![]() |
Hoe gaat een belspel eigenlijk in zn werk?
Stel, je belt op dit moment naar zo'n (Talpa) belspelletje.
Nu vraag ik me af: Wat voor onzin moet je dan allemaal eerst doen (code raden, vraag beantwoorden) voordat je er door komt? Iemand die het al eens heeft geprobeerd en het de ervaring wil delen? (Natuurlijk zou ik ook best zelf kunnen bellen maar dat doe ik natuurlijk niet :P) |
ja dat heb ik een paar keer geprobeerd toen ik nog thuis woonde ;)
je hoort zoiets van 'de computer gaat nu kijken of je de ...(10e) beller bent. nee, helaas. de verbinding wordt nu verbroken' (en nog zoiets van : '' probeer het nog een keer,maar niet te vaak" of 'toets een code in van 2cijfers' en dan is dat natuurlijk altijd fout :rolleyes: maar ik weet niet of het er tegenwoordig nog zo aan toe gaat want ik bel dat soort dingen niet (meer). Ik heb trouwens nog nooit iemand gehoord of gekend die er iets gewonnen heeft, of iemand die iemand anders kent die iets heeft gewonnen. |
Je ziet toch wel, vooral bij van die heeele erge belspelletjes, dat ze eerst tien mensen in de studio doen die het foute antwoord geven, terwijl het goede antwoord al overduidelijk is?
Lijkt me echt een goede stunt om dan eerst een fout antwoord te geven zodat je doorverbonden wordt en als je dan daadwerkelijk in de studio bent het goede antwoord te geven. Maarja, voordat je in de studie bent, ben je al 354 telefoontjes x €0,60 verder.. |
Is hier iemand die ooit iets heeft gewonnen via een belspel, iemand kent die ooit iets heeft gewonnen, of iemand kent die iemand kent die ooit iets heeft gewonnen?
|
Wat ik zo kansloos vind, is dat ze zeggen dat je gegarandeerd 10.000 euro wint als je het antwoord goed hebt, en dan heb je het antwoord goed, en dan moet je random 4 getallen noemen om die 10.000 te winnen :| Dan heb je dus 1 op 10.000 kans om te winnen. En als je het dus (uiteraard) fout hebt, dan krijg je maar een paar honderd euro ofzo.
Of je krijgt een zooi letters, en dan de opdracht 'geef een meisjesnaam'. En dan geeft een beller een mooie meisjesnaam, en dat is dan fout :confused: Maar ik heb nog nooit zo'n lijn gebeld, dus geen idee hoe dat werkt. |
Ik ken wel iemand die ooit eens gebeld heeft. Die werd ook als 10e beller geselecteerd. Bleek dat je daarna nog eens een keer geselecteerd werd en door die 2e selectie kwam die persoon toen niet heen.
|
Citaat:
Ik zou het btw niet weten. |
Ik heb wel eens gebeld naar sbs6 (sneu ja)
Maar goed, je hoort dan zo'n stem die zegt: we kijken nu of we verbinding kunnen maken met de studio, helaas niet gelukt.. zoiets.. :( |
Vaak gaat het van: dat je 4e, 6e óf 10e beller moet worden, nah er bellen belachelijk veel mensen mee, dus er worden er ook heel veel 4e 6e of 10e beller, daaruit 'kiezen' ze dan 1 persoon. Er zijn dan ook van die 'direct doorverbindlijnen' maar daar wordt dan om de zoveel tijd de lijn 'opengegooit' en als je dan precies op het goeie moment belt kom je in de studio, allemaal bullshit.
Ik kende 1 iemand die een keer heeft gebeld en later terug gebeld werdt en 100 euro had gewonnen. |
Citaat:
|
volgensmij wint niemand nooit wat en is het allemaal nep.
|
Citaat:
Op Youtube staan er trouwens allemaal toffe filmpjes over bepspel oplichting :) |
Citaat:
link :cool: |
Je moet allereerst beller nummer zoveel zijn. Vaak is dat een getal als 10 ofzo. Daarna kom je in de zogenaamde 'winnaarspoule' terecht. Dat is dus een poule vol met mensen die allemaal beller nummer 10 waren. Uit die poule wordt uiteindelijk 1 iemand getrokken. Het ligt er dus aan hoeveel mensen er in die poule zitten, maar volgens mij zijn dat er heel veel, zelfs op onmogelijke tijden.
