![]() |
Vandaag kwam ik een gezette neger tegen die Bokito heette [gekke namentopic]
Bokito at ook nog een banaan.
Verder ken ik een jongen die Gras heet, en een tweeling genaamd Filibèr en Filidoor. En jullie? |
Ik ken iemand die Julius heet.
|
Ken twee meisjes die Shelby en Bo heten. Ze zijn zo onafscheidelijk dat iedereen ze Shelbo noemt :(
|
Ik zag afgelopen winter een kind dat Sip heette (het stond op z'n wantjes en z'n moeder sprak hem er mee aan). Hij keek ook sip.
|
Ik heb ooit eens een cursus gehad met iemand die Freborah heette, ik vond het een rare naam, ging hem opzoeken in zo'n namenboekje en kwam er achter dat het een mix tussen Frederik en Deborah is :| Waarom zou je die twee willen mixen :confused:
Oh, en Schilleman is ook best een gekke voornaam :D |
Fleur Flipsen, die ben ik een keer tegen gekomen. Ik dacht in eerste instantie echt dat ze een geintje maakte :D
En een Chenancely, vreselijk! en een Geronimo... En een Simone Christina Heithuis, daar was volgens mij ook niet over nagedacht... Of mevrouw Rotmens, die inderdaad niet erg aardig bleek te zijn. Rare namen kunnen er toch zijn. |
O ja, Aart Aarsbergen zag ik vandaag bij het postsorteren op een pakketje staan. Dan heet je al Aarsbergen, heb je ook nog zulke ouders.
|
Stage op een basisschool.(y)
Beer (voor zowel jongen als meisje), Broer, Swaentje, Zip ben ik ook wel eens tegen gekomen. Anders en een jongetje met een (auto?)merk als naam, dat vind ik ook gek. |
Ik had ooit een bijbaantje bij een accountantskantoor, en daar kwam ik de namen "Frans Engels" en "Sieka Kip" tegen en die zijn me bijgebleven.
Mijn broer heet Anders en dat is ook een kutnaam. Iedere keer als er op de TV iemand is met een kutnaam zegt mijn moeder ook: "zie je wel, het kan veel erger!", alsof ze zich wil verontschuldigen. |
Oh ik ken ook een Frans Engels. En een jongen die Germ Germs heet, ook zielig. ;x En Herken vind ik ook best een vage naam.
|
Ik had ooit een klasgenoot, en die heette [rijmt op Gera]. Vrij apart. Mijn voornaam is Gera. Het duurde niet lang voordat iemand doorhad hoe leuk dat wel niet rijmen zou, mochten we ooit trouwen :s
Los van geleden brugpieperleed vind ik de naam die Martijn Krabbé z'n zoon gegeven heeft toch nog wel het ergst: Bikkel. |
Citaat:
Ik ken een Frans Duits :D Ik snap echt niet wat die ouders dachten; leuk, twee talen, zal vast niemand raar vinden? :| En ik vond mijn dikke invaller voor wiskunde ook een leuke naam hebben; Suijckerbuijck. Cool ook, die spelling (y) |
Ik had een klasgenoot en die heette Goswin (jongen). En ik ken een Alrik.
En een meisje die Anne-Wil heet. |
Oh ja, ik ken ook een Frans Persoon :D
|
dat Dick Fokking nog niet voorbij is gekomen:P
|
Citaat:
|
Hier in de buurt zit een makelaar: Dick Severs.
|
Citaat:
|
Citaat:
"Hij heet Anders." -"Hoe dan?" |
Citaat:
Oh en ik zag laatst een kind dat Zilver heette. Dat vind ik in het Nederlands ook echt idioot klinken. |
Nou mensen, kijk hier eens zou ik zeggen: www.voornamen.com
De raarste voornamen die je ooit gezien hebt. Het topic kan meteen dicht. ;) Een paar hoogtepuntjes: - Herbaren (het kind is er nog niet helemaal uit, je moet nog even herbaren! :confused: ) - Sekkeries - Roelvinkje (hahaha) - Symphorosa edit: Tesselschade, wtf :| |
Mijn achterneefje heet Bink en ik heb een studiegenoot die Jolle Jolles heet...
|
Citaat:
Oh en ik vind die Friese namen ook raar. Een studiegenoot van me heet Romkje en al dat Popke, Taeke gedoe vind ik maar vaag. |
Ik ken iemand die Joke Selie heet.. en haar broer heet Peter Selie..
