Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Webhosting] goede gratis host? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=159689)

Freyja 15-07-2002 20:53

goede gratis host?

Ok, ik heb geen idee of dit hier hoort of niet (kom hier nooit, veel te enge termen allemaal) maar ik heb nu toch echt een vraagje over computers:

Weten jullie een goede gratis host (voor sites, dus)? Ik zit nu op tripod, maar mijn site is telkens temporarily unavailable. Heb ook maar 20 mb ruimte.
Nu is er anzwers.net, waar je onbeperkte ruimte en bandwidth hebt, maar ik ben eigenlijk bang dat daar een addertje onder het gras zit...
Iemand ideeën?

BendeBen 15-07-2002 21:14

mjah
hosting.pagina.nl

maar dat anzwers kan ook wel

zeker als het volgende allowed is:
"Gateway site. A gateway site is defined as a site that has a homepage on Anzwers but all the other links are to pages on other servers" :rolleyes::D duh

koosje2001 15-07-2002 21:21

anzwers.net is niet egt aan te raden lijkt mij, het klinkt veels te mooi

Freyja 15-07-2002 21:25

Citaat:

koosje2001 schreef:
anzwers.net is niet egt aan te raden lijkt mij, het klinkt veels te mooi
Precies, daar ben ik ook bang voor, hoe lang gaat dat goed?

koosje2001 15-07-2002 21:27

Ik denk hoogstens een maand en ik denk dat je daarna een mailtje krijgt met daarin dat ze over gegaan zijn op een nieuw bedrijf en dat die eigenlijk wel een kleine bijdrage in rekening wil brengen en de service iets (wat achter af heel veel blijkt) wilt minderen!

dystopia 15-07-2002 21:32

Endoria :D

Freyja 15-07-2002 21:33

Hm, ik weet wel van een site die daar al jaar en dag zit, blijkbaar zonder problemen. Maar ik ken die persoon helemaal niet...

koosje2001 15-07-2002 21:36

anders kijk je even via www.pagina.nl ;)

Freyja 15-07-2002 21:42

Citaat:

dystopia schreef:
:D:D *meelt*

koosje2001 15-07-2002 21:47

Laat je het weten als je site af is ;)

Freyja 15-07-2002 21:48

Citaat:

koosje2001 schreef:
Als ik eraan denk :) Tot dan moet je maar naar m'n tripod site gaan (zie info, voor iemand gaat vragen)

eddie 15-07-2002 21:49

Citaat:

Morgan schreef:

Als ik eraan denk :) Tot dan moet je maar naar m'n tripod site gaan (zie info, voor iemand gaat vragen)

Temporarily Unavailable

The Tripod page you are trying to reach has exceeded its hourly bandwidth limit. The site will be available again in 2 hours!

Thank you!

Mooie site :rolleyes: :D :p

Freyja 15-07-2002 22:39

Citaat:

eddie schreef:

Temporarily Unavailable

The Tripod page you are trying to reach has exceeded its hourly bandwidth limit. The site will be available again in 2 hours!

Thank you!

Mooie site :rolleyes: :D :p

Precies.

:mad: :mad: :mad:

C r Y p S 15-07-2002 23:36

Hahahaha, als de site over z'n bandbreedte limiet heen gaat, krijg je een straf: je site is de komende twee uur niet bereikbaar :rolleyes:
1) Ik vind het belachelijk dat ze een HOURLY bandwith limit hebben
2) Als je in dat uur je bandbreedte overschreid, zou je toch verwachten dat OP Z'N MINST je site het volgende uur weer beschikbaar is...

Vage regels hoor, daar bij tripod...

koosje2001 16-07-2002 07:41

Citaat:

C r Y p S schreef:
Hahahaha, als de site over z'n bandbreedte limiet heen gaat, krijg je een straf: je site is de komende twee uur niet bereikbaar :rolleyes:
2) Als je in dat uur je bandbreedte overschreid, zou je toch verwachten dat OP Z'N MINST je site het volgende uur weer beschikbaar is...

