![]() |
Filmtips!
In navolging van dit topic, een algemener topic waar je anderen kan vragen welke films aanraders zijn, welke films in welk genre zeker de moeite waard zijn etc...
En om te beginnen: Iemand nog goede aanraders op 't gebied van oorlogsfilms? Mag hedendaags zijn maar ook van 50 jaar terug... Heb hier al liggen: Black Hawk Down Saving Private Ryan Das Boot The Bridge on the River Kwai The guns of Navarone Battle of Britain A bridge too far Casablanca En op m'n wishlist heb ik staan: Apocalypse Now (Redux) Das Experiment Der Untergang Pearl Harbor Platoon Shindler’s List The Great Escape The Longest Day The Pianist |
Je vergeet Full Metal Jacket :)
|
Haal Pearl Harbour maar van je lijstje. :P
Enkele aanraders: The Thin Red Line Nobi Paths of Glory Judgement at Nuremberg (alhoewel dat meer courtroom is, maar toch oorloggerelateerd) Merry Christmas mr. Lawrence Lawrence of Arabia Letters from Iwo Jima (schijnt heel goed te zijn, zelf nog niet gezien) Taegukgi hwinalrimyeo (The Brotherhood of War) The Deer Hunter The Life & Death of Colonel Blimp Roma, città aperta (Rome, Open City) Ilsa, She Wolf of the SS (kan je een leuke double bill doen met the great escape) Kumonosu jô (Throne of Blood) Patton Johnny got his gun Zijn er zo maar een paar. Ik zal wel genoeg vergeten, maar ben niet zo'n oorlog liefhebber. |
we were soldiers vind ik ook wel een erg vette vietnam oorlogsfilm (y)
|
Citaat:
@DanielC: die heeft 'n leuke sound. ;) Thanks, staan er alweer 'n paar anderen op m'n lijstje, oa ook Zwartboek en natuurlijk Band of Brothers. :) |
Aan IMDB te zien is Tora! Tora! Tora! ook wel een aanrader..
|
Citaat:
|
Onbekende film, maar misschien wel twee van de beste oorlogs films ooit.
Savior: http://www.moviemeter.nl/film/1721 Harrison's Flowers: http://www.moviemeter.nl/film/4061 Oorlog wordt enge realiteit in deze films, vooral omdat het over een oorlog gaat die niet lang geleden plaats vond, in Joegoslavië. |
Idi i Smotri : een van de beste oorlogsfilms die ik ken.
|
Hamburger Hill
Battle Royale ;) Jacob's Ladder :D Au revoir, les enfants (oorlogsdrama, maar toch) Buffalo Soldiers |
Sophie Scholl, waargebeurd en erg indringend.
|
Das Experiment is toch geen oorlogsfilm?
|
Casablanca vind ik ook niet in het rijtje passen...
Maargoed, als we het begrip oorlogsfilm wat ruimer nemen, dan is hier een nieuwe film voor je lijstje: Empire of the Sun. En niet geweldig, maar redelijk: Jarhead. |
Star Wars.
|
Casualties of War(1989), Vietnam met Michael J. Fox en Sean Penn van De Palma(y)
Recentelijk weer wat aan de oppervlake geraakt vanwege een quote/sample in een Guns n' Roses nummer en zeker de moeite waard om te kijken. |
Citaat:
En die twee stonden er ondertussen ook al bij, heb ook elders nog wat rondgevraagd. :o |
Citaat:
Ronduit goed. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien La vita e bella? Of is die niet oorlog genoeg?
|
Citaat:
Ben trouwens ook op zoek naar goeie comicverfilmingen à la The Hulk, Spider-Man, X-Men, Elektra, Daredevil, Batman, Sin City... :o |
Citaat:
|
Citaat:
Batman, Batman Returns, de laatste Batman (ben de sub titel ff kwijt). Blade Spawn, die niet goed is maar wel vermakelijk. De rest heb je al genoemd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De beste comicverfilming is Batman uit 1966, maar die past niet echt in het straatje van de gegeven voorbeelden.
|
''Battle of the Bulge'' vond ik wel een goede oorlogsfilm. Hij is alleen wel vrij oud en niet overal even historisch accuraat.
|
Citaat:
Punisher was crap, alhoewel ik die nieuwe wel leuk vond, Swamp Thing = bagger, Fantastic 4 matig, The Hulk was wel weer prima btw (die was ik vergeten), Catwoman = crap, en zo kunnen we nog wel ff door gaan. |
Citaat:
Maar goed, ik ben dan ook niet bepaald onder de indruk van de Batman-reeks ;) |
Citaat:
En ivm die comics: superheroes/comics, is ongeveer hetzelfde hé, 't zijn altijd "superhelden" die verfilmd worden. ;) |
The Diary of Anne Frank
Anne Frank: The whole story Anne Frank Behind Enemy Lines (film over kosovo-oorlog) Soldaat van Oranje |
Nog niet genoemd; Stalingrad.
|
Citaat:
|
Stond Das Boot al op je lijstje?
|
Citaat:
|
Bij de FRS is weer die actie van 3 halen, 2 betalen. Ik heb sowieso al 2 films gekozen en bij de derde twijfel ik nog tussen Hooligans en Raging Bull. Welke zal ik nemen?
|
Babel! beste film in jaaaaren dat ik gezien heb.
|
Citaat:
|
Nog aanraders voor thrillers met een goed verhaallijn? Geen afgezaagde films aub.
Eventueel goede actiefilms. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09. |