Een keer op m'n werk zag ik een bestelkaartje liggen van een ene meneer met de voorletters A.A.P.. Watvoor ouders heb je dan :( |
Citaat:
De eerste keer dat ik Mercedes hoorde (meisje), vond ik ook grappig. Maar het is niet onoverkomelijk ofzo. Speciaal maar mooi vind ik Storm en Svekke voor een jongen en Sterre voor een meisje. |
Sterre :(
Ik ging met m'n zusje eens van die namen verzinnen zoals Rain en River, en ik vond "Ocean" eigenlijk nog wel leuk. :o :p |
^ sterre vind ik nog best normaal.
Mijn geschiedenis lerares heet Janneke Jannsen ook vrij lullig. Verder dat kind van Rafaella: Beautifull Hope en dat kind van Isa Hoes: Vlinder Verder alleen buitenlandse namen maar omdat je weet dat ze buitenland zijn is het niet meer leuk (nja een beetje) Zetpil, Alatin, Tuchje (Toetje)... En mannennamen als Eef, Anne (n) En de gids in Parijs heette Jan-Anne en hij heeft er in het frans Jean-André van gemaakt, voor de gemakkelijkheid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ohja ik kende ook ooit een jongen die Renault heette
|
Respect voor de forummer die zijn/haar dochter Urseltsje noemt.
|
Citaat:
OT: Svekke dus, IJsbrandt, Tonneke |
Citaat:
|
Citaat:
En idd Tesselschade! Er is zelfs een vereniging voor Tesselschades. :o Oh en ik vind Grietje ook een rare naam, het is een oude naam oké maar toch. |
Mijn tante heet wientje dat vind ik ook een vrij vreemde naam.
Adelheid (n) |
een tuinman die Peter Seelie heet. En een leraar aardrijkskunde die Frans Engels heet :)
|
Vandaag zag ik een stel die Wittebrood van de achternaam heten. Op zich is dat geen rare naam, maar ik vond het wel grappig dat je dan altijd kan zeggen: ik zit in m'n Wittebroodsweken.
:p |
Citaat:
Ik weet trouwens van iemand dat ze Wijntje heet, maar dat is ook al een oud iemand. En ik "ken" een jongen die Walewijn heet. Best leuk eigenlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
ouders met een slecht gevoel voor humor denk ik. OT: ik kan me een heel erg raar verhaal herinneren van John Cleese, die eigenlijk John Cheese heette, maar dat hij in het leger ging en daar een Butter tegen kwam, en na een tijdje de Cheese and Butter grappen beu was en toen zijn naam had veranderd :') en mijn moeder heette bijna Trui! |
Kommer. :p
Ook een oude naam. Kommer en Kwel, whihi. |
Ik vind afwijkingen van gangbare schrijfwijzen ook wel stom trouwens. Lijkt me ook bloedirritant als je élke keer dat je je naam op moet noemen, ook gelijk moet vertellen hoe je het schrijft..
Zo ken ik een Thom, Pawl en Jeffry. Waarom niet gewoon Tom, Paul en Jeffrey? |
'Thom' is eigenlijk de 'goede' schrijfwijze, omdat het is afgeleid van Thomas. En Th is eigenlijk één letter, omdat het is afgeleid van theta. Daarom zie je ook soms dat mensen in hun initialen Th. hebben staan i.p.v. T.
|
oh, mijn papa heet Ybo en veel mensen vinden dat ook raar :o
|
Citaat:
|
Citaat:
'- Hoe heet je?' 'Thom met th' :( Ik vind het al irritant dat ik een letter uit m'n achternaam geregeld toe moet lichten. En dat is nog maar m'n achternaam en niet eens altijd.. |
ik ken een meisje dat Flokje heet :)
|
heej, ik ken (nou ja, ken...) ook een meisje dat Flokje heet! woont ze in eindhoven?
verder heb ik een vriend die Django heet (een blanke gozer, maar wel met negerlippen ;)) en een andere vriend Thierry... maar dat zijn wel leuke namen vind ik. en niet zo heel erg raar... |
Toen ik op de basisschool zat had de directeur 2 kinderen en die heette: Ef en El?
:confused: wie noemt zijn kinderen naar een alfabet letter. ZIt je dara in groep 3. a b c d e f Ef: ja juffrouw u riep me? docent: nee we zijn bezig met het oefenen van het alfabet ... |
Vroeger een vriendin die kamara heete, altijd erg apart gevonden.
vriendin van me heet peaches, maar komt uit amerika dus dan niet zo apart. maar dit is toch wel een van de gekste te namen, als je kind zo noemt ben je niet goed :) Moxie CrimeFighter Jillette |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58. |