![]() |
zelf een quiz maken
hey
ik ben zelf een quiz aant maken. maar ik weet geen vragen meer. jullie wel? dit zijn de onderwerpen: harry potter donald duck pokemon auto tv taal dieren eten snoep sport reken muziek weet je een leuke vraag zeg het dan. je moet er wel het antwoord bijzetten groetjes ikuh109 |
misschien kan je gewoon wat creatief vragen gappen van andere quizes. Voor de rest, wat is de doelgroep?
|
Jow dude, ga je eigen Hw ofzow maken of ga ff googlen. http://www.google.nl en trouwens om je toch een beetje te helpen:
VRAAG: Wie is de grote harige vriend van Harry Potter? ANTWOORD: Hagrid. |
Citaat:
ik heb al bij wat andere quizen gekeken en ook een paar vragen overgenomen. maar ik wil nog een paar vragen hebben. anders is het zo snel klaar.. |
Citaat:
|
weet nog iemand een vraag???
|
Hoe moeilijk moet het zijn?
Voor Donald Duck: 'hoe heet de neef waar Donald vaak ruzie mee heeft (meestal om Katrien)?' Guus Geluk maar die is wel heel makkelijk... Een moeilijkere voor Harry Potter: 'Wat is de spreuk waarmee je een dementor wegjaagt?' 'expecto patronum' (de patronusbezwering) categorie eten: 'wat zijn de ingredienten van (groene) pesto?' basilicum, pijnboompitten, olijfolie en parmezaanse kaas (en eventueel knoflook) |
Citaat:
|
heyy
zeg eens wat vragen mijn hersenen zijn helemaal leeg:( |
Wie schrijft de harry potter boekenserie?
Wat is Donald duck in het Noors? Hoe heet dat pokemondiertje dat rondjes rent en hoofdpijn heeft? auto noem zo veel mogelijk automerken In welke show speelde Ashton kutcher? (:)) taal uit welke twee spreekwoorden is het spreekwoord 'dat klopt als een bus' ontstaan? Welk dier van de apenfamilie springt op zijn staart Welke noot kan iemand met een notenallergie gewoon eten? Wat voor snoep is bubbalicious Welke sexy keeper keept er voor Jong Oranje? wat is de 5e machtswortel van 32 Welk Nederlands meisje kreeg een muziek contract bij justin timberlake via youtube? |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
probeer maar dan geef ik daaarna de goede antwoorden.
Je bent echt te lui. |
Wie scoorde het fantastische 2e doelpunt op het WK in 98' tegen Argentinie voor Nederland?
Antwoord: Dennis ''God'' Bergkamp Wie gaf hierbij het mooiste commentaar? Antwoord: Jack van Gelder |
Wel 'auto' en geen 'trein'. :mad:
Nouja, vooruit: vanaf welk station vertrekken de meeste autotreinen in Nederland? Nog één: Welke spoorlijn wordt dankzij autotransporten in stand gehouden? |
Citaat:
Wat een sneu topic eigenlijk :o |
Muziek:
noem de vier Beatles John Lennon Paul McCartney Ringo Starr George Harrison |
Taal:
Wat is een pleonasme? Men spreekt van een pleonasme als een deel van de betekenis van een woord of een woordgroep nog eens, 'dubbelop', door een ander woord wordt uitgedrukt. Voorbeelden: groen gras, witte sneeuw, opnieuw herhalen. |
Dieren:
Hoe heet een mannetjeskonijn? Rammelaar |
ja, ik heb er lol in :o
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed... ik zou het anders ook niet weten hoor :confused: |
Donald Duck:
Wie is de bedenker van Duckstad? (Carl Barks natuurlijk). Wat is Donald's nummerbord? (313) In welke situatie maakt Donald een uitzondering en draagt hij een broek? (Als hij gaat zwemmen) |
Ik vind je een beetje eng, Juice.
|
Wat is het verschil tussen 'hersens' en 'hersenen'?
antw: Met 'hersens' wordt verstand bedoeld, en met 'hersenen' de daadwerkelijke grijze cellen in je schedel. |
Wat voor stof is OH2?
antw: Water. |
Noem de drie primaire kleuren.
antw: Rood, geel en blauw. |
heel erg bedankt voor alle vragen.
|
Citaat:
H2O |
Citaat:
|
De volgorde doet er inderdaad niet zo toe, het gaat om het aantal deeltjes. Tweedeeltjes waterstof en een deel zuurstof is water ;) Je moet er de fase toestand eigelijk ook bij geven :p
|
Citaat:
Cultuur en Maatschappij profiel voor de win! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
laten we het over zo'n onderwerp hebben. maar gewoon goede vragen verzinnen met het antwoord erbij. dan ben ik jullie erg dankbaar.
|
Citaat:
|
nog vraagjes???
|
Citaat:
Trouwens, je kunt ook zelf zoeken. Google op 'Harry Potter' en als je daar iets ziet staan kun je er toch zelf wel een vraag over maken? :confused: Als er bijvoorbeeld staat: 'Ron Weasley (Wemel) is de best vriend van Harry Potter' kun jij perfect de vraag maken: 'hoe heet de beste vriend van Harry Potter?' En net zo met de andere onderwerpen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wie zeurt het meest om quizvragen?
Antw.: ikuh109. |
Voor ik vragen ga verzinnen, voor wat voor gelegenheid is het?
|
Ik vraag me nog steeds af waarom elke zin in de strips van Donals Duck eindigt met een uitroepteken.
|
[QUOTE]RodeKrab schreef op 19-06-2007 @ 14:52 :
Voor ik vragen ga verzinnen, voor wat voor gelegenheid is het? [/QUOTE voor op vakantie |
Citaat:
LUIERD! |
Citaat:
dan werk je toch niet mee |
Citaat:
Of je zegt gewoon eerlijk dat je je van je mama een quiz moest maken voor de vakantie maar dat je geen zin hebt omdat je het stom vindt maar geen nee durfde te zeggen. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04. |