![]() |
Leeftijdsverschil 2
Hallo
Ik ben een jongen van 16 jaar. Ik zag ergens op internet een meisje en dacht dat zij ook 16 was dus ik had haar msn gevraagd. Toen zei ze daar dat ze 12 was. Op zich natuurlijk gewoon leuk om mee te msn-en. Ik vind haar heel aardig en zij vind mij leuk en ze heeft me gevraagd. Wat moet ik nu doen? Het leeftijdsverschil is behoorlijk: 4,2 jaar... graag reacties aub! alvast bedankt. groete, Ronald |
als 'ze je vraagt' moet je er vanaf blijven.
sowieso, 12? Wat denk je te gaan doen met je verkering? |
ze is niet zo kinderlijk meer ofzoiets, verder weet ik het ook niet helemaal. daarom vraag ik hier hulp ;)
|
Als je haar goed behandelt is het geen probleem lijkt me.
|
@ Lotte: natuurlijk zal ik haar goed behandelen, dat is het probleem niet. Maar vraag me af of het wel kan.
@ Moonbeam: ja, vond t zelf ook een klein betje raar |
Citaat:
De mensen in mijn brugklas vroeger die iets hadden met 16jarigen waren de meisjes die vooral zichzelf erg volwassen vonden en toevallig al redelijk wat tieten hadden. En de jongens waren niet bepaald de slimsten. Ik heb dat nooit anders gezien. Maar doe wat je niet laten kan, misschien loop jij wel 4 jaar achter. |
Het lijkt me niet zo verstandig.. 12 is natuurlijk nog wel heel jong, dan moet je nog niet echt aan relaties beginnen.. Ik denk dat het voor jou ook veel leuker is om iemand van je eigen leeftijd te hebben.
Als je niet echt hopeloos verliefd op haar bent (wat ik denk, anders had je wel geweten wat je moest doen :P) dan zou ik gewoon alleen maar vriendschappelijk met haar omgaan. |
Ja, ze heeft mij gevraagd en ja ze is 12. Vond ik ook raar.
"En de jongens waren niet bepaald de slimsten." sorry, maar daar ga ik niet op in Ik loop niet 4 jaar achter, maar wil gewoon wat tips. |
Citaat:
Citaat:
|
Nog helemaal afgezien van haar leeftijd, zou ik sowieso niet iets beginnen met iemand als je niet echt verliefd bent op haar. Dat lijk je niet echt te zijn, dus lijkt het me om alleen die reden al niet verstandig. Het feit dat zij 12 is daar nog bij bekeken, zie ik geen enkele reden waarom je het wel zou doen.
|
Citaat:
Als je nou verliefd op haar zou zijn zou ik zeggen: probeer het, doe rustig aan, je ziet wel waar het schip strandt. Maar als je haar alleen maar aardig vindt, laat dan maar zitten. |
Ach, het probleem hier is niet zo zeer het leeftijdsverschil maar meer het feit dat zij 12 is. Bij 18 en 22 kraait er niemand naar natuurlijk. Tja, ik weet het niet, het ligt heel erg aan personen. Maar inderdaad, wat wil je gaan doen? Handje vasthouden? Af en toe een kusje? Ik denk dat jij met hele andere dingen bezig bent. Bovendien zijn de jaren tussen 12 en 16 heel erg puberig en ben je druk bezig met je ontwikkelen, dus ik denk niet dat het zo'n goed idee is :).
|
Als jullie allebei verliefd zijn, kun je het gewoon proberen.
|
Het punt is idd dat zij 12 is. Ik weet niet precies hoe ze is, maar als ze een beetje normaal ontwikkelt kun je er vanuit gaan dat ze komende tijd veel ontwikkelingen door gaat maken. Misschien was ze er vroeg bij, kan natuurlijk ook.
Beide zijn jullie nog niet meerderjarig, maar ook door die ontwikkelingen heb ik bij 12 nog het idee van een kind... |
Citaat:
|
Nou ja, dat jullie technisch beide 'kinderen' zijn. Maar een 12 jarige zie ik meer als kind dan een 16jarige :)
|
oh zo
;) |
Citaat:
|
Citaat:
Nee hoor, ben echt 16 ;) |
Ik zou nog een jaartje of 2 wachten.
|
Als dat meisje niet in navolging van dr grote zussen of foute vrienden al een of andere Randstedelijke breazerslet is en dus, zoals de meeste twaalfjarigen, nog een kind is, denk ik dat je het beter kan laten.
|
Ik zit terug te denken naar toen ik 12 jaar was. Toen had ik een jeugdliefde voor een andere 12 jarige :D
Maar toen ik 13 was, was ik wel verliefd op een jongen van 16. Daar is uiteindelijk ook wel wat voorgevallen en daar heb ik nooit spijt van gehad. Maar aan seks was ik toen echt nog niet toe (n) Kortom: ben je echt verliefd? (Als ik namelijk echt verliefd ben, heb ik maling aan de meningen van anderen :p) Je vraagt om onze mening, en nee, het is niet verstandig, maar als je er echt voor wil gaan en je voorzichtig bent, hou ik je niet tegen ;) |
als je ECHT gek op dr bent, doen. Maar het komt niet zo over en om nou zo veel dingen op t spel te zetten (Je hebt grote kans dat je ouders er tegen zijn en je daar mot mee krijgt, grote kans dat je vrienden je recht in je gezicht uitlachen etc.) voor een relatie waarvan je toch weet dat het niet serieus is en er geen echte "vlinders" zijn is niet het snuggerste wat je kan doen imo..
|
Hmm, mijn zusje is ook twaalf, en ik werk samen met veel jongens van 16. Ik zou die jongens van 16 niet samen willen zien met mijn zusje van 12, omdat die geestelijk veel verder zijn als de gemiddelde 12-jarige (al denken die kutjes van tegenwoordig dat ze al 15 zijn).
