![]() |
[Enquête] Alcoholgebruik 12 t/m 17 jaar
Hallo allemaal,
Voor mijn studie (verpleegkunde) ben ik bezig met een onderzoek naar alcoholpreventie voor jongeren in de leeftijd van 12 t/m 17 jaar. Om wat meer inzicht te krijgen in onze doelgroep, zou ik iedereen die binnen deze doelgroep valt graag willen vragen om een korte enquête in te vullen. LET OP: Deze enquête is bedoeld voor mensen in de leeftijd van 12 t/m 17 jaar, die zo nu en dan uitgaan! Geslacht: M/V Leeftijd: Ga je wel eens uit? o Nooit o 1 keer per week o Meerdere keren per week Met hoeveel personen ga je meestal stappen? o Met z’n tweeën o Met 2 tot 5 personen o Met een groep van meer dan 5 personen Drink je wel eens alcohol? o Nooit o Soms o Vaker Hoeveel alcohol drink je op een avond? o Niets o 1-3 glazen o Meer dan 3 glazen op een avond Als je alcohol drinkt waar doe je dit dan? o Thuis o Bij het uitgaan o Thuis en het uitgaan o Anders, namelijk… Welk soort alcohol nuttig je meestal? o Bier/wijn o Mixjes o Sterke dranken Wat vind je zelf van het drinken van alcohol? o Ik vind het lekker o Ik kan niet zonder alcohol tijdens het uitgaan o Ik drink omdat andere dat ook doen o Anders, namelijk……………………………… Weet je wat de risico’s zijn van alcoholgebruik? o Nee nog nooit iets van gehoord o Ik heb wel eens iets er over gehoord o Ik weet de risico’s van het gebruik van alcohol Denk je dat alcoholmisbruik door jongeren voorkomen kan worden? o Door goede preventie kan het gebruik van alcohol verminderd worden o Het maakt niets uit, de jongeren blijven toch wel drinken o Anders, namelijk... Bedankt voor het invullen! |
Representatieve steekproef.
|
Ik denk dat bovenstaande enquête niet zou voldoen aan de criteria die in mijn opleiding gesteld werden.
|
Geslacht: V
Leeftijd: 17 Ga je wel eens uit? o 1 keer per week Met hoeveel personen ga je meestal stappen? o Met 2 tot 5 personen o Met een groep van meer dan 5 personen Drink je wel eens alcohol? o Soms Hoeveel alcohol drink je op een avond? o Meer dan 3 glazen op een avond Als je alcohol drinkt waar doe je dit dan? o Thuis en het uitgaan Welk soort alcohol nuttig je meestal? o Bier/wijn o Mixjes Wat vind je zelf van het drinken van alcohol? o Ik vind het lekker Weet je wat de risico’s zijn van alcoholgebruik? o Ik weet de risico’s van het gebruik van alcohol Denk je dat alcoholmisbruik door jongeren voorkomen kan worden? o Door goede preventie kan het gebruik van alcohol verminderd worden |
het is een kut enquete ga eerst je vragen maar eens herformuleren.
