![]() |
VersCHil..Psycholoog Psychiater
weet jij misschien wat het verscvhil is tussen een Psychiater Psycholoog en Psychopedagoog..? en welk niveau opleiding je daarvoor moet hebben?> zet je dat dan effuh hierneer? ThaNks
|
psychiater is arts, psycholoog niet.
een psychiater heeft psychiatrie gestudeerd een psycholoog heeft psychologie gestudeerd een psychotherapeut heeft psychotherapie gestudeerd een psychopedagoog heeft eerst pedagogie gedaan en is toen een aftakking daarvan gaan studeren *is ff naam van die opleiding kwijt* |
dus voor psychiatrer heb je hogere opleiding nodig?
en wat houd het dus in? wat doen e allemaal? |
Psychiater mag medicijnen voorschrijven...
in de psychiatrie gaat het veelal meer om persoonlijke problemen, bij psychologie kun je veel ruimer denken, dan kan het gaan over de analyse van het denken enz... |
Citaat:
Bij psychiatrie gaat het ook vaak om geestesziekten (mps, borderline, enz.). |
Psycholoog behandeld mensen die zeg maar 'normaal' gedrag vertonen. Bijvoorbeeld faalangst waardoor je black outs krijgt. Enzo..
Psychiater behandeld mensen die zeg maar 'abnormaal' gedrag vertonen. Bijvoorbeeld faalangst waardoor ze met een geweer mensen op 't station gaan afknallen. Enzo.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Psychiater is een behandelend arts, iemand op zoek naar oplossingen voor een (persoonlijk) probleem.
Een psycholoog werkt meer beschouwend, analyseert situaties. |
Zie tevens mijn eerste reply in http://forum.scholieren.com/showthre...ght=psychiater
|
Is het ook zo dat eenpsychiater meer met mensen praat dan een psychologe??
|
Maar als je spycholoog wilt worden of een psychiater, dan moet je allebei naar de universiteit?
Mij lijkt het ook wel leuk maya ik doe havo. Ik kan natuurlijk SPW ofzo doen en daarna universiteit.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Psychiaters schrijven medicijnen voor, psychologen mogen dat niet eens. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25. |