Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Een taal leren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1602028)

Moenbloem 28-06-2007 13:33

Een taal leren

Hoi,

Ik studeer geschiedenis maar doe als bijvak een taal: Servokroatisch. Ik vind het een mooie taal en ik wil het kunnen/lezen/schrijven/spreken omdat ik me binnen mijn opleiding wil verdiepen in die regio, maar ik vind het leren van een taal echt niet leuk (ik wil het gewoon gelijk kunnen :D). Volgende week heb ik tentamen, maar ik kan me er gewoon echt niet toe zetten om woordjes en grammatica te leren. Daardoor gaat het ontzettend langzaam. Ik ben ook niet echt ervaren met deze manier van leren, heb op het vwo geen Frans/Duits2 gehad, alleen Latijn maar dat was ook niet bepaald een succes :o.

Hebben jullie tips om het leren van woordjes/grammatica toch wat leuker/uitdagender/makkelijker te maken? Ik zie het wel als een noodzakelijk kwaad dat moet gebeuren maar wel graag op een leuke manier (als dat mogelijk is).

Anika 28-06-2007 14:16

Rijtjes stampen deed ik altijd met het programmaatje overhoor (link), niet zo leuk maar wel erg effectief. Je woordenschat in het algemeen vergroten is goed te doen met boeken lezen en de woorden die je niet kent opzoeken.

Agent 5 28-06-2007 14:38

Je kunt ook programma Teach2000 gebruiken. Je kunt eerst de woordjes oefenen. Daarna kun je je nogmaals overhoren, maar dan met de behulp van een spelletje dat in het programma zit. Ik gebruik dit programma altijd als ik woordjes of grammatica moet leren.

Andijvie 28-06-2007 15:04