Klopt, maar sowiezo zijn de gratis servers niet egt toppie, want met geocities word ik ook plat gelegd als ik een beetje relaxde dag heb(450 bezoekers).

pietje63 16-07-2002 09:54

beperking van answers 1:
Remember that to have more than 60 MB of space, please ask and you will have as much as needed (as always it's free, so Lets Go!).

en ik schat dat deze ook niet lang zijn snelheid enzo volhoudt (ik ga wel even kijken of hij beschikbaar is voor warez :D)

verder ben ik redelijk tevreden met lycos als server, qua mysql is hij een beetje langsaam, maar met een simpele code is wel de banner weg :D

pietje63 16-07-2002 10:19

Citaat:

pietje63 schreef:
beperking van answers 1:
Remember that to have more than 60 MB of space, please ask and you will have as much as needed (as always it's free, so Lets Go!).

en ik schat dat deze ook niet lang zijn snelheid enzo volhoudt (ik ga wel even kijken of hij beschikbaar is voor warez :D)

verder ben ik redelijk tevreden met lycos als server, qua mysql is hij een beetje langsaam, maar met een simpele code is wel de banner weg :D

valte tegen
Citaat:

1 - gif2png.exe not uploaded, invalid file type
2 - gd-1.8.4.zip not uploaded, invalid file type
3 - MySQL-Front_2.2_Setup.exe not uploaded, invalid file type
(en dit waren dus nog legale dingen)

dystopia 16-07-2002 10:39

2x een .exe uploaden terwijl het de eerste keer al niet werkt is een beetje nutteloos is het niet? Probeer 'm 'ns te renamen naar .jpg ;)

Freyja 16-07-2002 11:08

Citaat:

C r Y p S schreef:

Ja *gromt* tripod werd te populair, dus werd bij iedereen ruimte in beslag genomen, en als je teveel bandwidth hebt haaltie je site voor net zoveel uur er weer af. Echt vals.

p-chez 16-07-2002 16:23

Citaat:

dystopia schreef:
Endoria is idd 't beste :D alleen nemen ze geen nieuwe applicaties aan op 't moment.

Nou ja, ik heb toch al een Endoria-account ;)

Freyja 16-07-2002 16:33

Citaat:

p-chez schreef:

Endoria is idd 't beste :D alleen nemen ze geen nieuwe applicaties aan op 't moment.

Nou ja, ik heb toch al een Endoria-account ;)

*lalalaat*

Ik heb ontzettend goeie contacten ^^ *knipoogt naar een-bepaald-persoon-die-zelf-wel-weet-wie-hij-is*

pietje63 16-07-2002 16:43

Citaat:

dystopia schreef:
2x een .exe uploaden terwijl het de eerste keer al niet werkt is een beetje nutteloos is het niet? Probeer 'm 'ns te renamen naar .jpg ;)
ja, had maar willekeurig wat bestandjes geselecteerd
maar de hosts die de moeite nemen bestands types te weigeren hebben vaak ook de moeite genomen om naar bestands groottes te kijken

(ik ben zelf nog in afwachting van mijn net vorige week geboekte host bij www.3ts.nl ; niet gratis wel voordelig)

Triloxigen 16-07-2002 16:46

Citaat:

pietje63 schreef:

ja, had maar willekeurig wat bestandjes geselecteerd
maar de hosts die de moeite nemen bestands types te weigeren hebben vaak ook de moeite genomen om naar bestands groottes te kijken

(ik ben zelf nog in afwachting van mijn net vorige week geboekte host bij www.3ts.nl ; niet gratis wel voordelig)

niet gratis, je krijgt ook niet veel..
wel goedkoop, maar dat komt doordat je amper iets krijgt :s :D:D

Vaag mannetje 17-07-2002 14:11

ligt eraan welk pakket je kiest.... :s

Freyja 17-07-2002 16:05

Citaat:

koosje2001 schreef:
http://phrenesis.endoria.net

:)

Vaag mannetje 19-07-2002 11:27

http://www.coolfreepages.com/

Citaat:

Well, it's quite simple, really. Look what you get:

50+ megs of disk space

FTP account (unlike with most other free hosting companies), Unlimited FTP Site Updates

PHP4 Support (This is unique and unprecedented among free hosting companies! NO ONE offers this!! Not even most PAY hosting companies! With PHP you can have your own scripts and handle even the database for your business, or anything else you want!!!)

