![]() |
Hyves
Ik las dat 1 op de 5 Nederlanders een hyves-account heeft. En toen vroeg ik me af of dat in een jonge internet-veel-gebruikende populatie zoals op dit forum erg veel meer zou zijn. Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat wij vinden dat forummers veel beter zijn dan hyvers en we ons dus niet willen inlaten met dat gespuis. Of misschien gebruiken we hyves juist om ook zonder geel scherm contact met onze forumvriendjes te onderhouden.
Dus vertel hier wat je van hyves vindt, en van andere internetcommunities, en van het feit dat steeds meer mensen lid zijn van internetcommunities! en vergeet de poll niet. |
Ts begint!
Ik heb zelf wel een account omdat ik het leuk vind om gevonden te kunnen worden, maar daar kom ik niet zo vaak, ik kijk zo 1 a 2 keer per maand of er nog iets gebeurd is. Vroegah (toen ik 16/17 was) was ik trouwens actief lid op dreamcommunity.nl en icqueen.nl en ik heb zelfs nog ergens een CU2 pagina rondslingeren, maar ik ben niet meer zo heel erg communityerig (behalve dan dat je een forum ook als community kunt beschouwen). |
Ik heb ook een hyves, maar ik kom er alleen op als iemand mij wil toevoegen of als iemand een krabbel heeft gestuurd. Dat heb je dan in je inbox van je email en dan kun je er makkelijk heen :o
|
ik heb een hyves want ik zoek graag menschen op van vroegah enzo
|
kwam er een paar weken geleden achter dat ik er een jaar geleden een had gemaakt. die heb ik gedelete.
bah wat een onzin. |
Ik vind hyves leuk. :o Kijk bijna elke dag wel ff..
|
Ik heb een Hyves-account en ik ben mijn username vergeten.
|
Hyves?
:p |
ik vind veel van dat soort dingen een beetje kansloos eigenlijk :o (en nee, dit forum niet ;))
|
Ik heb geen hyves en ik kom er nooit.
|
Ik heb wel een hyves, en kijk er vrij regelmatig even op, vooral als ik een krabbel heb, om mensen te zoeken of wanneer er iemand is die mij als 'vriend' wil toevoegen. Tis wel grappig, en verder heb ik een hekel aan alles waarvan je 'lid' moet worden..
|
Niet zo lang geleden heb ik er eentje aangemaakt; een studiegenote had het gedaan en nodigde via e-mail allemaal mensen uit, dus ik was nieuwsgierig. Een beetje rondgekeken, mensen van vroeger opgezocht, paar vrienden toegevoegd, kwam er een aantal keer kijken (om reacties te lezen van mensen van vroeger enzo). Inmiddels kom ik er nog maar hoogst zelden. 't Is vooral leuk om mensen van vroeger op te zoeken, bij wie je ooit in de klas hebt gezeten, en dan te zien wat ze nu doen. (Stiekem vond ik het heel leuk dat het meisje, dat me vroeger een keer bijna heeft verdronken, 't vmbo heeft afgemaakt en nu geen fluit doet, terwijl ze vroeger echt heel erg uit de hoogte deed over dat zij echt naar de universiteit zou gaan, rechten zou gaan studeren enzo.. :o )
CU2 had ik ook, op m'n 14de ofzo, niet heel flashy, gewoon, saai :P |
Ik heb hyves en ben vrij actief.
|
Ik heb geen hyves en ik kom nooit op hyves. Wel heb ik heel veel uitnodigingen gehad per email om er een aan te maken. Tegenwoordig wordt ik zelfs in een niet-virtuele omgeving regelmatig gevraagd om een hyves-profiel aan te maken. Dat wil zeggen, op m'n werk, op de vereniging, op school, etc. Ik overweeg dan ook wel om er eentje aan te maken. Het lijkt me ook leuk om mensen van vroeger tegen te komen. Het schijnt dat een aantal kennissen bezig zijn om een basisschool reunie op te zetten en ze gebruiken vooral hyves om de mensen op te zoeken.
Ik heb ook nog een cu2 profiel. Maar daar kom ik ook nooit. Het is dat ik in m'n info op dit forum nog een link heb staan anders zou ik vergeten zijn dat ik er eentje heb. Heb er al zeker 2 jaar niet meer naar om gekeken. Eerst vond ik het kansloos, maar toen iedereen er eentje ging aanmaken dacht ik ook van laat ik eens kijken wat het is. En toen vond ik het een tijdje best leuk. Alleen later keek ik er nooit meer naar om, puur omdat ik met andere dingen bezig was. |
Citaat:
|
Ik heb wel een Hyves account, maar ik vind 't bagger dus kom ik er nooit op.. Ik kan eigenlijk niet eens op m'n account omdat ik m'n pass kwijt ben en niet meer op kan halen (dat mail adres bestaat allang niet meer :p)..
|
Citaat:
|
nee en lijkt me kansloos
|
ik heb er één
weet het wachtwoord niet meer geen zin om te mailen want het is echt saai en voorals je denkt dat je daar goeie vrienden kan maken mensen ga er dan maar op lol |
Citaat:
|
Ik heb hyves en kom er niet echt vaak op, maar wel af en toe. Ik vind het leuk om oude klasgenoten op te zoeken en te kijken wie een vriend is van wie.
|
Geen Hyves. Ik weet ook niet precies wat het is.
