![]() |
Mager vlees
Eeyy..
Ik wil morgen spaghetti eten met groenten en mager vlees. Meestal gebruik ik dan ipv vlees tonijn, maar eigenlijk vind ik dat niet zo lekker omdat ik 'r meestal tomatensaus door gooi. Ipv gehakt wil ik dan mager vlees gebruiken. 'k Kan zelf alleen runderreepjes bedenken, iemand nog andere ideeën? Tnx alvast! |
extra mager rundergehakt van de AH
of kipfilet |
Rundergehakt van de slager is volgens mij ook niet al te vet, Rundvlees is vanzichzelf niet vet..
|
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.voedingscentrum.nl/voedin...keuzetabel.htm |
Ik gebruik voor spaghetti altijd mager rundergehakt van de AH.
|
Zijn hamreepjes niet magerder dan gehakt? Dan zou je dat kunnen doen, doe ik altijd omdat ik niet zo van gehakt houd.
|
Je kunt ook tartaar nemen ipv gehakt, lijkt erop maar is magerder.
|
Citaat:
je zou kunnen kijken voor kalkoen- of kipgehakt of eventueel zelfs gerookte kipfilet, maar het ligt aan waar je van houdt natuurlijk |
Citaat:
|
Citaat:
Niet ál het varkensvlees is vet he ;) Denk maar aan varkenshaas, fricandeau, filetlapjes en ham dus ;) |
Citaat:
Maar kan het gewoon ipv rundergehakt? Dus als je een saus heb van> Ui, bosui, hete peper, rode paprika, courgette, prei, champignons, tomatenpuree, tomatenblokjes & Rundergehakt Kan je dan gewoon ipv het gehakt blokjes ham erin doen? Of is het lekkerder een andere saus te maken dan (recepten?)? |
Kan prima bij de ingredienten die je noemt. Ham in combinatie met tomatensaus vind ik zelf erg lekker!
Je kan ham in blokjes of reepjes kopen of zo'n dikke plak die je dan zelf kan snijden. |
Citaat:
Je kan verschillende soorten saus maken: zelf vind ik tomatensaus met hamreepjes/blokjes, prei, paprika, knoflook, ui, champignons erg lekker maar carbonarasaus met hamblokjes/reepjes, prei, bosui, champignons of room/kaassaus met hamblokjes/reepjes en doperwten ook :) |
Citaat:
|
hm, hier kan mijn vraag misschien ook wel bij...
ik ga morgen BBQ-en, maar ik doe dus aan de lijn. Wat kan ik aan vlees gewoon eten? - kip - tartaar ?? en natuurlijk sla / rauwkost / fruitsalade en een paar stukjes brood... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Rundvlees is van zichzelf inderdaad niet zo vet, maar wanneer ze gehakt maken doen ze daar extra vet doorheen om het gewicht goedkoop omhoog te krijgen (waardoor de prijs per kilo omlaag kan). Er zit wel een wettelijk gesteld maximum vetpercentage aan, maar dat is nog steeds 30% ofzo :o |
Citaat:
|
Citaat:
heb toevallig een pakje gehakt in de koelkast >op het ah pakje extra mager gehakt staat per 100gram: 195 kcal vergeleken met bijv.. gebakken kipfilet is per 100gram 187 kcal dusja... |
Citaat:
|
Citaat:
fricandeau: 119 kcal, eiwit: 22.8 gram, koolhydraten: 0 gram, vet: 3.1 gram . filetlapjes: 140 kcal, eiwit: 23 gram, koolhydraten: 0 gram, vet: 6 gram . rundergehakt extra mager: 165 kcal, eiwit: 19 gram, koolhydraten: 1 gram, vet: 12gram . Lijkt me duidelijk :P |
Citaat:
|
Citaat:
Heb een pakej ervan in mn ijskast staan ;) |
Citaat:
De rest is van vlees.nl |
hamblokjes in de macaroni saus is LEKKERRR :D (y)
|
Witvlees is geloof ik magerder dan roodvlees
|
ja maar je kan volgens mij geen vis (ala schol of kabeljauw) in de pasta doen ofwel?
|
Citaat:
Ik gebruik dan geen pasta-saus, maar een tomatensaus op basis van een roux. Heerlijk :o |
Citaat:
bovendien stond er 'witvlees', niet 'witvis'. Maar de kleur van het vlees zegt niet zo veel over hoe vet het is. Het beest waar het vanaf komt ook niet, het gaat erom van welk deel van het beest het vlees komt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04. |