Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Kamer-decoratie ideetjes please! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=159553)

Poziomka 15-07-2002 18:48

Kamer-decoratie ideetjes please!

Ik heb best een fijne kamer, maar ze is al jaren hetzelfde en ik wil wat veranderingen aanbrengen.
Ik wil niet te veel nieuwe meubels kopen (geen geld) en het mag niet te druk worden.
Iemand ideetjes?

Chelsea 15-07-2002 18:58

hang kerstverlichting op (y)

Leonoor 15-07-2002 19:22

Oude meubels verven? Paar nieuwe dingen of dingen die je krijgt van anderen, kan toch ook, en kost het niks. En die dingen kun je ook opknappen of veranderen (kleur, stofje enz.), En wat (goedkope?) accessoires (hoe schrijf je dat?) kunnen het er al heel anders uit laten zien.

UnUsual 15-07-2002 19:31

Citaat:

Chelsea schreef:
dat werkt serieus (y)

Biertjehakken 15-07-2002 19:35

Schilder het helemaal wit

Alleen een matras op de grond met een bruine dekbedhoes, donkerbruine houten vloer, zo'n oude scheepskist voor je boeken etc., een oude houten bureau en een vergelijkbare kast.

En meer niet!! het maakt je kamer ruim en vrij, maar niet te kil.

kaleidoscope 15-07-2002 19:53

Citaat:

Biertjehakken schreef:

Alleen een matras op de grond met een bruine dekbedhoes, donkerbruine houten vloer, zo'n oude scheepskist voor je boeken etc., een oude houten bureau en een vergelijkbare kast.

Zo had ik mn kamer eerst,alleen dan wel de matras in een bed :eek:...nu niet meer :):)

Chelsea 15-07-2002 19:55

Citaat:

UnUsual schreef:

dat werkt serieus (y)

ja ik heb het zelf ook

Paulaah 15-07-2002 19:56

Ehm.. verzet allles.. Bed naar de andere kant.. enz..
Dat kan er ineens heel anders uitzien

Faery 15-07-2002 20:02

Citaat:

Paulaah schreef:
Ehm.. verzet allles.. Bed naar de andere kant.. enz..
Dat kan er ineens heel anders uitzien

Nee, dat ís dan zo :p

ally 15-07-2002 20:25

Citaat:

Biertjehakken schreef:

als je je kamer wilt doet dan is het gewoon KIL
...
Verf alles Rood ... zalug kleur en gezellug warm

~sweetgirl~ 15-07-2002 20:32

Kastjes, bed of bureau kan je verven en als je dan bijv. die kleur ook terug laat komen in een dekbedhoes of bepaalde kleine accessoires ziet het er ook al anders uit. En bed en bureau enzo op andere plaats zetten.

Rhea 15-07-2002 21:22

Citaat:

Chelsea schreef:
Jaa dat is leuk, ik heb met allemaal kleurtjes :)

Verder... Ja dingen verplaatsen werkt altijd.. Bijvoorbeeld je bed eens niet onder het raam (of juist wel ;) )..
Posters zijn ook altijd leuk.
Ik heb op de deur een hele grote poster die de hele deur bedekt, die is heel mooi.

Offe... Muurschilderingen maken.. Okay, dat is wel weer moeilijk, maar wel leuk als je iemand kent die dat bijv. goed kan.

Of sjaaltjes of doeken aan de muur, van die oosterse wandkleden zijn leuk :)

Janneke1 15-07-2002 21:45

Ik heb zelf ook mn kamer helemaal veranderd zonder (veel) geld uit te geven...
Ik heb bij de kringloopwinkel wat dingen gekocht:
*Kaptafelkastjes met grote spiegel (á 8 Euro)...de kastjes lila geverfd... (klein potje verf á 4 Euro)
*wat frutsels: zilveren sieradendoosje, kaars, gekleurde glaasjes, neproosjes

Ik heb bij Xenos gekocht:
*felle roze gordijnen (die heb ik voor mn bed gehangen)
*doosje beplakt met roze spiegeltjes
*lila schaal met drijfkaarsen

Ik heb ook wat dingen veranderd:
*Zwarte klok lila geverfd (zelfde pot verf allemaal)
*klein houten tafeltje goud geverfd (potje goudverf gekocht)
*houten fotolijstje goud geverfd
*oude vaas lila+goud geverfd

Mijn muren zijn allemaal wit en zo...en voor de rest hier en daar wat lila-roze-paars...Staat wel lief :D
Vooral die doorzichtige gordijnen voor mn bed vind ik leuk staan!

