![]() |
toetje voor 40 pers
help!
zaterdag komen er 40 personen bbq-en en ik moet een toetje maken... het moet gemakkelijk te maken zijn aangezien de hoeveelheid, maar wel een beetje bijzonder dus geen yoghurt en vla etc.. Ik heb al een paar taarten en fruitspiezen met chocolade glazuur in gedachte maar heeft er iemand nog een ander leuk idee? |
Moet je het maken of mag je het ook kant en klaar kopen?
Je kunt gewoon denken aan een vruchtensorbet. -vruchtjes (uit blik of vers) -verschillende smaken schepijs -slagroom -lange vinger/koekje Of een vlaflip: -vla -yoghurt -limonade |
tiramisu?
|
Citroentaart !!
Met een harde wener/suiker deeg bodem en daarbij aardbeien <3. Moet je wel over een oven beschikken :) |
Ik zou voor iets kleins en niet zo machtig gaan....Want wees nou eerlijk? Hoeveel mensen hebben er nou écht nog trek in een taart na een bbq die over het algemeen al ontzettend vult. Dus idd sorbet ijs, verschillende soorten fruit, bonbonnetjes met een likeurtje bijv.
|
Vruchtenbohl. Met bijvoorbeeld (water)meloen, druiven, mango, papaya, pruimen, abrikozen, aardbeien, lychies, aalbessen/rode bessen, bosbessen en ga zo maar door. Nooit banaan doen, appel werkt ook niet zo goed want die wordt vies.
Gewoon alles wat je lekker lijkt in even grote stukjes snijden en bij elkaar gooien. Sap erbij, niks zurigs, maar iets zoetigs wat er ook als fruit in zit (geen appelsap dus). Ik had een keer witte druivensap en mangosap, erg lekker. Zo min mogelijk troebel spul erbij doen. Kommetje apart houden voor de kinderen/niet drinkers, bij de rest kiep je een sloot (mouserende) witte wijn of zelfs iets sterkers. Succes gegarandeerd, zeker bij een bbq. :) |
Citaat:
Sangria erbij is ook lekker. |
Citaat:
Niet zwaar op de maag of zo, zeer makkelijk recept :) |
Ik zou ook voor de bowl gaan! Kan je gewoon neerzetten in eem grote schaal en dan kan iedereen zelf opscheppen.
|
Vlaflip aten wij altijd op kamp met 60 personen, is best makkelijk en snel te maken :)
|
Citaat:
|
kwarktaart! valt niet al te zwaar en is lekkerrrr
|
hmm ik zou dan geen puf meer hebben om aan kwarktaart te denken. Dat is juist heel machtig. Tenzij je er een frisse smaak (citroen dus) van maakt.
Ik zou voor de bowl gaan. Lekker en niet al te zwaar. Of je geeft een bolletje ijs, met wat rum of likeur erover. |
Citaat:
|
Karamelappels of karamelperen :bloos:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een paar blikken vruchtjes met slagroom is veel handiger, dat bedoel ik. Weet je wel hoe lang je bezig bent als je al die lange vingers netjes in de bak moet leggen... En dan 8 stuks!! Zie maar eens 8 bakken te verzamelen:P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
marsmellows
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien kan ze geen tiramisu maken ;)
|
Citaat:
ik ga ook voor die vurchtenbowl dinges |
En dan nog al dat vlees erbij (in die koelkast). :o ;)
|
Citaat:
|
Hangop met fruit:)
|
Zeg Jolt, geef mij eens dat repect voor de citroentaart :D
|
- Muffins
- Cakejes - Paar bakken schepijs neerzetten, slagroom, choco-saus en ijskoekjes. Leef je uit. - Vianetta - Bonbons, truffels, marsepein, koekjes of nouga - Soesjes - Brownies!! |
Uitgelekte yoghurt! ( met mandarijn of ananas)
wel eventjes werk, maar je kunt het iig in een grote hoeveelheid maken. Vruchtenbohl is altijd lekker met sangria natuurlijk :) liefs, |
Italiaans ijs met kruimels van Oreokoekjes erdoorheen!
|
bolletje ijs met slagroom en dan een kersje er op :p nog met steeltje dat ziet er mooi uit
|
Lollybee, wat is het uiteindelijk geworden?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29. |