Hosting for .COM, .NET, .ORG, or international domain names on demand! If you need one of these hosted, please click here.

We'll submit your site to popular search engines for FREE !

Fast Dual Servers, Fast T3 Line, Reliable hosting! (more so then most PAY hosting companies; we know that from experience)

Unlimited Bandwidth, WE pay for it!

No Monthly Fees EVER, No Setup Charges

Multilanguage technical support!
Ik had me daar 3 maanden geleden geregistreerd... eerst dacht ik dat het vette onzin was...
eerst kreeg ik constant errors als ik probeerde mijn website daarzo te bereiken... toen gaf ik het op..

vandaag kwam ik weer mijn passworden tegen voor die site en ging ernaartoe.

Het werkt!

Tis redelijk snel... maar er is wel reclame... zodra je de site verlaat (jouw site bijv) komt er een popup scherm...

maar das alleen als je de site verlaat... heb je tenminste niet last van tijdens het surfen..

is wel een goed alternatief naast Endoria...

Nietzman 19-07-2002 12:12

Citaat:

Morgan schreef:

http://phrenesis.endoria.net

:)

Tip: JPG compressie... je header plaatje is alleen al 74 KB....

C r Y p S 19-07-2002 16:08

Hier, ik heb je header teruggebracht tot 44kb
Het is wel een gifje, dus de kwaliteit is ietsje minder, maar echt opvallend is het niet.

http://home.wxs.nl/~water026/titelpic.gif

:o Sorry, had niks beters te doen.

[edit]URL klopte niet[/edit]

Joris 20-07-2002 02:06

ik zit op www.l33t.ca

fijne site, ik gebruik hem alleen als opslag ruimte

(www.joris.l33t.ca) << er is nix te zien hoor, alleen voorbeeld hoe adres eruit ziet.

af en toe down, die lui staan nog aan het begin en hebben nog een aantal prolemen, maar het wordt steeds beter,

leuk om te zien hoe het opgebouwd wordt en de lui die de service bieden persoonlijk te kennen.

paultjuhhhh 23-07-2002 16:12

ik gebruik lycos voor wat plaatjes e.d.
en m'n eigen server voor html/php e.d.

pietje63 23-07-2002 16:45

Citaat:

Joris-Den-2e schreef:
ik zit op www.l33t.ca

fijne site, ik gebruik hem alleen als opslag ruimte

(www.joris.l33t.ca) << er is nix te zien hoor, alleen voorbeeld hoe adres eruit ziet.

af en toe down, die lui staan nog aan het begin en hebben nog een aantal prolemen, maar het wordt steeds beter,

leuk om te zien hoe het opgebouwd wordt en de lui die de service bieden persoonlijk te kennen.

nemen geen nieuwe aan

kretarus 14-08-2002 13:49

persoonlijk zou ik l33t niet nemen...
Ik heb dr een maand geleden nog een gehad...
Ze zijn opzich wel heel erg snel en goed...
Maar ze hebben ook kleine lettertjes..
Na 300 mb dataverkeer moet je t dataverkeer zelf betalen..anders word je account stopgezet..
En ze zijn ook erg duur met datdataverkeer

Nietzman 14-08-2002 14:23

Citaat:

kretarus schreef:
persoonlijk zou ik l33t niet nemen...
Ik heb dr een maand geleden nog een gehad...
Ze zijn opzich wel heel erg snel en goed...
Maar ze hebben ook kleine lettertjes..
Na 300 mb dataverkeer moet je t dataverkeer zelf betalen..anders word je account stopgezet..
En ze zijn ook erg duur met datdataverkeer

En voor die mededeling kick je een 3 weken oud topic? :?

kretarus 14-08-2002 14:25

Ik vondt het wel nuttige info....
Strax zit ie met een groot forum.....
Word ut dr na een maand zonder p-ardon afgekickd...
Maarja....
Gratis hosten??? zit altijd wel wat aan vast...

kretarus 14-08-2002 15:07

*Geen Endoria webspace requests hier.*

Freyja 14-08-2002 17:40

Citaat:

C r Y p S schreef:
Hier, ik heb je header teruggebracht tot 44kb
Het is wel een gifje, dus de kwaliteit is ietsje minder, maar echt opvallend is het niet.