*~*DOOR*~* 15-07-2002 21:50

laat iemand die goed kan schilderen 1 muur van je kamer beschilderen met een levensgroot schilderij

yvonnaah 17-07-2002 20:18

ik heb ook het 1 en ander aan mijn kamer zelf gedaan....
- ik heb een muur in het blauw geverft en op da blauw heb ik terwijl ons pap verfde gouden glitters geblazen! ziet er wel leuk uti!
- een kastje (om op te hangen) van de kringloopwinkel heb ik gekocht voor iets van 2 euro en die heb ik blauw geverft met een gouden kroon in het midden en eromheen kapot geslagen spiegel geplakt
- ik heb zelf een heel groot schilderij gemaakt door er poppen van de rommelmarkt op te plakken en dan met put (da schuim wat zich opzwelt) erom heen gespoten zodat die ledematen en die koppen eruit komen, tenslotte heb ik de poppen en de pur (behalve de lijst dus..) allemaal goud geverft
- verder heb ik op al mijn meubelen gouden sterren geverft!
- en verder heb ik nog glow in the dark sterren op mijn kamer hangen

AtHell 17-07-2002 22:53

kussens erbij trek een biertje open pak lapjes hang ze op nog een biertje verzet alles een biertje erbij en dan blikjes overal en je hebt een lounge kamer :D

konflict 17-07-2002 23:02

hang hoezen van oude pink floyd, dire straits en jazz lp's aan je muur... tenminste, dat doe ik dan.

Leonoor 18-07-2002 06:05

Maak zelf iets. :)

*is helemaal in de 'maak-stijl', omdat ze (met haar vriend) een bed gaat maken voor haar neefje* :) (Ja, ik ben wel blij met het 'ontwerp'. ;))

Sommetje 18-07-2002 14:21

Als je een beetje handig bent, kun je je eigen kunstwerken maken en die ophangen. Anders laat je anderen kunst voor je maken.

battlestar 18-07-2002 23:04

een klamboe (maar dan wel een mooie en niet zow1 van 3,95 van de leenbakker) brengt sfeer in je kamer
verf je meubels idd, bijv zilver en roze/paars zoals ik :)
euhm
planten vink wel gezellig, maar dan moet je ze wel bijhouden
vazen, kandelaars enzow
oftewel:
ga naar de ikea

Gaia 19-07-2002 00:49

plak allemaal plaatjes op je kasten en verf eerst een leuk ondergrondje, blanke lak erover en......TADAA!!!!

Koop eens een driedemensionaal schilderijlijstje en stop er allemaal persoonlijke dingetjes in...verfje langs de zijkanten

gekleurde glazen en flessen zijn ook leuk

verf wolkjes op je plafond...heel gezellig en maakt je kamer niet kleiner

ga dingen mozaieken...heel leuk om te doen en ziet er leuk uit!
sla een spiegel kapot of een zooi tegeltjes en leg ze leuk neer.....smeer er wat tegelvoegsel tussen....misschien in een leuk kleurtje en huppa het is gelijk opgeknapt.

Als je een leuke lamp hebt, maak dan zelf eens een gekke lampenkap, van pluche bijvoorbeeld....let alleen op,dat de stof niet brandbaar is

Nep klimop langs de muren of in de hoekjes van het plafond

nou....moet je eens bedenken hoe mijn kamer eruit ziet :D :rolleyes: :D

p-chez 19-07-2002 08:53

Planten neerzetten, hangplanten en grote planten bijv (y)

Ilsch 19-07-2002 09:56

Kijk op rommelmarktjes, winkels als Xenos of Blokker, verplaats wat dingetjes.. Misschien een mooie poster of zo.. Of van die Doeken die je kunt kopen, = ook mooi, kun je op hangen of gewoon over een stoel/bank doen..
Uhm, kerstverlichting is idd erg leuk!
Verf je deur, en dan met van dat schoolbord spul, laten drogen, en dan kun je iedereen op je deur laten schrijven/tekenen/ideetjes opschrijven/liedjes whatever... Is ook apart.. Os spulletjes van Silly, maar die zijn best wel duur eigenlijk :/

Rrr. 19-07-2002 10:45

Ik ga binnekort naar een andere kamer en ik ga dan een wand met 2 vrienden beetje graffiti-werkje van maken :D

Black Sugar 19-07-2002 11:31

Ik heb mijn kast geverfd en later mijn hand in een donkerre kleur verf gedoopt en er twee handdrukken opgemaakt, mischien een leuk idee?

