![]() |
Verdwaald
Verdwaald
Door: Trophus Van de weg ontheemd Dwalend in het duister Volg ik het gefluister Van de levenslust ontvreemd De trein gemist Zie ik de toekomst vervagen Borrelen de vragen Heb ik mij vergist? Nog een sprint gertokken Een vlaag van optimisme En de klap van realisme Nu de hoop weer is vertrokken Jaren angst en haat Namen de zin uit mijn leven De hoop ogegeven Dat de liefde wel bestaat |
Ik snap het niet helemaal. Maar los daarvan, vind ik het zonde dat je in de eerste en derde strofe dingen op elkaar laat rijmen die net niet hetzelfde zijn. Dat leest vervelend, ik had even het idee dat ik de tweede keer hetzelfde woord las. Wat natuurlijk ook iets zegt over mijn manier van lezen.
|
ik vind hem mooi.. mooie metafoor.. De twee zin van de tweede strofe loopt niet zo bijzonder lekker, maar ik heb er even over nagedracht en ik heb ook geen beter alternatief (ervan uitgaande dat je 'toekomst' erin wil laten)
Ik vind het bijzonder dat iemand het gedicht niet zou begrijpen.. :rolleyes: |
Sta er even bij stil dat ik maar een jong, klein, naïef meisje ben (A)
Zou jij hem me uit willen leggen dan? ;) |
Natuurlijk jong klein naief meisje :p
Het missen van de trein staat in dit gedicht als metafoor voor het missen van de (hoop op) liefde. En vervolgens staat het gedicht vol met mooi metaforen die hiervoor te bedenken zijn. |
Dankje, zo snap ik het tenminste (A) En nu vind ik het ook ineens een heel mooi gedicht :)
|
De derde strofe vind ik wel sterk, de rest ontzettend cliché. Ik noem op:
Dwalend Levenslust Toekomst Vergist Angst Haat Leven Hoop Liefde Je laat zo weinig aan mij, de lezer, over. Het is niet interessant om te lezen over 'angst' of 'haat' - ik wil weten wát voor een angst je voelt. Wie haat je, waarom? Hoe ben je ontheemd geraakt en hoe voelt het en wat ga je er aan doen? Je moet het, denk ik, uitdiepen. Dat is het gevaar van zulke 'grote' woorden: Je propt honderd verschillende dingen in vier of vijf letters, dat werkt niet. Overigens vraag ik me af waarom iedere regel met een hoofdletter begint? :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22. |