![]() |
Hele banaan
Ik vroeg me plots af. Als ik een banaan HELEMAAL eet dus inclusief schil en stengel. Zou die schil en stengel verteren??? Of is het als katoen dat als ik me niet vergis niet verteert?
|
misschien dat er een klein deel van verteert, maar het meeste is cellulose denk ik
|
... dus dat sla ik op als vet? Of blijft zitten in mijn darmen/maag?
|
Als je iets opslaat als vet heb je het juist wel verteerd ;) Hopelijk komt het er gewoon weer uit, misschien blijft het ergens ''steken''. Ik zou het niet proberen iig.
|
Als je dat zo graag wilt weten, ga het dan proberen merk je het vanzelf.
|
Citaat:
|
Ik ken iemand die bananen altijd gewoon met schil opat, geloof niet dat hij er ooit last van heeft gehad, dus het zal wel verteren :P
|
nee, dat poep je gewoon weer uit
|
schil is voornamelijk vezel, je verteert gras ook niet.
|
Citaat:
Maar vind het nogal onzinnig om hier een topic over te openen. |
Citaat:
|
Ik vraag me vooral af waarom je dat uberhaupt zou willen :o
|
Citaat:
|
goed kauwen idd en je hebt nergens last van... ik at eens vijf hele appels achter elkaar inclusief schil :eek: , klokhuis en stokje en daar heb ik nooit last van gehad :P
was een weddenschap/wedstrijdje :P |
Citaat:
@ Yana: Ik denk dat het voornamelijk nieuwsgierigheid is, en niet dat 'ie dat echt zou willen. ;) Ik vraag me ook weleens debiele dingen af. Momenteel wat er gebeurt als je lijm drinkt, afgezien van dat je waarschijnlijk doodgaat. Op puur fysiologisch niveau, hoe reageert het op je tong/speeksel? Lost het op in je maag? Lijmt het iets bij elkaar? Jammer dat je die dingen nooit kan uitproberen. Stomme mensenrechten. ;) |
Citaat:
Nee eigenlijk vind ik het geen stomme vraag, want stomme vragen bestaan niet, maar ik wil gewoon rebels doen :confused: |
misschien blijkt dat ineens wel VET lekker te zijn. :cool:
en bij fruit is het toch vaak zo dat de meeste vitamines bij de schil zitten? of is dat een fabeltje. |
Citaat:
|
Citaat:
:confused: |
Citaat:
Ik eet altijd m'n appels helemaal op (steeltje eet ik tegenwoordig niet meer omdat ik t niet meer lekker vind, maar vroeger at ik dat ook altijd). En 5 achter elkaar moet ook wel lukken :p Een bananenschil zie ik mezelf echter niet snel doen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gewoon geen appels met peren vergelijken. (mhuhaha, wat ben ik gevat :cool: ) |
Whua, dont try to eat the whole banana at home (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic: bananenschil zal wel niet veel kwaad kunnen. Sinaasappelschil, citroenschil, appelschil en aardappelschil toch ook niet? Misschien simplistisch gedacht maar och. |
Ik meende dat er in sinaasappelschil gevaarlijke stoffen zaten..? Of vergis ik me dan?
Ik denk dat je een bananenschil niet verteert. Maar vezels verteer je toch ook niet, die gaan toch gewoon door? |
denk aan bestrijdingsmiddelen.
ik denk dat de bananenschil wel verteerd wordt en voor het geval dat dat niet zo is, is het net zo min een probleem als het stokje bij een appel, ik neem aan dat je de schil niet in 1x doorslikt |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56. |