![]() |
Wat is je lievelingsakkoord ??
Veel muzikanten die een instrument bespelen hebben er mee te maken: akkoorden. Hoe vaker je speelt, hoe meer akkoordenkennis je krijgt, en bij mij is het zo dat elke akkoord wel een bepaald gevoel geeft, een bepaalde emotie oproept. Volgens mij ben ik niet de enige bij wie dit voorkomt, en dus vroeg ik me af of er meer mensen hier zijn die een bepaald lievelingsakkoord hebben :D Dus post ff welk akkoord je mooi, lelijk, verdrietig of vrolijk vindt ;)
Nou ik trap dan maar af, mijn lievelings akkoord is een Cadd9/D :cool: |
Ik weet niet hoe het noemt, maar:
-0- -1- -0- -3- -3- ---- |
een beetje dissonant, jazz dus
|
H mineur
|
Verhoogde I
|
|
Geen favoriet akkoord, wel bepaalde akkoorden samen/akkoordprogressies die ik veel gebruik.
|
jazz chords..bijv. E akkoord inplaats (E-Ab-B) speel je (E LH) G-B-D-Fis (RH) , de GM uit 'so what' vind ik ook mooi, en het openings akkoord uit 'blue in green' Bb7#4 uit mn hoofd.
|
UKUSA-akkoord.
|
Em
|
Citaat:
|
als ik het goed heb is 't een C mineur
|
Ja verschillend inderdaad :)
Ik vind een Cm / Ab wel mooi relaxed klinken altijd :) Of van een Cm naar een Cmaj9 (E G Bb Db met een E in de bas) |
Op de gitaar
e3 b1 g2 d3 En natuurlijk de Hendrix chord in Stone Free, De Maj7 en de eerste akkoord (na de intro) van de Peppers in Under The Bridge. Heb nu n beetje allergie voor powerchords. |
Look at me ik heb een paar akkoordjes geleerd en heb nu een allergie voor powerchords.
|
ik zweer bij powerchords
|
Ohja Philip Glass - Metamorphosis one, 6 eenvoudige Akkoorden ofzo, super mooi.
|
Citaat:
|
Ja.
|
ik hou voornamelijk veel van open accoorden en jazz accoorden
|-0----0---0---x---x |-0----0---0---7---7 |-2----2---6---6---7 |-4----2---7---5---5 |-4----3---7---X---7 |-2----X---10--5--0 |
Citaat:
Ik wou helemaal niet zo overkomen, powerchords mag wel, maar met mate. maar wel heel no skill, vooral in dropped D. ontopic: heel veel akkoorden met n pink ofzo erbij x22102 (heel desecretion smile) of x57778 (erg bluesy) 002200 xx0220 en ja feel the funk met xxx333 |
Citaat:
|
Akkoorden?
|
regeerakkooord :( :( :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
tis best een pittig akkoord, ik heb m'n gitaar in drop C, en dan, hmm
------ ------ ------ 0----- 0----- 0----- (y) |
Citaat:
|
niet zo lollig doen he casper, zelfs mijn 7string in A klinkt niet zo zwaar als mn bas in E :p
|
misschien moet je je bas wat omhoog stemmen ;)
|
Abm (As mineur)
|
Eigen fabriseerde akkoord
D --4 A --5 E --2 B --3 Klinkt lekker in een B tuning En de overmatige akkoord A --3 E --4 B --5 |
Lievelingsakkoord durf ik niet te zeggen, maar ik speel wel bepaalde combinaties vaak.
A E D A D A E E C Am E G Na ja, en dan gewoon steeds op een andere manier.. ik kloot maar wat aan en vermaak mezelf ermee :D :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn favoriete akkoorden zijn
- x32033 - (capo op 2e fret) xx4230 |
Em for the win :cool:
|
Citaat:
|
De E!
|
Mijn favoriete akkoord is het begin akkoord van 'A Hard Day's Night' van the Beatles.
|
Een heerlijke E mineur :D
|
Bm <3
|
Dsus2
|
drop C lekker vals en dan maar RAMMEUH! en vooral veel feedbacken (y)
ff zonder grappen voornamelijk D accorden in alle varianten speel ik het liefst. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41. |