![]() |
Het zal wel super simple zijn, maar ik kom er niet uit :(
Ik heb een string (KaartSpeler1) Die luidt bijv H4 (Harten 4). Nu wil ik alleen die 4 van die string in een nieuwe integer zetten, owjah het getal kan alleen van 1-9 gaan, dus altijd 1 teken. De opbouw is dus altijd H4, Eerste teken is de kleur, 2e teken is het getal wat ik dus wil hebben. Iemand ff de oplossing? THANKS :) |
DIM iNumber AS INTEGER
KaartSpeler1="H4" iNumber = VAL( MID(KaartSpeler1, 2)) Werkt ook met H10, H11, en verder. Dit soort simpele dingen moet je makkelijk terug kunnen vinden in de HELP sectie van VB, trouwens. Dit kan je zelfs vinden in de Helpsectie van QB. [EDIT]Typefoutje in code[/EDIT] |
Citaat:
Jup werkt, tnxz m8 |
Citaat:
Uhuh, kan wel maar die werkt nie bij mij :( dus ik moet wat meer vragen op het board, maar ik zoek eerst door de tuts die ik kan vinden hoor :) |
Citaat:
Of een goed boek zoeken. Misschien QBasic/GW-Basic boek ipv. Visual Basic, omdat je dan meer met echte code te maken krijgt, ipv. formpjes en textboxen en die rotzooi en die kennis kan je gewoon herbruiken in Visual Basic. |
Citaat:
|
Citaat:
ik heb wel met QBasic gewerkt, en ik snap de princiepes ensow wel, maar gewoon ff de goeje commando's :) Citaat:
|
probeer het volgende eens:
Dim nummer as integer nummer = right(KaartSpeler1, len(KaartSpeler1) - 1) Dat werkt ook met hogere getallen zoals 138172189 :D [EDIT] oh, zie nu pas dat het antwoord er al was :o [/EDIT] |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38. |