![]() |
Modern geloven
Hallo, ik moet een godsdienst werkstuk maken en nu wil ik graag verschillende meningen weten over
avondmaal Doop Huwelijk Jezus de Vader Heilige Geest Hoe een christen zou moeten leven Alvast bedankt |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oxymoron!
|
Lal, ik heb wel zin om over de heilige geest te klagen. De heilige geest is namelijk een hele flauwe constructie van de christenen, of zo wordt het tegenwoordig in elk geval gebruikt. Kijk: als jij wilt geloven, moet je je namelijk open stellen voor God. maar dan lukt het nog niet, omdat je de heilige geest nog niet hebt. pas als je die krijgt, van God dus, dan geloof je pas echt. pas zodra je de heilige geest hebt kun je ook pas echt begrijpen wat er in de bijbel staat, zegt de christen. met de heilige geest wil de christen ook je laatste beetje keuzevrijheid onder controle denken, zonder dat dat met zoveel woorden gezegd wordt natuurlijk, want het christendom laat mensen totaal vrij , zodat we ze tenminste in de hel kunnen gooien als ze niet de heilige geest krijgen van God. Valsspelen noem ik het, gewoon een constructie die eigenlijk niemand snapt, maar ja, wie alpha zegt, moet ook omega zeggen.
|
Citaat:
|
avondmaal
lekker Doop een cristelijke traditie waar ze de baby bijna verdrinken ik vind dat een beetje appart Huwelijk ouderwets maar ik ben nog maar 17 dus dat kan nog veranderen Jezus heeft waarschijnljik geen eens bestaan de Vader een term voor god aka de heilige geest Heilige Geest zie bovenstaande Hoe een christen zou moeten leven zich bekeren toch athiest (y) |
Cees, spreek je dat uit als Sees of Kees?
|
Citaat:
|
Doop
Opdringing van bepaald geloof aan een kind. Schending van lichamelijke integriteit. Huwelijk Wederzijdse overeenkomst tussen twee personen om tot aan het einde van het leven voor elkaar te zorgen op basis van wederzijdse liefde. Moi streven Jezus Psychotisch persoon die dacht in contact te staan met god, hervormer van het judaisme met nadruk op een meer menselijke kant aan de oude wetten (in sommige opzichten). de Vader Christelijk construct van een god die mensen creert, al dan niet met vrije wil, waarna hij de grote meerderheid tot eeuwig lijden veroordeelt. Heilige Geest wazig Hoe een christen zou moeten leven same |
Klaar met deze onzin.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08. |