Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Wat doe jij dit jaar voor je strandlichaam? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1601596)

Nona 27-06-2007 09:33

Wat doe jij dit jaar voor je strandlichaam?

Uit de media krijg ik altijd het idee dat iedereen helemaal bezig is met zijn kleurtje, zijn vetrolletjes en spiermassa, en liefst al vanaf de kerstvakantie. Maar ik ken eigenlijk niemand die zich daar zo enorm mee bezig houdt.

Wat doe jij voor je zomerlijf? Lig je van tevoren in de zon, gebruik je bruiningscrème, komt de hars uit de kast, de halters, ga je op een hongerdieet of probeer je juist aan te komen???

Ik doe zelf vrij weinig. Ik probeer zo nu en dan in de zon te gaan liggen, maar dat wil niet met dit weer.

Sarah 27-06-2007 09:36

Aan het begin van de lente gebruikte ik bruinende bodylotion, omdat ik anders op de eerste dag in een rokje zulke melkflesbenen heb. En ik ga voordat ik op vakantie vertrek m'n onderbenen harsen zodat ik die niet in krappe campingdouches hoef te scheren.

edit: ik ga overigens niet naar het strand, dus ik doe het niet voor een 'strandlichaam' :p

Mara 27-06-2007 09:53

Ik probeer om wat kilo's kwijt te raken maar dat 'mag' ik eigenlijk niet meer wegens problemen (nee, geen ondergewicht). Dat lukt daardoor dus eigenlijk ook nooit.

Verder ga ik onder de zonnebank maar dat is in eerste instantie tegen m'n zonneallergie, dat ik er iets minder bleek van word is ook wel hip.

snoopy 27-06-2007 10:17

Niks eigenlijk. Ik scheer m'n benen wat vaker enzo, maar verder... :s
Ik word vanzelf wel bruin, ik ben niet te dik en tsja... tis wel goed zo :p

Andijvie 27-06-2007 10:36

Ik ook niets. Ja, m'n benen worden inderdaad vaker geschoren, omdat ik vaker rokjes draag. Ik zou wel graag iets aan m'n buik doen; die is echt dik geworden. Maar ik heb geen zin :P

Anika 27-06-2007 10:44

Elke week bedenk ik me wel een keer dat ik misschien moet proberen om een kilootje of twee kwijt te raken, maar ik ben te lui om er wat voor te doen en honger lijden zie ik al helemaal niet zitten. Dus eigenlijk doe ik er niks aan :o

Flijn 27-06-2007 10:58

Ik begin rond april met hardlopen, maar dat is eigenlijk meer omdat het weer dan vriendelijk genoeg is. En ik heb een gezond gewicht dus wat dat betreft verandert er niet veel.
In de zon liggen mislukt bij mij altijd :(

Oja edit: ik ken dus ook niemand die hier echt mee bezig is.

Lorelei 27-06-2007 11:39

Uhm..

Eigenlijk niets. Als de zon niet snel gaat schijnen ga ik wel binnenkort een keertje naar de zonnebank omdat ik er half juli goed uit wil zien en m'n benen worden wat vaker geschoren en zo. Maar ik heb geen zonnebank kuurtjes, bruinende lotions, afval programma's, oid.

Dakus 27-06-2007 11:41

Ik doe niet speciaal iets voor een strandlichaam. In principe train ik gewoon het hele jaar door, maar helaas kon ik vorig jaar vanaf de zomer tot aan half januari niet trainen ivm tijdgebrek en dus ben ik dit jaar niet 'strandklaar'. Hoewel ik het een kutwoord vind, want imho moet je gewoon structureel sporten en je niet na de zomer volproppen en jezelf vetmesten. Hoewel het na de zomer wel ideaal is om te gaan bulken en meer spiermassa te bouwen.

Poepkind 27-06-2007 11:46

Ik heb mezelf juist als doel gezet om in de zomer te gaan werken aan mezelf. Omdat ik er dan tijd voor heb, en het weer meewerkt. Ik wil na de zomer een goede conditie hebben, en strakkere spieren. Dus ben ik gaan hardlopen, net 2x gedaan:D En ga ik proberen om ook nog wat te zwemmen en buikspieroefeningen te doen. Ik heb namelijk totaal geen conditie en ook geen spieren!
afvallen is niet nodig, en bruinen heeft toch geen zin!

Peacefully 27-06-2007 12:03

niks (y)

Nala 27-06-2007 12:20

Helemaal niets, lekker makkelijk :)

gurl19 27-06-2007 12:31

Ik probeer in elk straaltje zon te liggen, liefst met bikini.
Ik zeg altijd dat ik ga lijnen zodat ik strak in mn bikini kan. Maar ik houd het nooit vol!

