![]() |
Ik zoek een boek: kan iemand helpen?
Hallo,
ik las ooit een boek waar ik ontzettend van genoten heb. Ik zou hem nog eens opnieuw willen lezen maar ik weet de titel en auteur niet meer. Ik herinner me er ontzettend weinig van, dus de kans is klein dat ik hem ooit terugvind :( Maar misschien weet iemand het toevallig toch? Wat ik nog weet: - De eerste zin van het boek wasongeveer : "Ik heb twee keer in m'n leven geslapen met persoon x...de eerste keer was tien jaar geleden, de tweede keer was gisteren." 'Persoon X' is dus een naam, maar ik weet niet meer welke - Het boek is niet geschreven door een Nederlandstalige auteur - Het boek had een groene kaft - Het verhaal gaat over een man die zijn hele leven al verliefd is op een vrouw (die uiteindelijk trouwt met zijn beste vriend). Hij trouwt uiteindelijk met een andere vrouw, maar hij blijft z'n hele leven verliefd op die andere vrouw, waar hij dus 2 keer in z'n leven mee slaapt, wat blijkt uit de eerste zin van het boek. Eén van die twee vrouwen is een bekende vrouw in haar land, omdat ze op tv komt (dus ofwel de vrouw waarop hij verliefd is, ofwel diegene waarmee hij getrouwd is) Dat is alles wat ik nog weer (n) weinig kans dat iemand het herkent, maar ik kan het maar proberen. Alvast bedankt! |
Citaat:
Liefde in tijden van cholera - Gabriel Garcia Marquez |
Citaat:
alvast erg bedankt! (wat vond jij van het boek?) |
Citaat:
|
Heb gegoogled,
het is dat boek niet inderdaad toch bedankt |
Toevallig niet High Fidelity (Nick Hornby?) Eerste regel deed me daar even aan denken.
|
Citaat:
|
Enig idee waar je het boek destijds gevonden hebt? Bieb, van iemand geleend, etc? Zoja ga daar dan weer heen :)
EDIT: en als je nog een volledig citaat van het boek weet, haal het door Google heen. De twee stukken zin in je post leveren in ieder geal niks op. |
Citaat:
echt spijtig want het is het beste boek dat ik ooit las, en ik denk dat het niet een bijster bekend auteur was |
doet me eerlijk gezegd denken aan geheime kamers, van Jeroen Brouwers hoor...
Als Jelmer wordt uitgenodigd door zijn voormalige vriend, Nico Sibelijn, om zijn inaugurele rede bij te wonen, wordt hij geconfronteerd met zijn eigen leven, zijn stilstand, en tegelijkertijd kijkt hij uit naar een kans om Daphne weer te zien. Jelmer en Nico hebben samen gestudeerd, maar hun wegen zijn daarna gescheiden. Jelmer was stiekem verliefd op de vriendin van Nico, Daphne. Nico is later een succesvol professor geworden, terwijl Jelmer een armzalig geschiedenisleraar is geworden, die momenteel om psychische redenen zelfs helemaal niet meer kan werken.
Spoiler
http://nathanvda.dixis.com/?p=515 |
just curious: weet je nu al welk boek het was? :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41. |