Dit zei pas zo'n belmuts in een show of interview. |
Ik haat het ook zo, dat die meisjes zich zo profileren als debiele dozen. "O, het is zooooo moeilijk, ik weet het antwoord ook niet" Of: "Je moet nu bellen, alle mensen zijn nu aan het werk of op school!" Yeah right :roll:
Maar ik ken inderdaad ook een jongen die ooit na één keer bellen 1000 euro heeft gewonnen. En de moeder van een vriendin van mij is belspelverslaafd. Ja, dat bestaat echt. Ze heeft telefoonrekeningen van honderden euro's en wint natuurlijk af en toe ook wel eens wat, maar nooit genoeg om alle rekeningen te betalen. Nu is de 0900-functie geblokkeerd, en dan gaat ze gewoon via internet bellen of met haar mobiel en laatst zelfs met de mobiel van die vriendin van mij, toen die lag te slapen. Heel ziek. |
Citaat:
Trouwens, er was toch op een gegeven moment ook zo'n discussie of belspelletjes nou mochten of niet? Want als ze onder kansspelen vallen, dan is het eigenlijk verboden. Hoe zit dat / hoe is dat afgelopen? |
Ik ben in het SBS-gebouw geweest, zelfs in de studio gestaan waar de belspelletjes opgenomen worden. (Was voor school, lang verhaal)
Maar Gigi (die leuke blonde die nu in GTST speelt) heeft ons persoonlijk verteld hoe het in zijn werk gaat en die zei dat alles gewoon eerlijk gaat, en dat het ook niet waar is dat ze alle tekst in hun oortje krijgen. Dat geloof ik natuurlijk niet, maar ik denk, ik schep er even over op dat ik haar gesproken heb en zo. :cool: ;) |
damn wind's embrace, das idd echt ziek!
ik ken niemand die gewonnen heeft. heb wel ooit één keer gebeld, maar das meteen afgestraft door mijn lieve oude telefoontje met slechte toetsenblokkering, want die belde vervolgens nog 800 keer (nou ja, vaak iig) en toen had ik een rekening van 200 euro :| ik zag laatst trouwens een interview met zo'n telefoonhoer, en die zei iets over dat ze zelf moesten praten, maar dat ze tips kregen via een oortje voor als ze stilvielen of te weinig het bedrag noemden ofzo (of las ik dat ergens? ik weet het niet meer eigenlijk...) |
Citaat:
Sinds ik ooit (heel heel dom :o ) iets van Jamba wilde en ik maar sms'jes bleef krijgen heb ik echt een trauma van zulke dingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een vriendinnetje van mij heeft lang geleden 5000 gulden toen nog gewonnen. Heeft gewoon een paar keer gebeld. Maar er gaat nog heel veel belasting af. Heel naar.
|
Citaat:
|
Ik vond het sowieso een dom iets dat die dozen alles nog ingefluisterd moesten krijgen via microfoon. Dat is alleen maar lastig en dingen verzinnen als 'er is nu helemaal niemand thuis, dit is je kans' kan iedereen wel. :p
|
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=6VMxjAPAoTg http://www.youtube.com/watch?v=OfKB8f-BX6M http://belspelletjes.50webs.org/ |
Hehe, een paar dagen geleden, de opgave
. . . . B O E K Presentator: "Het is een woord waarvan je zegt: oooja! Een woord dat IEDEREEN kent! Bellen dus!" Komen mensen in de studio met jaarboek, kookboek, leesboek, etc. Helaas, allemaal fout. En dan! S T A . B O E K Nou, denk je, makkie! Komt een beller in de studio, die triomfantelijk STAMBOEK! roept. Presentator: "Neeee, fout, helaas! Doei!" Bleek het woord STADBOEK te zijn :| Ja hoor, een woord dat iedereen kent...Bottom line: Flauwe woorden die bij een eventueel goed antwoord alsnog 'om te wisselen' zijn voor een andere woord. Mijn gok is dat de studio gewoon bij een goed antwoord een ander woord kiest, en daarmee dus de puzzel langer rekt. En daarnet nog: WDESTJRIBEDKER Iemand belt: "Bekerwedstrijd!" "Nee, fout! Hint: het moest nét andersom, doei!" Edit: nu in het tweede spelblok hebben ze de letters omgedraaid, nu staat er : BREKEWESDTIRJD :D |
Citaat:
|
net zoiets als het avatarspel ")_
|
Ik deed vroeg echt áltijd met dat soort dingen mee, durfde dan niet vaker dan 3x te bellen ofzo, want dan zouden m'n ouders erachter komen. Heb wel een keer toen ik 11 was ofzo en een dagje ziek thuis zat echt 30x gebeld en toen vroeg m'n pa een nummerspecificatie op.. :o Ik dacht altijd: "wacht maar, als ik win, betaal ik die telefoonrekening gewoon terug!"
Maar goed, nog nooit in de studio gekomen.. Wel een keer bij Radio 538 trouwens, die geloof ik ook altijd wel. Moet je alsnog heel veel mazzel hebben, maar 't kán wel.. (Ja, bij die belspelletjes ook vast wel, maar die geloof ik toch nooit zo.) |
als je echt meeste winkans wilt hebben moet je bellen als ze van die spelletjes hebben met lage prijzen en veel antwoorden, dus een bord vol met woorden te raden ofzo.... dan kom e vaker in de studio (ik ben er al 5 keer geweest ofzo) en dan moet je gewoon hopen dat je een goed woord heb, wat mij overigens nog niet is overkomen.... talpa moet je nooit je belspel doen dat is gewoon echt echt de kleinste winkans daar....probeer net5 & sbs6 :)
|
Citaat:
|
Ze naaien je waar je bij staat (y)
|
Citaat:
maar je moet er ook nog de belminuten en het bizar hoge startbedrag aftrekken ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Jep. Die 100x dat moet bellen voordat je erdoorheen komt moet je ook meerekenen ja. :) Citaat:
|
Stiekem is het wel leuk om naar belspellen te kijken..
Laatst kwam er iemand 7x in de studio , met 7 foute antwoorden :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39. |