![]() |
leuke versprekingen
Iedereen heeft er wel eens last van, post hier je versprekingen, of versprekingen van anderen.
Dit topic maak ik naar aanleiding van mijn tante vandaag. Mijn nichtje vroeg aan haar of ze kauwgom had, waarop mijn tante 'Nee' antwoordde en haar zei dat ze maar even bij de fietspomp kijken moest of ze het daar hadden. Mijn nichtje begreep het niet helemaal en ook mijn tante merkte dat er iets niet in orde was. Een paar minuten later ging mijn nichtje serieus naar de schuur toe, na een paar seconde was ze terug, waarop zei zei: de fietspomp heeft het niet. Wij schoten allemaal in de lach omdat mijn tante het benzinepompstation bedoelde een stukje verderop. Laatst wilde mijn moeder zeggen dat ze een deja vu had, zegt ze: Ik heb een jeu de boules... Mijn moeder wilde crystal clear drinken en toen vroeg ze of ik een glas clearasil voor haar had :o |
Biertje?
Zei ik in de kroeg. Ik bedoelde eigenlijk, Neuken? |
Haha, lol @ fipo. :p
|
'Colaatje neuken? Nee?! Sinas dan??'
|
Kan iemand misschien ff die bovenstaande post verwijderen? Zwaar irrititant :|
Edit: Te laat, thnx :) |
freudiaanse versprekingen :D
heb ze heel vaak, maar kan er nu natuurlijk geen één meer bedenken. ow ja: "mag ik even jou tepel lenen?" (moest natuurlijk lepel zijn :|) |
Een kerel zei laatst dat hij zijn vriend niet meenam naar het feest.
Toen zei ik:'Ha, Freudiaanse verspreking'. En toen moest ik het uitleggen :( |
Met een duitser een schaakpartij analyseren en hij laat mij iets zien, wat ik niet gezien had en ik zeg: Ich habe das nicht gewust? :bloos:
|
een vriend van me wilde tegen z'n broer 'je lult uit je nek' zeggen, maar hij versprak zich en het werd 'je lekt uit je lul' :o
oh en ik zeg minstens even vaak 'm'n jeus neukt' als 'm'n neus jeukt' en ik hoor zelf het verschil ook niet meer. En ik heb hooikoorts en ben vaak verkouden, dus dat ding jeukt ook zo vaak. |
De auto die langsliep..
Buikgaatje ipv navel.. Alleenstaand huis ipv Vrijstaand huis.. |
Citaat:
Ik heb heel vaak dat ik niet uit mijn woorden kom, maar nooit echt grappige versprekingen. Een vriendin van mij had het laatst wel over onze vader, terwijl we toch echt geen familie zijn. |
Oh en in het toneelstuk moest de hoofdrolspeler zeggen: "De dochter van de nieuwe rector naaien vóór het schooljaar begonnen is... ze zou m'n grootste overwinning zijn". En hij zei steeds: "De vader van de nieuwe rector..." :D bij de opvoeringen niet, gelukkig :o
|
'In huwelijkse staat van ontbinding..' :o :D
|
huishoudelijk geweld :D
(als in: mijn stofzuiger heeft me verkracht hahahaha) |
Een meisje uit m'n klas had het laatst over een 'gespierde scheur' ipv over een gescheurde spier en ze had geen flauw idee waaorm wij allemaal in een scheur (;)) lagen
|
ontroerend goed :D :D
|
Mijn versprekingen zijn nooit zo grappig, maar ik zal anderen onthouden.
Ik zeg wel vaak koptonstact ipv stopcontact en ik typ altijd flim ipv film. |
Citaat:
|
Me zusje zei Oma tegen mijn Tante :eek:
|
Het is dan wel geen verspreking, maar wel een grappige typfout :o
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1589844 |
ik wilde zeggen: 'ik vind hem zo stijfjes' en 'eigenlijk vind ik het een lul' en toen zei ik natuurlijk 'ik vind hem een stijve lul' :'(
En toen verslikte iemand aan tafel zich en moesten we een Heimlichgreepje doen :'( voor de rest kan ik er geen meer herinneren, die heb ik allemaal verdrongen denk ik |
'Ik heb de keukendweil gevloerd' (=keukenvloer gedweild)
|
Citaat:
Citaat:
Ik vind 'op de kip getokt' trouwens ook geweldig :D. Elke keer als ik een kip zie of als iemand zegt 'ik heb blabla op de kop getikt' denk ik 'hihihi op de kip getokt' en gaan mensen me raar aankijken omdat ik opeens giechel :o |
ik zei net dat bananen zo goed vullen :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik verspreek me vaak, omdat een vriend van mij dat expres doet en dat blijft bij mij dan hangen. Zoals schootbapjes doen en zo. Heel fout. ;)
|
"Ik ben niet gek!! Ik ben een stofzuiger!!! *ZzzzzZzoooOeeeEEEemmMm!"