Vice 27-06-2007 12:32

niks

IcedEarth 27-06-2007 12:48

ehm niet echt iets geloof ik, misschien dat ik m'n benen of oksels een keer extra scheer voor dat ik ga zwemmen

Freyja 27-06-2007 13:28

Ik heb geen strandlichaam. Ik word wel "bruin" in de zon, waarom zou ik daar van tevoren moeite voor gaan doen? Daarnaast ben ik in de zomervakantie meestal een kilo of twee lichter omdat ik dan meer beweeg en minder zin heb in eten, dus dat is ook al opgelost. En mijn benen ontharen vind ik leuk dus dat doe ik sowieso wel. Klaar :P

Dragon_Fly 27-06-2007 14:33

Hmmm, ben al sinds januari bezig in de sportschool, maar meer voor mijn eigen gezondheid. Ik ben niet verschrikkelijk dik ofzo, maar vergeleken met mijn bovenlichaam zijn mijn benen vrij breed. Die probeer ik dus gewoon wat strakker te krijgen met krachttraining, maar ik ga niet extreem diëten want mijn gewicht en vetpercentage enzo is oké :)
Benen scheren doe ik niet heel veel, want het haar op mijn benen is vrijwel niet te zien. Als ik naar Spanje vertrek, neem ik m`n scheermesje wel mee, maar ik ga niet elke dag m`n benen scheren. Daar ben ik ook te lui voor trouwens :o

Rambo 27-06-2007 14:41

Ik train in principe het hele jaar door, maar in de zomer zorg ik wel dat ik niet met overtollig bors/buik haar rondloop en in de lente pak ik iets meer zonnebank zodat ik er een beetje fatsoenlijk uit zie.

Gothic 27-06-2007 15:53

niets eigenlijk, hoogstens in de zon zitten soms en ik ben zomers op m'n zwaarst omdat ik 3-4 maanden niet sport en wel lekker en veel blijf eten... boeiend. Hou teveel van ijs :o...

Lethalis 27-06-2007 17:57

Niet zo zeer voor het strand, maar voor mezelf: ik train weer en probeer spiermassa te kweken.

Hopelijk zie ik er dan weer wat normaler uit :o

infrasoft 27-06-2007 18:45

eigenlijk helemaal niets :cool:

duivelaartje 27-06-2007 18:49

Niets. Ik word vanzelf bruin en ookal is m'n buikje wat boller en m'n benen wat dikker, doe ik er niets aan. Ik vind het juist wel goed staan. Alleen ben ik nu weer druk m'n benen aan het epileren. In de winter af en toe gewoon met een scheermesje, maar nu doet het weer pijn. :( (maar de haartjes blijven wel lang weg; zeker hoe hoger je komt :cool: )

Stefanie 27-06-2007 19:08

Ik heb een zonnebankkuurtje, verder niets:)

***ailá*** 27-06-2007 19:24

Nix. Ik onthaar, maar dat doe ik al het hele jaar door

dennis018 27-06-2007 20:11

helemaal niets (behalfe dan mn oksels een keertje extra scheren :p ), zomerkleurtje moet ik maar op het strandopdoen

k vind bruinwordcremes en crap allemaal niets

FrantiC 27-06-2007 21:40

- minder eten
- meer sporten
- een borstverkleining krijgen
:)

TheFragile 28-06-2007 09:27

nilks nada noppes!

Fosca 28-06-2007 09:45

Mijn vriendje heeft een zonnenbank :) dus ik denk dat ik daar maar eens onder ga liggen.

Verder niet eigenlijk, sporten begin ik mee na de vakantie en benen harsen is niet nodig. Wij gaan altijd naar naturistencampings en daar kun je makkelijk je benen scheren onder de douche

ekki 28-06-2007 09:54

Ik ben niet van plan het strand te bezoeken, behalve dan wellicht om te vliegen, maar iig niet om te zonnen. Verder word ik vanzelf een beetje bruiner (smeer wel zonnebrand).

Moenbloem 28-06-2007 12:16

Ik ga er vanuit dat tegen de tijd dat ik deze zomer op het strand lig ik al heel wat kilo's ben kwijtgeraakt door het reizen (want ik eet dan altijd veel minder+ vreemd eten reageert mijn lijf soms 'heftig' op :D) en dat ik al bruin ben van het lopen in de zon (voor zover mogelijk in regenseizoen) en bovendien interesseert het me op vakantie niet zo hoe ik eruit zie.

Als ik het huidige weer + mijn studieschema bekijk, lijkt het me niet waarschijnlijk dat ik voor vertrek nog op het strand lig :(.

Jones 28-06-2007 13:29

Niks eigenlijk. Hooguit er voor zorgen dat ik al een paar keer in de zon heb gelegen zodat ik niet verbrand.

regendruppel 28-06-2007 15:49

Als ik al naar het strand ga dan is dat om te wandelen ofzo, dus zorg ik niet voor een strand lijf. Ik zou het wel willen, maar ik ken mezelf en weet dat ik niet kan honger lijden en al die ijsjes kan weerstaan :p . En bruin word ik niet. Vroeger smeerde ik van dat spul, maar dat hielp toch niet en nu probeer ik gewoon mijn melkflessen te accepteren :D
En ik begin altijd heldhaftig met epileren waarna ik eindig met scheren omdat ik een watje ben :p

Nuck 28-06-2007 20:48

Niet echt iets bijzonders, ben tevreden met m'n lichaam (Y). Alleen als ik nog terribly wit ben, wil ik soms even onder de zonnebank gaan liggen.