Aurelia AutumnRain 19-07-2002 12:01

Ik heb ook een neiuwe kamer.
Ik heb mijn kledingkast paars geverfd en met zilveren glitterverf een 2 fotolijstjes geschilderd, en in elk fotolijste een Brian Froud plaatje geplakt (nouja, daar ben ik dan nog mee bezig...). :)
En (doorzichtige) doeken.
En veel op markten en in kringloop winkels kijken.

punkyfish 19-07-2002 12:27

vraagje tussendoor; waar haal je die doeken vandaan? van een stoffenwinkel of zijn er ook goedkopere dingesen? :)

Ilsch 19-07-2002 13:11

Citaat:

punkyfish schreef:
vraagje tussendoor; waar haal je die doeken vandaan? van een stoffenwinkel of zijn er ook goedkopere dingesen? :)
in stoffen winkels kun je vak ook wel van die doorzichtige doeken kopen, is ook wel leuk.. ik heb een soort blauw vlekkerig doek, met een zwarte zon en sterren enzo erop, gewoon ergens in zo'n vage toko gekocht :s goed zoeken!

Black Sugar 19-07-2002 18:27

Citaat:

punkyfish schreef:
Ik heb er een bij de xenos gekocht.

LeiGif 23-07-2002 10:41

je bed of deur ofzo vol plakken met stickers

~Sjeherazade~ 23-07-2002 10:47

idd helemaal volschilderen, of op 1 muur tekeningen maken of làten maken, of een soort van 'gastenboek' op je muur maken: iedereen die binnenkomt moet iets tekenen/schrijven/bla.

Floris-boy 24-07-2002 01:15

verven, lampjes, spiegels, lijstjes, dat zijn toch typisch meiden-dingen? om een kamer te veranderen?

cha0s 24-07-2002 01:27

ik heb van 1 muur een hele grote foto&flyer frutsel collage gemaakt. met allerlei flyers van concerten waar k (al dan niet :)) geweest ben, foto's van vrienden en mij, stukje spijkerbroek, concertkaartjes, etc... (je bent wel ff bezig eer de muur vol is, maar dan hebbie ook wat :p)

en m'n andere muren hangen nu btw ook al bijna vol met posters en flyers en foto's er tussendoor geplakt. :)

Paranoide 24-07-2002 13:32

Citaat:

AtHell schreef:
kussens erbij trek een biertje open pak lapjes hang ze op nog een biertje verzet alles een biertje erbij en dan blikjes overal en je hebt een lounge kamer :D
jij verdraait mijn woorden, doos :D
ik ben niet jaloers op je ouders zeg, nou je een nieuw wapen hebt.. 'ruim je kamer op!' 'NEEJ, dit is een loungekamer en dat blijft-ie' ('eikel' 'slet' 'jij krijgt niets meer voor kerst' 'nouja, dan ga ik maar naar de felroze lampjes' 'huw?' '*boem*' :D)

ruby soho 24-07-2002 14:22

Citaat:

Paranoide schreef:

jij verdraait mijn woorden, doos :D
ik ben niet jaloers op je ouders zeg, nou je een nieuw wapen hebt.. 'ruim je kamer op!' 'NEEJ, dit is een loungekamer en dat blijft-ie' ('eikel' 'slet' 'jij krijgt niets meer voor kerst' 'nouja, dan ga ik maar naar de felroze lampjes' 'huw?' '*boem*' :D)

masj heb je iets op :confused:

hmmz k, zal vast allemaal al genoemd zijn maargoed
*gaat eigen kamer beetje beschrijven*
een bankbed (nee geen bedbank, maar een bed met zeg maar spijlen aan de achterzijde ofzo :p) veel kussentjes, beetje oosterse invloeden
spiegels (met gouden randen) klamboe, posters en flyers
collage van foto's op je deur (of die van de kast) of in een grote schilderijlijst (zodat je ze ook nog kunt veranderen/verplaatsen)
sfeerverlichting, kerstlampjes (wit en gekleurd) kaarsjes, wierook, stukjes gebroken spiegel in de hoek van je muren of op het dak
veel warme tinten :)

