![]() |
Actievoerders bezetten Betuwelijn
BARENDRECHT - Tientallen actievoerders van GroenFront hebben zaterdagmiddag de Betuweroute bezet. De feestelijke opening door Koningin Beatrix is hiermee verstoord. Op het traject tussen Barendrecht en Zevenaar hebben zich op diverse locaties groepjes actievoerders vastgeketend aan het spoor.
Rond één uur, kort voordat de Betuwelijk officieel zou worden geopend, ketenden actievoerders zich met stalen buizen vast aan de spoorlijn. Via het alarmnummer 112 was kort daarvoor de bezetting aangekondigd. GroenFront Groen Front is een actienetwerk van radicale milieubeschermers. Al sinds eind jaren '90 voert de beweging actie tegen de goederenlijn. "Een onnodig traject dat veel ecologische schade heeft aangericht", aldus Jaap, één van de activisten die zich heeft vastgeketend ter hoogte van het plaatsje Zetten in de gemeente Over-Betuwe. http://www.volkskrant.nl/binnenland/...ten_Betuwelijn |
(n) Links terreur dus.
|
Hahaha, ecologische schade?! Wat dan? Financiële schade, misschien.
|
Ecoterroristen en ecohippies (n) En geen van allen heeft de ballen verstand van ecologie... Heerlijk
|
goed plan
ik denk nu echt dat ze inzien van hee die betuwelijn was niet zo'n goed plan laten we het maar helemaal weer afbreken |
Citaat:
|
Citaat:
Maar over het algemeen vind ik deze actievoerders een stel idioten... Toch snap ik dat punt van die ecologische schade niet zo goed, want een dieseltrein die per rit meer vracht kan vervoeren dan zegge 40 ( ik gok hier maar wat, want ik weet niet hoeveel een trein vervoeren kan ) vrachtwagens, is toch minder vervuilend?? |
Juist ja.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De slimbo's. Wat wil men dan? Hoorde iemand op tv zeggen dat er stoomtreinen moeten gaan rijden voor toeristen. Dan begin ik me te schamen voor mijn Gelderse afkomst...
|
Citaat:
|
Nouja, het idee is heel simpel: Dit zijn mensen die een kapotte boom ecologische schade vinden, zelfs al is dat totaal natuurlijk gebeurd. Van die mensen die wanhopig proberen het tweede of derde jong van een adelaarsnest proberen te redden en die nertsen de meest verschrikkelijke dood insturen door ze vrij te laten.
Het maakt niet perse de dingen die er gebeuren goed (hoewel de betuwelijn door weinig gebied gaat volgens mij dat een hoge ecologische waarde voor Nederland heeft (de EHS ligt ten noorden vooral), en bovendien zijn er idd minder emissies door efficienter vervoer. Daarnaast is het afbreken van de Betuwe route een nog veel geld en olie-verslindende bezigheid. Laten we het geld dan goed besteden en er iets mee doen, want hoe meer geld we overhouden, hoe meer geld we kunnen stoppen in natuurbehoud. |
Citaat:
Kijk, ik wist wel dat mijn logica me niet helemaal in de steek had gelaten. Ijscoman, je overdrijft.... :rolleyes: |
"We moeten geen wegen meer bouwen, maar investeren in de trein en andere vervoersvormen"
"Ja die trein is schadelijk, weg met dat ding!" Ik vraag me trouwens af hoe die gasten daar ooit zijn gekomen op dat stuk spoor, dat is ongeveer het best beveiligde stuk van Nederland 24/7 |
Ach, gewoon doorrijden met die treinen als ze zich op het spoor vastketenen, dat scheelt weer een aantal bijstandsuitkeringen ook. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kijk eens voorbij die kleren en dat haar, jongens. Please!! |
Citaat:
Verder is de gemiddelde alcoholist ook hoog opgeleid. |
Citaat:
Dan zijn ze dus gewoon achterlijk of niet bij hun volle verstand. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kleren kopen, nieuwe TV kopen, op vakantie? Is dat waar het leven om draait? |
De Betuweroute (!!) bezetten vind ik onzinnig, al ben ik mordicus tegen de aanleg geweest. Het haalt immers niets uit, de treinen gaan toch wel rijden - of je je nou vastketent aan een spoorrails of niet. Niet mijn soort links in ieder geval.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat de Betuweroute ongeveer het grootste fiasco uit de Nederlandse geschiedenis is, voor milieuschade heeft gezorgd en waarschijnlijk nooit rendabel zal worden. En rechts beschuldigt links van klakkeloos geld uitgeven? Laat me niet lachen. Zo'n gast als Eurlings, met zijn geblaat over 'kansen voor de toekomst', 'kijk maar naar Zwitserland!' en 'het is een investering' doet niets anders dan zijn eigen verrotte rechtse straatje schoonvegen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|