![]() |
Biomedische Technologie
Hallo!
Wij gaan binnenkort naar opendagen enzovoorts. Ik wil graag geneeskunde gaan doen, maar vanwege de lotingen enzo heb ik een tweede optie nodig, en dat is biomedische wetenschappen/biomedische technologie. Bij biomedische wetenschappen kan ik wel een goed beeld vormen maar bij biomedische technologie nog niet echt, ik weet nou niet echt wat ik me moet voorstellen bij het technische gedeelte en zich onderscheidt van biomedische wetenschappen. Natuurlijk dat je meer met techniek doet en dat lijkt me juist weer leuk omdat dat m'n interesse wel wekt maar het is me toch nog niet helemaal duidelijk. Is er iemand die hier meer van weet? Alvast bedankt :) |
|
Daar was ik zelf ook al geweest, heb ook de bachelorbrochure hier liggen maar daar wordt ik niet wijs uit wat ik precies wil weten ik denk dat daar gewoon ervaringen voor nodig zijn :)
|
Ik studeer nu bijna 5 jaar BMT in Enschede aan de UT. Je moet vooral rekenen op veel technische vakken: wiskunde, signaalverwerking, natuurkundige zooi, chemie, ontwerpen etc. Deze vakken worden vaak uit een biomedisch oogpunt gegeven: dus toegepast op het menselijk lichaam of op het meten aan mensen.
Daarnaast krijg je nog wel wat medische vakken, vooral in het eerste jaar (anatomie, celbiologie etc.) maar dat is ongeveer 30% van wat je krijgt. |
Hm, ben ik toch blij dat ik uiteindelijk voor bmw heb gekozen en niet voor bmt. 30% medische vakken zou ik echt te weinig hebben gevonden. Het technische leek me wel interessant en een uitdaging, maar biologie en biochemie zijn toch meer mijn ding.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04. |