![]() |
Lerares Nederlands tanden uit mond geslagen
Lerares Nederlands tanden uit mond geslagen
AMSTERDAM - Een lerares Nederlands in Lokeren die reageerde toen ze voor 'hoer' werd uitgescholden, is in elkaar getrapt door een allochtone tiener. De 52-jarige Christine de Brauwer vertelt in Het Laatste Nieuws dat ze zonder aanleiding in elkaar getrapt is. De lerares Nederlands-Engels liep van school de gemeente in om documenten te halen toen haar plots de weg werd versperd. 'Omdat ik ze aanmaande me door te laten, schold er één me uit voor hoer'. Even later gebeurde hetzelfde. Toen De Brauwer zei: 'Dat zegt veel over je opvoeding', werd ze aangevlogen. 'Hij ga me zonder meer een vuistslag in het gezicht. Ik hoorde mijn tanden breken. Het werd me helemaal zwart voor de ogen.' Na de tweede klap ging ze onderuit en begon de tiener minutenlang op haar in te schoppen. Zonder iets te zeggen. Drie gebroken tanden en een hersenschudding zijn het resultaat. Over de aanleiding kan ze alleen maar gissen. 'Ik droeg een topje zonder mouwen. Misschien vond hij dat te bloot?'. De burgemeester erkent dat een groep van 20 allochtonen Lokeren terroriseert. De Brauwer is bang om terug te gaan naar de klas waar ze al tientallen jaren lesgeeft. 'De sfeer in de gangen van de school kan je nu nog het best vergelijken met die in en voetbalstadion bij een risicomatch', zegt ze in Het Laatste Nieuws. De krant meldt verder dat de lerares is getrouwd met de hoofdcommissaris van Lokeren. Na een eerder incident, waarbij een verpleger schoot op een allochtoon, is de sfeer tusen autochtoon en allochtoon gespannen in Lokeren. ------------------------------------------------------------------------------- ik wist niet zeker waar ik dit moest plaatsen dus plant ik het maar hier... stelling: allochtonen die zoiets flikken moeten een enkeltje naar de woestijn krijgen!! |
-> n&a :)
|
Citaat:
Citaat:
Stelling 1: autochtonen van buitenlandse afkomst die zo iets flikken, moeten berecht worden. Stelling 2: extreemrechts inferieur plebs moet preventief geruimd worden. |
-> N&A
En als ze daar vinden dat het in het tiswah hoort, dan sluiten zij het maar. :o |
Citaat:
leraren moeten allochtonen ook beter in de gaten houden, zij zijn namelijk altijd de probleemzoekers, dus ook zwaarder straffen dan autochtone leerlingen! |
Citaat:
2. Voor dezelfde acties moet je mensen hetzelfde straffen, ongeacht hun afkomst. Beter in de gaten houden lijkt me wel handig. |
Ach ja, Philip Dewinter is ook niet voor niets zo populair in Belgie.
|
Citaat:
Überhaupt iedereen die zich schuldig maakt aan dergelijk geweld moet streng bestraft worden. Dergelijke achterlijk tradtioneel opgevoede figuren zijn tevens exact diegene die bendes vormen en mislukken in de samenleving. Alle reden om ze dus hard aan te pakken op een manier waarbij afkomst een rol speelt (want de kans dat een niet-islamiet asociaal wordt door een extremistisch islamitische opvoeding is nul, dat zal zelfs de grootste apologist moeten erkennen) maar niet de bepalende factor is (evident, want we hebben gekozen voor een samenleving waar iedereen van elke levensovertuiging, en zelfs achterlijke patriarchale holbewoners mogen leven zolang ze niemand kwaad doen). Als bijkomend effect los je het probleem van een aantal jeugdbendes, draaideurcriminelen, potentiële terroristen en professioneel uitkeringstrekkers op. |
Tiswah.
Ach, het went. Niet echt tactvolle reactie van haar btw. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zwaar straffen. En van school schoppen.
