![]() |
Tofu-->groente?
Ik weet dat tofu een vleesvervanger is. Maar wat ik me nou afvroeg: het is plantaardig, dus kun je het ook meetellen bij je groente?
|
Goede vraag... Het is gemaakt van sojabonen en dat is een peulvrucht. Peulvruchten vallen wel onder groenten, maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat tofu onder groente valt.
Ik eet in ieder geval niet minder groente als ik tofu eet. :p |
Citaat:
|
Tofu zit bomvol (plantaardige) eiwitten, maar heeft weinig vitaminen en anti-oxidanten of hoe die dingen heten en voor die dingen heb je dus nog groente nodig.
|
Tofu is helemaal geen vleesvervanger.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je trouwens bedoelt dat vlees eigenlijk helemaal niet verangen hoeft te worden, ben ik het met je eens. |
De naam "vleesvervanger" is misschien wat ongelukkig gekozen. Hij impliceert immers dat het vlees op je bord moét vervangen worden door iets anders indien je vleesloos wil eten. Voldoende studies hebben aangetoond dat vlees zonder problemen kan worden weggelaten uit onze voeding, op voorwaarde dat deze gevarieerd en goed uitgebalanceerd is - een voorwaarde die natuurlijk evenzeer geldt voor een voedingspatroon mét vlees.
Bron |
Jongens, het gaat er helemaal niet om of tofu een vleesveranger is of niet. Mijn vraag is of het tot groente gerekend mag worden?
|
Citaat:
|
Citaat:
@ TS: zoals ik al zei, volgens mij niet. Noten zijn bijv. ook plantaardig maar toch echt niet tot de groentes te rekenen. Als je heel veel (soja)bonen zou eten zou dat wel groente zijn natuurlijk, maar die dingen missen toch heel veel dus afwisseling is zoals altijd het devies. |
tofu kun je als 'vleesvervanger' beschouwen zoals je vlees als 'tofuvervanger' kunt beschouwen :p
En groente heb je vooral nodig voor de voedingsvezels en de vitaminen. Volgens mij zit dat allebei niet zo veel in tofu. |
is pindakaas groente?
|
Citaat:
het ging mij inderdaad om dingen als peulvruchten. Ik bedoel: een sperzieboon mag je tot groente rekenen, waarom dan een sojaboon niet? Maar het antwoord is gegeven, hoor... Zo'n gekke vraag vond ik het echter niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik weet dan niet of het om de boon zelf gaat of het groene omhulseltje :/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55. |