Paranoide 24-07-2002 15:50

Citaat:

ruby soho schreef:

masj heb je iets op :confused:

mnee, (nouja, een beetje :D) maar dit is gewoon een binnenpretje.. vraag roel maar, die legt het hele lampjesverhaal wel uit :D
(ja, ik kan het ook zelf mailen natuurlijk, maar dan verbreek ik de copyright-rechten enzo)

casey 24-07-2002 18:34

Euhm, de mijne is al een tijsje in een zalmkleur behangen en dat past best met m'n lichtgekleurde houten meubels. Ik vind het iets zachts hebben, helemaal niet druk. En 'k ben't nog nie rap beu. Maarja, elk zijn ding.

GRRR 24-07-2002 20:31

graf bomben

Paranoide 24-07-2002 23:10

Citaat:

GRRR schreef:
graf bomben
nee, dan moet je op het WOII forum zijn, niet op lifestyle.

Built to last 29-07-2002 13:40

in plaats van behang zoveel mogelijk concert posters zien te krijgen.

damaetas 29-07-2002 14:08

witte kast? allemaal kaartjes op hangen in mozaïekvorm

een grote poster in enkele stukken knippen en dan ophangen , goed in elkaar gepuzzeld, maar dan met een klein spleetje tussen de stukken

een grote appelkist (bij de groentenboer vragen) afschuren en beitsen met een fijn kleurtje (ikea, verfwinkel). echt heel handige dingen. je kan ze opstapelen (op hun kant) en als rek gebruiken of gewoon neerzetten en rommel insteken (mijn oude knuffels zitten in zo'n kist) of als tafeltje gebruiken

spiegel tegels tegen de bovenrand van je muur plakken, staat echt sjiek. zo van die gewone ( 20 op 20 cm) en nbtje plaats tussen laten.

...

Loesje 29-07-2002 20:47

Wat ik echt cool vind..is alles wit verfen. En dan felgekleurde vlakken op de muur aan brengen.

Dat wil ik gaan doen, maar ben er nog steeds niet uit hoe ik dat beste kan doen

Black666Goth 29-07-2002 21:28

Je kan bijvoorbeeld je kamer zwart verven en dan met rood of wit tekeningen erop maken!!!!!!!!!!
heb ik met 2 muren gedaan (meer mocht niet van mam), en op de ene een omgekeerd kruis en op de andere een wicca gedicht!!!!!!!!!! (y)

foto's staan op cu2 http://gothicofdarkness.cu2.nl

~Sjeherazade~ 29-07-2002 22:18

Citaat:

gothicsatanistgirl schreef:
Je kan bijvoorbeeld je kamer zwart verven en dan met rood of wit tekeningen erop maken!!!!!!!!!!
heb ik met 2 muren gedaan (meer mocht niet van mam), en op de ene een omgekeerd kruis en op de andere een wicca gedicht!!!!!!!!!! (y)

aandoenlijke site hihi :D :(

punkyfish 29-07-2002 22:26

Citaat:

ik kan geen foto's vinden :( shit hee.

~Sjeherazade~ 29-07-2002 22:33

Citaat:

punkyfish schreef:
ik kan geen foto's vinden :( shit hee.
zat er ook al als een wanhopige naar te zoeken gheh. :p

Black666Goth 29-07-2002 22:36

ik bedoel dat mn site ook in gothic stylie is!!!!!!!!!!!!!!

~Sjeherazade~ 29-07-2002 22:37

Citaat:

*proest*

punkyfish 29-07-2002 22:40

Citaat:

oh, moet ik dan dat wat daar staat op mijn muren gaan schilderen? *snapt het eventjes niet meer* :confused:

Rrr. 29-07-2002 22:42

Citaat:

punkyfish schreef:
oh, moet ik dan dat wat daar staat op mijn muren gaan schilderen? *snapt het eventjes niet meer* :confused:
ja, dat moet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.