Ik word oud. :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik accepteer alleen, en dan kijk ik er toevallig op.
|
Ik heb geen Hyves en geef er niks om, maar sinds mijn vriend Hyves heeft, zeurt hij de hele tijd dat ik het ook moet nemen. :P
Dus misschien heb ik het binnenkort wel, maar ik denk niet dat ik er vaak iets mee zou doen. |
Ik geen account, maar ik heb er wel eens gekeken. Ik kan nou niet direct zeggen dat het een behulpzame site is als je iemand wilt zoeken.
|
Citaat:
Voordat ik dat wist had ik ook een account aangemaakt. Uit principe voeg ik niemand toe. Ze voegen mij maar toe ofzo. Ik kijk er ook echt nooit. |
Ik heb wel een hyve, schande schande. Maar ik heb me plechtig voorgenomen om alléén mensen in mijn lijst te hebben met wie ik regelmatig contact heb en die ik leuk vind. Dus oninteressante oudklasgenoten komen er niet in en vage vrienden van vrienden van vrienden ook niet en mensen die ik vaag ken van m'n studie ook niet. Waardoor mijn vriendenlijst niet bijster groot is (ook omdat veel vrienden weigeren een hyve aan te maken :D). Maar goed. Eigenlijk hou ik wel van dingen die over mijzelf gaan.
|
Ik was een keer zo dom om er een aan te maken. Tot zo ver mijn principes. En nou kunnen alle mensen mij toevoegen als vriend, zodat ze zich lekker populair kunnen voelen.
Maar ik kom er nooit. |
Vraag Bob :)
|
Regelmatig. :o
|
heb hyves, maar zit er alleen op als iemand me toevoegt of berichtje schrijft.
|
Haha, een principekwestie maken van iets als hyves is nog triester als zelf een account nemen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Slap excuus :|
|
Oh ik heb er wel één, maar ik kijk alleen als iemand me toevoegt of krabbelt of als ik me verveel. Dan ga ik kijken wat er bij bekenden gekrabbeld wordt en hoe het met hun leven gaat enzo. :o
Ik vind dat vriendjes willen om de hoeveelheid vriendjes wel triest. Mensen die dan iedereen die ze vaag kennen gaan toevoegen enzo. (n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Eigenlijk niet, ik weet wel wat het is, maar ik heb nooit de tijd of moeite genomen om er eentje aan te maken. Is eigenlijk wel prima zo.
|
Citaat:
|
Ik heb er wel een kwam ik laatst achter. Ik krijg nog steeds krabbels of uitnodigingen ofzoiets, ik weet niet wat het is want ik ben nooit op hyves geweest. Weet mijn naam niet eens :o
|
Citaat:
|
ik heb er twee jaar geleden een aangemaakt, maar werd al snel door mensen toegevoegd die ik niet kende (kenissen van kennissen van iemand die ik nauwelijks kende) en die ook nooit iets tegen me zeiden. Ik kreeg toen een beetje het gevoel dat mensen een wedstrijd hielden wie de meeste ''vrienden'' had en ben er toen maar mee gestopt. Mijn echte vrienden spreek ik wel over msn of in het echt.
|
Account meer dan 1x per week.
|
Ik heb er één, maar ik kijk er alleen als iemand me als vriend toe wil voegen. En eigenlijk kun je dat nog niet eens kijken noemen, want het enige wat ik doe is op "accepteren" klikken en weer weg.
Overigens zei mijn docent bij Oriëntatie op de Arbeidsmarkt laatst dat het vet belangrijk is om te netwerken en dat dat onder andere kan via Hyves. En dat is dus op een universiteit... :s |
Ik hab wel een account, maar toen ik eenmaal klaar was om foto's te gaan uploaden besefte ik me net op tijd dat ik er helemaal geen zin in die crap had.
|
Ik heb er een maar kom er niet zo vaak meer op.
Begint een beetje te vervelen op den duur. |
21/66 heeft hyves en bezoekt die regelmatig, dat is al 1 op de drie ongeveer, dus.
44/66 heeft hyves, twee van de drie dus. :o Ik heb geen hyves. Bezoek het af en toe als ergens een link staat, maar meer ook niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30. |