Piloff 28-06-2007 21:40

Naast het normale epileergebeuren doe ik het niets aan.

Flijn 28-06-2007 21:57

Citaat:

Kruimel schreef op 27-06-2007 @ 10:33 :
Uit de media krijg ik altijd het idee dat iedereen helemaal bezig is met zijn kleurtje, zijn vetrolletjes en spiermassa, en liefst al vanaf de kerstvakantie. Maar ik ken eigenlijk niemand die zich daar zo enorm mee bezig houdt.

en blijkbaar valt het hier ook wel mee :)

Stevill 29-06-2007 12:10

Citaat:

Rambo schreef op 27-06-2007 @ 15:41 :
Ik train in principe het hele jaar door, maar in de zomer zorg ik wel dat ik niet met overtollig bors/buik haar rondloop en in de lente pak ik iets meer zonnebank zodat ik er een beetje fatsoenlijk uit zie.

Balance 29-06-2007 12:13

Ik had in januari het voornemen om 5 kilo af te vallen. Dat is ook gelukt. Maar helaas is het er nu ook weer bij.

Hoii 29-06-2007 12:51

52 weken lang, twee dagen per week naar de sportschool

DIY 29-06-2007 12:58

Ik heb een hekel aan de zonnebank en mensen die onder de zonnebank gaan. Ik word vrij snel bruin, en ik verbrand (bijna) nooit. :)

Nattigheid 29-06-2007 13:10

Er komt geen vakantie deze zomer voor mij, dus ik ga ook niet in bikini. Daarbij komt dat ik eerst minimaal 6 kilo moet afvallen wil ik er weer 1 aanschaffen. En ja, ik heb al een aardig kleurtje (Voor mijn doen) uit Peru meegenomen. En nou ja, ik scheer m'n benen weer wat vaker. in de winter wil dat nog wel eens erbij in schieten:d

Balance 29-06-2007 13:29

Citaat:

DIY schreef op 29-06-2007 @ 13:58 :
Ik heb een hekel aan de zonnebank en mensen die onder de zonnebank gaan. Ik word vrij snel bruin, en ik verbrand (bijna) nooit. :)
Waarom heb je een hekel aan mensen die onder de zonnebank gaan? :confused:

Bloem 29-06-2007 13:50

Citaat:

Balance schreef op 29-06-2007 @ 13:13 :
Ik had in januari het voornemen om 5 kilo af te vallen. Dat is niet gelukt.
Verder lig ik in de zon zodra dat kan, maar niet met als hoofddoel bruin te worden. Toen ik nog thuis woonde ging ik wel eens onder de zonnebank, maar nu dus eigenlijk ook nooit meer. En mijn benen ed. epileer ik het hele jaar door.

DIY 29-06-2007 14:52

Citaat:

Balance schreef op 29-06-2007 @ 14:29 :
Waarom heb je een hekel aan mensen die onder de zonnebank gaan? :confused:
Niet persé aan de mensen zelf, gewoon omdat het er niet uitziet.

Sovreze 29-06-2007 15:11

Citaat:

DIY schreef op 29-06-2007 @ 15:52 :
Niet persé aan de mensen zelf, gewoon omdat het er niet uitziet.
Dat is ook maar afhankelijk van de mate waarin iemand zonne-bankt natuurlijk. Als je eens per maand, week of whatever (heb er geen verstand van) gaat zie je er weinig van, maar idd, van die halve chocolaatjes die eruit zien alsof ze op wintersport zijn geweest moeten maar eens leren dat het niet de bedoeling is neger te worden van dat ding.

remy476 30-06-2007 16:37

Ik sport. maarja dat doe ik 5x per week al 2 jaar. dus dat is niet echt speciaal voor het strand.

K let nu wel meer op mijn voeding. Dus minder verzadigde vetten e.d.

Bruin ben ik al want ik ben in mei al op vakantie geweest.

luchtballon 30-06-2007 17:12

Ik heb al een strandlichaam ;) Alleen wordt ik niet bruin en verbrand ik altijd, maarja boeiend.

marrel 01-07-2007 00:04

K heb wel een heel klein beetje (lees 3 keer over 4 weken) wat zelfbruiner op m'n benen gebruikt omdat ik nog helemaal geen zon daar had laten komen maar verder niet echt.
Ow en ik ben begonnen met epileren (normaal scheer ik zo om de 2 dagen -_-') helse pijn maar goed resultaat.
Sporten.. wel sinds kort mee begonnen (en wegens de vakantie al weer gesport) maar das 'niet genoeg geweest voor resultaat :o

Sade 01-07-2007 00:52

Niets want ik heb van nature een strandlichaam :o mhuhuhuhu

Dexter_M 01-07-2007 02:10

zo 5x per week naar de sportschool gaan, en voor de rest ontharen en onder de zonnebank :)

Lotte 01-07-2007 09:18

Ik keek laatst in de spiegel en eigenlijk was ik best tevreden (y) In tegenstelling tot voorgaande jaren..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.