Wel of niet allochtoon. |
Hallo, we hebben het wel over een vrouw van 52 in een topje met korte mouwen hoor. Volkomen terecht dat die gasten pissig werden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik mag aanneme dat ze aangifte gedaan heeft? Nouja, haar man is hoofdcommissaris,......dus :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
''minutenlang op haar ingeschoppen'' lijkt me wat overdreven gezien het feit dat ze ''maar'' 3 gebroken tanden en een hersenschudding heeft. verder zwaar straffen natuurlijk. |
Citaat:
maar even wat anders dan: ik ben ooit bedreigd met een mes nadat ik vroeg "waar is dat nou voor nodig joh" aan een groepje allochtone jongeren dat bezig was iedere scholier op het fietspad van zn fiets af te duwen. Provoceerde ik dan ook? (dit is niet flamen, ik ben benieuwd naar de scheidingslijn) |
Citaat:
|
Citaat:
en dat geldt ook voor andere jongeren met soortgelijk gedrag |
Citaat:
En verder is het natuurlijk niet goed om je lerares in elkaar te slaan (nee meen je dat nou?) en hoop ik dat deze jongen hier bestraft voor wordt. |
Citaat:
|
Lol a haar kortzichtige beschuldigingen :D Misschien heeft ze het wel uitgelokt :confused:
Beter dat ze wat aan die gespannen sfeer daar dan gaan doen anders kun je toch op je vingers natellen dat de bom eens gaat barsten. |
Erg partijdig nieuwbericht moet ik zeggen!
Een lerares die er vanuit gaat dat ze 'zonder aanleiding' in elkaar geslagen is en helemaal niet naar haar eigen gedrag kijkt, ze heeft nog geluk gehad dat zo'n incident niet veel eerder is voor gekomen! Tuurlijk is het gedrag van die jongen niet goed te praten, maar als docent moet je boven het geven van persoonlijke aanvallen kunnen staan, vind ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze heeft zichzelf wel hoog in het vaandel :) Neh.. Ze was gewoon een trut, klappen geven, klaar. Ze zal die opmerkingen voortaan wel laten denk ik. |
Citaat:
Ze zoeken alleen goede argumenten om hun daden te rechtvaardigen. De meest belachelijke argumenten komen nog wel van die ene haagse trut. Hoe heet ze nou ook alweer. Dat mens dat wou invoeren dat iedereen op straat ongeacht tijd en plaats Nederlands moest praten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit soort gedrag heeft niets te maken met of je ouders een ander paspoort hebben of dat je een licht getinte huid hebt.
Dit is gewoon gedrag van iemand die sociaal totaal dysfunctioneel is. En als deze persoon in Nederland geboren en opgegroeit is is dit dus een Nederlands, of misschien wel typisch Nederlands, probleem. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij is de probleem in deze redeatie'' dat wat donkerder pigment ervoor zou zorgen dat ze vaker herrie schoppen.'' Zulke reacties verwacht je van FOkvolk maar.......oftwel :rolleyes:
Ik ben Makaveli ze zal het wel uitgelokt hebben met haar houding vooral gezien haar domme uitlatingen achteraf. |
Citaat:
|
Ik vind dat straffen afhankelijk moeten zijn van afkomst, niet van misdaad.
|
Als je kan stellen dat een bepaalde opvoeding en achtergrond voor langere tenen, een kort lontje en daardoor onverwacht snel aggressief gedrag zorgt, moet daar over die hele groep sterk corrigerend worden opgetreden, ook naar de ouders.
|
Citaat:
1 tarten, uitdagen proˇvoˇceˇrend (bn.) 1 erop uit om reactie, verzet op te wekken => uitdagend ze doet dit echter niet |
Citaat:
Laten we overduidelijke feiten niet onder het tapijt schuiven. |
Citaat:
Er is gewoon geen verband tussen huidskleur en gedrag. De pigmentcellen in je huid hebben gewoon geen effect op je hersenen. |
Citaat:
Of hebben die jongeren een slechte opvoeding gekregen vanwege een andere rede? |
Het is een kwestie van cultuur. Een biologische oorzaak aangeven als oorzaak van deze probleem is ronduit racistisch.
|
Citaat:
|
Citaat:
Uiteraard is dit generaliserend en zitten er zat 'goeden' tussen, blabla. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52. |