![]() |
normen herkansing
Weet iemand of de norm bij de herkansing ( dus het 2e tijdvak) hetzelfde is als die van het 1e tijdvak, of dat ze nog veranderen?
|
minimaal hetzelfde, kan meer worden.
|
http://www.examenblad.nl/9336107/d/o...vomed-norm.pdf
Ik zie hier dat Nederlands in tijdvak twee blijkbaar 0,2 punt lager ligt :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet niet wat voor opleiding je precies doet..
Maar op de site van cito staat: "Voorlopig" betekent dat de definitieve normeringstermen niet lager maar in een enkel geval wel hoger kunnen zijn In de tabel die daarop volgt staat Nederlands lager voor vwo (0,7) en eco 1 (2,0) voor de havo. Het is dus in principe hetzelfde (behalve bij die 2 vakken), maar het kan ook hoger worden |
Wordt de herkansing ook naar een tweede corrector gestuurd?
|
Oeps, sorry Eva :D Had niet goed gekeken.
Maar ehm.. de norm van aardrijkskunde eerste tijdvak VWO was 1,2. Als ik het goed begrijp is de norm van aardrijkskunde tweede tijdvak minimaal 1,2? Of lees ik verkeerd :bloos: |
Jep 1,2 is minimum, al zal er niet snel iets bijkomen vrees ik.
|
Maar 1,2 is al heel chill! :eek:
Als het sowieso niet minder dan dat wordt, zou héél mooi zijn! Weet je het echt zeker? :D ('t hangt er namelijk om, of ik slaag of niet) |
tweede-tijdvak-normering
In principe heeft het tweede tijdvak dezelfde normeringsterm als het eerste tijdvak. Wanneer bij de vaststelling van de normeringsterm voor het eerste tijdvak het feit van één of meer onjuiste vragen in dat examen is meegewogen, dan werkt dit niet door naar het tweede tijdvak. De ‘voorlopige’normeringsterm voor het tweede tijdvak is in dat geval de normeringsterm die vastgesteld zou zijn als er geen onjuiste vraag in het eerste tijdvak had gezeten. De basale aanname daarbij is dat de eerste- en tweede-tijdvak-examens, die gelijktijdig geconstrueerd en vastgesteld worden, gelijkwaardige examens zijn. De voorlopige normeringstermen voor het tweede tijdvak zijn voorlopig in die zin dat ze nooit ten nadele van de kandidaten zullen worden bijgesteld. De normeringstermen voor het tweede tijdvak zullen nooit lager worden vastgesteld. Ze worden alleen gewijzigd wanneer uit de vergelijking van het eerste en tweede tijdvak onomstotelijk blijkt, dat het tweede tijdvak moeilijker is dan het eerste tijdvak. De vergelijking van het eerste en tweede tijdvak vindt plaats aan de hand van de scores van het tweede tijdvak en het cijfer voor het eerste tijdvak. Deze worden direct na de correctie op optisch leesbareformulieren naar de Citogroep opgestuurd. Hoe chill is dat (y) Er zaten toch geen fouten in het aardrijkskunde examen eerste tijdvak? |
Ik weet het eigenlijk wel zeker.
Zo staat het op die site tenminste! Allure geslaagd :cool: ? |
Nou, ik kwam toen ik het zelf nakijk op een 5,7 uit met een normering van 0,9 (de gemiddelde normering van aardrijkskunde). Maar als het tenminste een normering van 1,2 is, zou ik dus ongeveer een 6,0 hebben. En ik moet een 5,2 hebben om te slagen... In principe zou het gelukt moeten zijn. Maar ja, misschien heb ik dingen goed gerekend van mezelf die mijn docent weer niet goed vindt. I will see it, 't wordt weer een spannende tijd in ieder geval :o
|
Citaat:
Waarom is woensdag nog zo ver weg?? |
Die dagen vliegen zo voorbij joh (y)
Ik ben ook wel een beetje bang dat ik het om de een of andere reden toch niet gehaald heb. Had jij ook een her? |
Ja, ik was gezakt voor wiskunde en natuurkunde, allebei in mijn profiel. Dus ik heb wiskunde opnieuw gedaan. Jij AK toch?
|
Ja klopt. Ik sta voor economie een 5 en voor aardrijkskunde ook. Hopelijk is dat nu een 6 geworden!
|
Nog twee dagen..
|
Ja! Zenuwachtigg
|
Ondanks de niet-hogere norm voor wiskunde B1 (is 0,7 gebleven), heb ik voor m'n herkansing een 7,1 gehaald (voor het eerste tijdvak had ik een 6,0).
Nu een 6,5 gemiddeld, dus een 7 op m'n lijst:cool::)! |
Citaat:
|
ik ben geslaagd :D :D :D :D had een 6,8 voor ak :eek: :d (y)
|
Ik heb Nederlands niet opgehaald. Ik had eerst een 7,0 en nu een 6,1 gehaald voor tijdvak 2. Maarja ach ik heb het in ieder geval geprobeerd.
|
Duits weer een norm van 0,0 :mad:
en ik word pas tussen 15 en 17 gebeld.. Argh! |
Ik ben net wakker geworden, maar ze hebben niet gezegd hoe laat ze zouden bellen. Nu ben ik bang dat ik er mischien al doorheen geslapen heb.. :s
|
Citaat:
|
Ojah! Van een 5.9 naar een 7.8 voor Duits12 dus nu sta ik gemiddeld een 8 voor Duits -> gemiddeld 7.5 voor alle vakken -> hogere lotingscategorie als het goed is.
|
5.5 voor engels, had een 5.7
Maar ik baal toch een beetje, ik sta 7.92 gemiddeld (n) loten= :mad: |
Jeeej, 7,0 voor wb1,2!! Dat betekent een mooie 7 op m'n lijst. Ik kan het wel!! :D
(en alle 4 de her's bij mij op school zijn geslaagd :)) |
Geslaagd! :d
|
Citaat:
|
Hoe zit het nou met AllureV? :confused:
|
Het is inmiddels 17:13 en ik heb nog geen telefoontje van m'n school ontvangen over hoe ik m'n herkansing heb gemaakt.. Dat wordt waarschijnlijk morgen ff langs gaan. :s
|
Citaat:
|
Lees net in een nieuwsbrief van de school:
"(...) Reeds geslaagde leeringen horen op de dag van de diploma-uitreiking hun herexamencijfer." Pff, alsof het zo moeilijk en veel tijd kost om ook de mensen die al geslaagd zijn even te bellen. :| |
Citaat:
|
Jaaaaaaaaaa GESLAAGD :D
|
Citaat:
Hehe, lekker hoor! (y) Dat moet een opluchting zijn ;) Gefeliciteerd en veel plezier morgen op je diploma-uitreiking |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben trots op je, :D |
Dank allen! Heeeeerlijk.. nu weet ik ook hoe het voelt om geslaagd te zijn :D
Lekker van alles af, nooooit meer economie. Jippie! |
Citaat:
|
gheheh, een 7,4 voor natuurkunde gehaald daarmee een 8 op op mn eindlijst en daarmee een 8 gemiddeld :D
|
Ga ik zeker doen mono! :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58. |