![]() |
Salade met fetakaas?
Bij de zoekfunctie heb ik niets bruikbaars kunnen vinden, voordat mensen daarover beginnen te roepen :D en daarnaast heb ik wel op Google gezocht, maar zie ik door de bomen het bos niet meer en is het niet echt wat ik zoek.
Een vriendin van me zit absoluut niet lekker in haar vel, dus wil ik voor haar graag een salade met fetakaas maken, want dat vindt ze heerlijk. Ik weet alleen absoluut niet wat voor salade, gezien ik zelf niet van feta houd en nooit kook of iets dergelijks. Ik zoek: pijnboompitten, honing, noten en fetakaas natuurlijk. Weet iemand een lekkere salade met dit erin? Natuurlijk hoeft niet alles er precies in te zitten, als de fetakaas er maar in zit. Salades met avocado's en artisjokken e.d. zoek ik niet, want artisjokken vind ik niet fantastisch en rijpe avocado's vind ik nooit op tijd. Ik wil gewoon een koude salade zonder teveel poespas, die ik ook lust :D. Dus: wie weet er een goed recept voor een salade met feta (zónder artisjokken of avocado)? Edit: wat kruiden zoals tijm, oregano en basilicum is ook altijd fijn :). |
gewoon sla (om het even welke soort, ik zou alleen geen rucola gebruiken), tomaatjes, pijnboompitten, walnoten, feta, bacon ofzo?
en dan een dressing van citroensap, honing en tijm bijvoorbeeld... |
Tomaat is inderdaad lekker bij feta. Olijven ook, de beste olijven koop je (vind ik) op de markt of in een turkse winkel (feta ook trouwens, die uit de supermarkt is alleen zout en niet zo feta-ig). En ja gewoon sla, elke soort sla is er wel lekker bij. Rauwe spinazie kan ook.
|
Griekse salade!
300 gram feta kaas 200 gram zwarte olijven 4 eetlepels olijfolie 3 eetlepels azijn 3 tomaten 2 groene paprika's 1 snufje oregano 1 ui 1 snufje zout 1 komkommer Was de tomaten en de komkommer onder een koude kraan en snijd ze in stukken. Verwijder de zaadlijsten uit de paprika's en snijd ze in stukjes. Snijd de ui in ringetjes. Voeg alle groenten bij elkaar in een kom en voeg hier de olijven, de azijn, de olie en het zout aan toe. Meng de groenten goed door elkaar heen. Voeg de feta kaas toe en strooi oregano over het gerecht. |
veldsla
verse hele blaadjes basilicum klein blikje mais zwarte pitloze olijven (half blikje) kerstomaatjes blokjes feta evt. met balsamicoazijn of een heel klein beetje basilicumolijfolie ook lekker: pita feta gewoon pitabroodjes maken, feta in plakjes snijden, komkommer en sla erbij en klaar |
Als je een echte maaltijdsalade wilt:
De basis: couscous, feta, komkommer, rode ui. Dan kun je zelf nog kiezen of je er olijven, gedroogde tomaat, vijgen, dadels, en/of paprika bij doet. |
Ik maak altijd griekse salade met feta:
- tomaten - komkommer - feta - olijfolie&azijn als dressing - kruiden voor smaak (ik gebruik zelf italiaanse kruiden) - eventueel ui - eventueel olijven Is echt heel lekker :) Dit kun je gewoon naast rijst of aardappelen serveren (y) |
Bedankt allemaal!
Ik combineer gewoon alles :D. |
Fetakaas. Want meestal eet je fetafruit.
|
Citaat:
Nou, bedankt voor je aanvulling! |
Citaat:
OT: Ik vind inderdaad (zwarte) olijven, tomaat en sla het lekkerst bij feta. |
Citaat:
Anyway, de salade was een groot succes (y) en de dressing ook. Dus bedankt allemaal! |
wat heb je er nou uiteindelijk allemaal ingegooid?
|
Citaat:
pijnboompitten walnoten (fijngesneden, anders vond ik het te scherp) basilicum feta tomaatjes (gehalveerd en dan die kleintjes) komkommer gehalveerde olijven tijm dressing: balsamico met honing en tijm Hopelijk vergeet ik niets... in ieder geval was het erg lekker! Ik ga deze salade vaker maken :), want met de dressing vind ik de feta zelfs lekker :). |
vooral die dressing klinkt heel lekker. fijn dat het zo goed heeft uitgepakt! :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59. |