geen cake maar kleine taartjes. mijn broer wil anijsmelk met gevulde koeken.. ik zelf wil sowieso geen zwarte kleding en ook geen standaard koffie met een plak koek maar ik denk dat mijn familie niet graag op een feestje komt |
Als we toch zielig moeten doen, laten we het dan maar gezellig maken...
- Geen kerkdienst - Geen begrafenis - Geen rouwadvertenties - Geen zwarte kleding, maar wel een cewle dresscode ;) - Mijn organen mogen ze houden - Veel, veel, veel muziek (asjeblieft geen klassiek gejengel) - Geen verplichte zwarte kleding - Koffietafel met frituur, chocolade taart, B&J ijs! Verder zoeken mijn nabestaanden het zelf maar uit ik ben er toch niet bij. |
Citaat:
|
Wél een kerkdienst, omdat mijn moeder anders gek zou worden. Vooral de muziek vind ik belangrijk. Voor de rest wil ik in ieder geval gecremeerd worden. Oja en ze mogen niet overal foto's van mezelf neerzetten zoals ze altijd doen, dat vind ik niks.
|
-Schilderijen die ik heb gemaakt, geen foto's van mij.
- Muziek van artiesten die ik goed vind, of het nou gepast is of niet. (Dat het nou een begrafenis is wil niet zeggenn dat Reel big fish niet welkom is.) - Chocoladetaart. Veel chocoladetaart. En frisdrank en dat soort dingen, niet alleen koffie. - Tropische bloemen, rozen zijn zo afgezaagd. - Geen kerkdienst, ik geloof niet en laten we niet doen alsof ik altijd naar God's wijze heb geleefd. - Een leuk plekje op een begraafplaats, ik wil niet gecremeerd worden, lijkt me niet echt heel geweldig, ook voor nabestaanden niet. |
Dat mogen mijn nabestaanden lekker weten, ik ben er toch niet meer bij. Ik hoop alleen dat er gehuild gaat worden en gelachen en dat mensen leuke herinneringen ophalen.
|
-muziek die zowel mijn meest dierbaren als ik mooi vinden;
-een nummer dat ik speel (piano) -niet teveel mensen -alleen toespraken als je wat zinnigs te zeggen hebt |
Citaat:
|
Bedoel je de ceremonie of de afterparty? :p
|
Ik wil dat er allemaal natuurkundigen komen en die dan gaan praten over mijn onderzoek enzo. Bla Bla.
Huilen is zo 2001. |
Citaat:
|
Dood zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar er komt bij dood veel verschillende bij kijken.
En er is verder geen reden om een van de twee te sluiten. |
Citaat:
|
Grootste wens is iig Shine on you crazy diamond. Verder geen kerkelijk gedoe, en de rest moet ik nog even over nadenken :o
|
ik wil disco inferno bij mijn crematie hahahaha
|
Ik zou willen dat iedereen die dat wil nog afscheid van me kan komen nemen, als ik in m'n mooiste kleren in zo'n kist lig.
Bij het overlijden van mijn oom was er ook een blanke kist en kon er op de deksel geschreven worden. Opzich wel mooi, alleen hou ik niet van blank/onbehandeld hout. Dus uhh. :bloos: Daar denk ik nog even overna. :p Verder wil ik gecremeerd worden, maar wel graag m'n as in een graf, zodat ik in ieder geval nog een plekje voor mezelf heb op aarde. :p Ik denk dat als ik nu zou overlijden, m'n ouders nogal een dillema hebben over een eventuele kerkdienst. Ik ben zelf niet gelovig, maar een groot deel van m'n familie wel. Ik hoop dat mijn nabestaanden niet voor een kerkdienst kiezen, maar wel iets anders, bijv. een herdenkingsdienst op een moderne manier. :) |
Citaat:
(8) Burn baby burn.. (8) |
maar even serieus: ik wil dat iedereen een cd mee naar huis krijgt met nummers die veel voor me betekenen en een foto erop, en iets met een geur die bij mij past, als herinnering voor alle zintuigen bijna
|
Ze mogen met mijn lichaam doen wat ze op dat moment willen. Ik ben tenslotte toch dood, dus kunnen ze mijn levenloze lichaam net zo goed nuttig maken. :)
|
Ik weet niet of ik donor zou willen zijn. Dat vind ik een moeilijke vraag. Misschien dat ik gewoon mijn familie zou laten beslissen over dat gedeelte.
|
Ik wil in zee geflikkerd worden vanaf de Sirius
http://www.greenpeace.nl/raw/image_f...an-de-kade.jpg omdat dat de boot is waar ik tot mijn zesde mijn jeugd op heb doorgebracht. Ik wil op de boot een groot feest met veel rum en whisky en bier en koffie en chocomel en veel ruig zee- en havenvolk. Het mag eenvoudig en ik hoef geen dure kist, ik vind het best om gewoon tussen zes willekeurige drijfhoutplankjes gebonden te worden. Verder weet ik het nog niet. Ohja, mijn vader moet 'the deerhunter' voor me spelen. En dat stuk van die gast die aan zn doodskist krabt omdattie levend is begraven. Verder wil ik drankliedjes en zeemansliederen! Daar ben ik mee grootgebracht, dus daar wil ik mee sterven. :o |
Dat klinkt echt leuk fizzle-fluffy. Het klinkt bijna meer als een feestje dan als een begrafenis.
|
Ja, een orkest, iedereen in het zwart gekleed en een ebbenhouten kist met daarnaast foto's van mij in mijn jongere jaren, toen ik er nog leuk uitzag.
nja, of ik speel gewoon 'I want to break free' af |
Daar wil ik niet over nadenken.
|
Dresscode:
Mannen: lichtblauw Vrouwen: Lichtroze fluweer Vol met rustige liedjes. Zoals Christina Milian: Dip it Low. Een kist met daarin een erlenmeyer en een hoefijzer. Me kist is wit geverft en iedereen kan met een marker iets opschrijven. Me kist is dus wit met een glazenbovenkant. Me dagboek wordt geopenbaart en die krijgt dan me nakomelingen en als me ouders nog leven dan krijgen die het eerst. En als ik geen nakomelingen heb degene die me naaste is. Hmm ja tvploeg erbij enzo :p Buiten staan me manegefriends (die dan oud en grijs zijn) op hun paarden en laten al hun paarden steigeren voor respect en me kist wordt door hun paarden gesleept :cool: (y) Edit onzin verhaaltje: Ja ondertussen word me kist gesleept en omdat de tocht 10 km is en de kist over het asfalt heen sleept/schraapt, breekt hij op een gegeven moment open en dan lig ik dan met me lijk midden op de straat :o :D |
Veel zon.
|
heel veel mensen
|
Citaat:
haha nee, maar het past bij me. Als iemand zich kut voelt ga ik vet vrolijk doen en flauwe grappen maken en irritante liedjes zien, dan vergeten ze hun irritatie tenminste even. Lachen is het beste medicijn enzo :cool: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42. |