"Ow.. Nee.. Wacht.. Dat klonkt best fout.." |
Citaat:
ik zeg vaak dingen zoals mn jeus neukt. |
Praatjesmakers, meisjes van 6.
"Ja dat moet je maar aan mijn moeder vragen, want daar weet ik geen sprake van. " |
Ik zeg vaak "ik heb neuk aan mijn jeus" ipv "ik heb jeuk aan mijn neus"
[edit] Citaat:
|
Een vriendin van me zei:
"Hij vette haar echt mest" (ipv vetmesten) Maar dan moet je echt nog wel even nadenken wat het dan wel moet zijn! :o |
Mijn vriendin blowt roet. Ze wou eigenlijk zeggen 'ik bloed rood' maar dat werd dus 'ik blood roed.'
Ha-ha-ha. :( |
mijn opa heeft het nogwel eens over ''verkrachte eenden'' (vereende krachten) een verspreking uit zijn ''jeugd'' die blijkbaar is blijven hangen.
|
Citaat:
|
Ik zei zaterdagavond tegen een vriendin "jammer dat je niet lesbisch bent", nadat ze had laten zien hoe elastisch haar tong was en wat ze er allemaal mee kon doen. Ik bedoelde natuurlijk jammer voor alle vrouwen die zo een hoop genot tekort komen, maar het kwam waarschijnlijk over alsof ik 'r wilde scoren. :p Gelukkig val ik niet op vrouwen, anders had ik 'r een hoop uit te leggen..
Een (dronken) vriendinnetje tijdens een weekendje Normandië met een groep vrienden: "Waar zijn m'n blote tieten?!". Ze bedoelde "Waar is m'n BH?" Ikzelf tijdens datzelfde weekendje "Ik heb drie kutjes". Waarmee ik bedoelde "ik heb drie kutkaarten". Een ander vriendinnetje tijdens datzelfde weekendje: "Verzin een wentelteef" (of iemand een wentelteef wilde bakken, was de eigenlijke vraag..) |
Citaat:
Ik zeg ook vaak jongetje ipv meisje of andersom over kleine kinderen (Grr) |
mijn moeder: " dan heb je twee glazen voor de brillen van een" over een actie van specsavers :')
een vriend zn moeder: "zullen we naar spiders of the caribbean gaan?" |
Omg, mijn vader zei zondag douchende gordijnen ipv douchende treinen. :|
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien een ideetje voor een nieuwe film. :) |
Een vriendin zei ooit ''Ik heb zo'n neuk lichtje.'' ipv ''Ik heb zo'n leuk nichtje.''
|
sooo, daar zitten echt maar weinig karolieën in!
|
oh mijn vader heeft het altijd over 'chorestelol' ipv 'cholesterol'. Volgens mij heeft hij niet eens door dat dat niet klopt :o
|
Mijn moeder had het over 'arbeidsepos' :D (ipv ethos dus :P )
|
maar met die dingen als karolieën en chlorestelol ofzo, dan weet je op een gegeven moment ook echt niet meer wat nou het goede woord is :)
|
ja dat heb ik met fultimunctioneel, oplepschepel, enzovoort. Te vaak als grapje verkeerd gebruikt.
|
hihihihihi
ik heb dan met van die woorden met veel medeklinkers achter elkaar, zoals controversieel, contoverseel, controversjeel??? |
Citaat:
|
"Mijn stage was echt ruk"
daar had moeten staan: "Mijn stage was echt druk" Typfoutjes tellen toch ook wel? :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46. |