Het gaat idd niet echt om het leeftijdsverschil, maar meer dat ik iemand van 12 niet oud genoeg vind om iets te hebben met iemand van 16. |
Citaat:
En verder sluit ik me bij de laatste zin aan. :) |
Als je echt gek en verliefd op haar bent dan is het de moeite waard om er over na te denken. Maar om nou met iemand wat te nemen omdat ze gezellig kletsen kan op msn en omdat ze je 'gevraagd' heeft... Ik vind dat persoonlijk niet zo'n sterke reden.
|
Citaat:
|
M'n nichtje van 12 speelt nog met poppen.. Die zie ik niet met iemand van 16 samen :nono:
Maargoed.. iedere 12jarige is anders.. Tegenwoordig heb je genoeg 12jarige-BreEzAhSsSs.. Dus als je daar van houd.. |
Ik kom nog wel eens op het brugklasgebouw van onze school en die meisjes zijn heel anders als toen ik in de 1e zat...
Het is in ieder geval geen breezersletje, dat is zeker. |
Maar ook als je kijkt op sexueel gebied neem ik aan dat je daar ook al interesses in krijgt. En het lijkt me niet echt handig om je eerst (of mischien al vaker) keer het met een meisje van 12 jaar te gaan doen....
Verder leeftijd hoeft een relatie niet te niet te doen, maar meisjes van 12 zijn nog al wispelturig. De ene dag zijn ze smoorverliefd de volgende dag in een keer niet meer. Zelf zou ik het niet doen, omdat ze te jong is en omdat als je al wat met haar neemt direct ook aan haar vriendenkring vast zit. En die zijn ook allemaal 12..... |
sommige mensen hebben het over seks, maar hee, dan moet hij haar wel eerst ontmoeten :D
|
Citaat:
|
Oh, hij heeft haar natuurlijk nog niet gemeet! :D
Doe dat eerst maar kerel, voor hetzelfde geld is ze 44. |
Citaat:
|
als ze secundaire geslachtskenmerken heeft is het goed joh
|
Ik vraag me af of iemand van 12 weet wat ze bedoelt als ze iemand "vraagt". Ik ken er genoeg die het niet door zouden hebben. Die zijn nu alweer wat ouder, maar toch. Die mensen kan ik nog steeds niet helemaal serieus nemen :D :o
|
Citaat:
Citaat:
|
Maargoed, wat heb je nu gedaan dan? Want het lijkt me dat als ze het 2 dagen geleden gevraagd heeft je nu wel antwoord hebt gegeven :o
|
Heb haar vandaag nog niet gesproken: lange dag op school + een toetsweek morgen. Ik ga het haar morgen zeggen. En wat, daar moet ik nog ff over denken.
|
Citaat:
|
Tja als ik aan mezelf denk toen ik 12 was, zou ik zeggen, niet doen. Ik was daar echt nog te jong voor geweest.
Verder hoorde ik laatst ergens dat in sommige milieu's de gemiddelde leeftijd bij ontmaagding nog maar 13 is, dus daar zit je dan niet zo ver vanaf.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoi Pino,
Ik denk op zich dat het aantal jaar leeftijdsverschil jullie probleem niet is. Het gaat eerder om het verschil van ontwikkelingsfase waarin jullie (waarschijnlijk) zitten. Nu ontwikkeld iedereen zich anders en op een ander tempo, maar over het algemeen is zij nog maar net in de puberteitfase. Alles wat met de volwassenwereld (om het zo te zeggen) te maken heeft is zij net enigzins aan het ontdekken. Ze gaat hier nog veel in ontdekken en haar mening over dingen nog véél vaker bijstellen. Jij hebt deze fase al enkele jaren doorgemaakt. Je bent 16, in de late puberteit en neigt al meer naar de grens van (jong)volwassenheid. Zij is waarschijnlijk nog veel met het ontdekken van zichzelf bezig (en dan meer gericht ook op haar lichaam e.d.) en jij bent al meer op zoek naar wie je echt bent, wat je wilt (als beroep, je toekomst dat soort geswets ;)), hoe je staat in een groep en hoe je denkt over allerlei maatschappelijke onderwerpen. Dat zijn dingen waar zij zich misschien binnenkort eens mee bezig gaat houden. om een lang verhaal kort te maken... in de puberteit (damn, ik klink oud!) ontwikkel je zo snel en maak je zoveel veranderingen door dat vier jaar verschil groot kan zijn. Op latere leeftijd maak je een veel minder snelle ontwikkeling door, waardoor 4 jaar een minder groot probleem is. Ik zou je adviseren er alleen voor te gaan als je echt helemaal gek op haar bent (omdat je écht veel voor jullie relatie zal moeten doen denk ik) en het anders toch niet aan te gaan... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53. |