![]() |
rood staan op buitenlandse rekening
Ik ben vorig jaar in Australie geweest en heb daar toen ook een Westpacrekening geopend, waar ik gewoon mijn huisadres in Nederland als correspondentieadres voor heb opgegeven.
Toen ik weer terugging naar Nederland heb ik het geld dat nog op die Australische rekening gepint en later op mijn postbank rekening gestort. Enkele maanden geleden kreeg ik een bankafschrift en zag dat ik enkele dollars (iets van 3 euro) rood stond, omdat nádat ik al het geld van die rekening gehaald heb; ze nog een paar dollar in rekening hebben gebracht voor het gebruiken van niet-Westpac pinautomaten. Vorige week kreeg ik weer een rekening overzicht, waarbij mijn schuld iets (niet meer dan een euro) gegroeid is door rente-toeslagen. Het zijn echter geen aanmaningen, gewoon rekeningafschriften. Wat kan ik het beste doen? Ik kan waarschijnlijk die paar euro wel overmaken op mijn australische rekening via paypal, maar vind het eigenlijk een beetje onzinnig. Wat is het risico als ik die schuld verder laat oplopen, kan ik er ooit problemen mee krijgen? |
Het lijkt me dat die schuld steeds groter wordt omdat je er steeds rente over betaald.. ik denk niet dat je er problemen mee krijgt maar je zult het toch een keertje terug moeten betalen toch? kan je maar beter meteen doen lijkt mij, voordat je steeds meer rood gaat staan
|
Ik weet niet hoe het in Australie zit maar in Belgie betaal je echt iets van 20% rente over wat je rood staat, echt veel meer dan in Nederland dus ik zou als ik jou was wel zorgen dat je je schuld aflost omdat het bedrag alleen maar groter zal worden wat je moet betalen.
|
Doe je nou echt serieus moeite over een paar eurotjes?
Betalen die handel... je gaat echt niet failliet... |
Citaat:
|
ok, jullie hebben gelijk. Ik ga zsm het geld overmaken, het ging me ook niet zozeer om de paar euro, meer om de 'moeite' die het kost, aangezien ik eerst een paypal-account aan zal moeten maken.
Maar wat mij betreft kan dit topic nu dicht. |
ja, ach als t elk jaar met een euro groeit.. ja ach zo boeiend is het niet he.
Maare met paypal kan je alleen naar andere paypal accounts overmaken,niet naar rekeningen. De enige optie die je dus imo hebt is een pp account aanmaken met als aangekoppelde betaalrekening die australische rekening en dan via een creditcard geld overmaken naar je paypalaccount en dan via paypal regelen dat het geldvan paypal op je rekening komt(australische rekening dus). misschien zie ik het verkeerd, heb pyapal al een tijd niet gebruikt,maar ik vrees/denk dat dit je enige optie is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
je kan ook vragen of iemand die je kent een paypal rekening heeft en het geld voor je over wilt maken. dat is helemaal makkelijk.
|
Citaat:
|
oke dus als ik het goed begrijp kan ik alleen geld via paypal overmaken als ik een paypal-account open die verbonden is aan mijn Australische rekening en daarnaast of een Nederlandse paypal-account heb of het geld met een creditcard overmaak.
Heb het gecheckt, en het is bij de Postbank ook mogelijk het geld over te maken, kosten zijn 13,50. En dat voor een bedrag van 3 euro :( |
En dat bedrag wordt elke keer groter, dus ja... ooit zal je het moeten betalen
|
Ik weet niet met welk doel je naar australie was gegaan, maar als je met een paar studenten er heen was gegaan zou je kunnen kijken of 1 van deze studenten ook zon rekening in australie heeft geopend. Dan zou je op de student zijn rekening die paar euro kunnen overmaken zonder extra kosten, omdat die europese rekening wel een BIC/IBAN heeft en dan zou die student via zijn australische rekening die paar euro weer over kunnen maken naar jouw rekening.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is zoveel gedoe, en zoveel kosten om die 3 euro over te maken... Het wordt vast wel een keertje meer, maar mischien heb je tegen die tijd wel een mooie oplossing gevonden. Het lijkt me achterlijk om 13,50 te betalen voor een bedrag van 3 euro. Alhoewel een avondje klooien met paypal mischien wel gratis is.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38. |