|
Geslacht: M
Leeftijd: 16 Ga je wel eens uit? o Zeg maar 5-6 keer in de maand. Met hoeveel personen ga je meestal stappen? o Met 2-15 personen Drink je wel eens alcohol? o Altijd Hoeveel alcohol drink je op een avond? o Meer dan 3 glazen op een avond Als je alcohol drinkt waar doe je dit dan? o Thuis o Bij het uitgaan o Thuis en het uitgaan o Anders, namelijk; op het werk, rondom school, bij vrienden (verjaardagen ed) Welk soort alcohol nuttig je meestal? o Bier Wat vind je zelf van het drinken van alcohol? o Ik vind het lekker o Anders, namelijk ontspannende werking, je wordt er wat losser van blablabla Weet je wat de risico’s zijn van alcoholgebruik? o Ik weet de risico’s van het gebruik van alcohol Denk je dat alcoholmisbruik door jongeren voorkomen kan worden? o Door goede preventie kan het gebruik van alcohol verminderd worden o Het maakt niets uit, de jongeren blijven toch wel drinken o Anders, namelijk...het goed hanteren van een leeftijdsgrens. |
Leeftijd: 16 Ga je wel eens uit? o 1 keer per week Met hoeveel personen ga je meestal stappen? o Met een groep van meer dan 5 personen Drink je wel eens alcohol? o Vaker Hoeveel alcohol drink je op een avond? o 1-3 glazen Als je alcohol drinkt waar doe je dit dan? o Bij het uitgaan Welk soort alcohol nuttig je meestal? o Bier o Mixjes Wat vind je zelf van het drinken van alcohol? o Ik vind het lekker Weet je wat de risico’s zijn van alcoholgebruik? o Ik weet de risico’s van het gebruik van alcohol Denk je dat alcoholmisbruik door jongeren voorkomen kan worden? o Door goede preventie kan het gebruik van alcohol verminderd worden |
LET OP: Deze enquête is bedoeld voor mensen in de leeftijd van 12 t/m 17 jaar, die zo nu en dan uitgaan!
Geslacht: M Leeftijd: 17 Ga je wel eens uit? o 1 keer per week Met hoeveel personen ga je meestal stappen? o Met een groep van meer dan 5 personen Drink je wel eens alcohol? o Vaker Hoeveel alcohol drink je op een avond? o Meer dan 3 glazen op een avond Als je alcohol drinkt waar doe je dit dan? o Thuis o Bij het uitgaan Welk soort alcohol nuttig je meestal? o Bier/wijn Wat vind je zelf van het drinken van alcohol? o Ik vind het lekker Weet je wat de risico’s zijn van alcoholgebruik? o Nee nog nooit iets van gehoord Denk je dat alcoholmisbruik door jongeren voorkomen kan worden? o Het maakt niets uit, de jongeren blijven toch wel drinken |
deze enquête gaat echt helemaal nergens over. Bijv. die vraag over hoeveel drankjes je drinkt. Stel ik drink 12 flesjes gerstensap en dus moet ik in vullen in dat ik meer dan 3 glazen drink wat heb jij er daar in hemelsnaam aan
|
Geslacht: V
Leeftijd: 17 Ga je wel eens uit? o 1 keer per week Met hoeveel personen ga je meestal stappen? o Met 2 tot 5 personen Drink je wel eens alcohol? o Soms Hoeveel alcohol drink je op een avond? o Niets Als je alcohol drinkt waar doe je dit dan? o Thuis Welk soort alcohol nuttig je meestal? o Mixjes Wat vind je zelf van het drinken van alcohol? o Ik vind het lekker Weet je wat de risico’s zijn van alcoholgebruik? o Ik weet de risico’s van het gebruik van alcohol Denk je dat alcoholmisbruik door jongeren voorkomen kan worden? o Door goede preventie kan het gebruik van alcohol verminderd worden |
Leeftijd: 17 Ga je wel eens uit? o 1 keer per week Met hoeveel personen ga je meestal stappen? o Met een groep van meer dan 5 personen Drink je wel eens alcohol? o Vaker Hoeveel alcohol drink je op een avond? *edit: bedoel je dit op een avond uit of op een doorsnee weekavond?* Als je alcohol drinkt waar doe je dit dan? o Bij het uitgaan Welk soort alcohol nuttig je meestal? o Bier Wat vind je zelf van het drinken van alcohol? o Anders: het is een goed "sociaal glijmiddel" (in mate) en het is nog lekker ook Weet je wat de risico’s zijn van alcoholgebruik? o Ik weet de risico’s van het gebruik van alcohol Denk je dat alcoholmisbruik door jongeren voorkomen kan worden? o Anders: alcoholmisbruik kan voorkomen worden, alcoholgebruik tegengaan is gewoonweg dwaas. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30. |