[IMG]http://home.wxs.nl/~water026/titelpic.gif

:o Sorry, had niks beters te doen.

[edit]URL klopte niet[/edit]

:D:D Ik had dit nog helemaal niet gezien!!

Maareh, hoe compress je dat dan (behalve in gif veranderen, wat ik liever niet doe omdat het idd mindere kwaliteit is)? Ik kan ze alleen resizen...

chatfreak2002 14-08-2002 18:14

Citaat:

dystopia schreef:
*lid van de endoria-club*

kretarus 14-08-2002 18:22

hehe
Maar iemand die ruimte over heeft?;)

Harrie 14-08-2002 18:38

Citaat:

kretarus schreef:
hehe

bek

kretarus 14-08-2002 18:43

bek?

Manuzhai 14-08-2002 19:35

Citaat:

Morgan schreef:
Maareh, hoe compress je dat dan (behalve in gif veranderen, wat ik liever niet doe omdat het idd mindere kwaliteit is)? Ik kan ze alleen resizen...
Tsk tsk, nou niet GIF gaan afpissen, probeer maar eens een screenshot met JPG op te slaan, dat is veeeeel mindere kwaliteit dan GIF (jah, tenzij je een foto op je scherm hebt :P).

Manuzhai 14-08-2002 19:36

Citaat:

kretarus schreef:
bek?
STFU, bek dicht, smoelen, politesse, enzovoort. Hoe moeilijk kan het zijn?

Koen 14-08-2002 19:36

Citaat:

kretarus schreef:
hehe

Nog 1 zo'n request en je krijgt een ban. Tis niet de bedoeling dat je in elk topic naar Endoria ruimte gaat vragen.

Droyd 14-08-2002 20:10

Citaat:

Morgan schreef:

in gif veranderen, wat ik liever niet doe omdat het idd mindere kwaliteit is)? Ik kan ze alleen resizen...

Geen idee of dit gaat lukken...misschien eerst converteren naar 256 kleuren bmp (niet met paint, met een deftig kleurenprogramma die het palet mooi verdeelt)

en dan naar gif....

Volgens mij maakt irfanvieuw hele goeie kwaliteitsgifs...freeware programma, die alles, naar alles converteert...het proberen waard

Triloxigen 14-08-2002 20:10

Citaat:

kretarus schreef:
hehe

voor E 100,-- per maand geef ik je 1 mb ruimte..
satisfied?

kretarus 14-08-2002 20:29

hehe
Sabotage

Triloxigen 14-08-2002 21:08

Citaat:

kretarus schreef:
hehe
Sabotage

sabotage nog wel :rolleyes:

Freyja 14-08-2002 23:53

Citaat:

Manuzhai schreef:
Tsk tsk, nou niet GIF gaan afpissen, probeer maar eens een screenshot met JPG op te slaan, dat is veeeeel mindere kwaliteit dan GIF (jah, tenzij je een foto op je scherm hebt :P).
:D Wat moet ik nou met screenshots, ik teken :p

Manuzhai 14-08-2002 23:56

Citaat:

Morgan schreef:
:D Wat moet ik nou met screenshots, ik teken :p
Als je zou tekenen met weinig verschillende kleuren (als in niet meer dan 256 schakeringen per tekening, bij zwart-wit bijvoorbeeld), kan GIF ook erg nuttig zijn. :)

Freyja 15-08-2002 12:44

Citaat:

Manuzhai schreef:
Als je zou tekenen met weinig verschillende kleuren (als in niet meer dan 256 schakeringen per tekening, bij zwart-wit bijvoorbeeld), kan GIF ook erg nuttig zijn. :)
Als ja :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.