![]() |
Wilders wil Iran bombarderen
28 Juni 2007
Fractie PVV wil bommen op Iran De Tweede Kamerfractie van de PVV wil dat Iran wordt gebombardeerd. In een commissievergadering zei PVV-leider Wilders dat Iran VN-resoluties negeert en dat er nu moet worden ingegrepen. Als dat niet gebeurt, gaat Iran volgens Wilders kernwapens maken en dat is een bedreiging voor het Midden-Oosten en Europa. Daarom pleitte de PVV-leider voor precisiebombardementen op Iraanse nucleaire installaties. Wilders kreeg voor zijn standpunt geen enkele steun van de rest van de Kamer. Op zijn vraag wanneer het geduld met Iran op is, antwoordde minister Verhagen dat hij daarvoor geen datum wil noemen. bron: www.nos.nl En? Heeft Wilders gelijk? Iran bombarderen is wellicht wat overdreven, maar misschien moeten we als Nederland of EU nog meer druk uitoefenen? Of moeten we het nog even aanzien? |
Wilders begrijpt niet dat een oorlog voor twee kanten verliezen betekend, en dat dat voor zowel de EU als Iran reden is om geen oorlog te beginnen.
En ja, Nederland zou meer moeten doen in dit soort kwesties. Jammer dat met de huidige regering van watjes er op dat vlak weinig zal gebeuren. |
Wilders heeft niet door dat een Iran met kernwapens geen bedreiging voor Europa betekent.
|
Als Wilders enig benul had, had 'ie eens goed gekeken naar de economische betrekkingen tussen Europa en Iran, en geconcludeerd dat Iran helemaal geen bedreiging vormt.
|
Onzin. Wilders moet inderdaad zich eens gaan verdiepen waarover hij een mening vormt. Ben blij dat in ieder geval de kamer hem geen gelijk geeft.
Wel vind ik dat de EU meer verplichtingen moet stellen op het gebied van Iran. Alhoewel ik vrees dat daar meer voor nodig is dan alleen de EU. nederland tegen Iran? Laat me niet lachen, ik pleeg nog liever zelfmoord. En Wilders kijkt zeker vanuit een of ander onbewoond eilandje toe? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het maken of breken van economiën maakt of breekt regimes, zoals de teloorgang van de Sovjet-Unie aantoonde. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Nee, wat dat betreft is isolatie dé manier om een ramp te veroorzaken. Autarkiën bestaan niet meer, en isolatie of hinderingen van de integratie in de wereldeconomie is een illusie die zwaar ten koste gaat van de welvaart. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Hihi, zo'n gekke man. :D
|
Citaat:
10% van de bevolking kan je sowieso van die bewuste keuze afschrijven, want die is aan de heroine. Citaat:
Zoals gezegd blijft het regime slechts zitten zolang ze genoeg wapens hebben. Stabiel is het echter niet, de drive naar vrijheid en welvaart is daar te sterk voor. Zolang de perceptie bestaat dat die drives beperkt worden is een regime zijn leven niet zeker. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Verder wil ik opmerken dat het omver werpen van regimes vaak leidt tot complete chaos (Irak, Afghanistan). Van vooruitgang is geen sprake, en de "gewonnen" vrijheid stelt niets voor. Irak gaat kapot aan geweld en Afghanistan is oncontroleerbaar. Weliswaar heeft internationaal geweld hierbij een rol gespeeld, maar binnenlands geweld leidt niet per se tot een betere situatie. |
Op een gegeven moment gaat er iets gigantisch mis in Iran, als je eens wist hoeveel jongeren zich binnenshuis in de provincies, drinken, neuken en drugs gebruiken dan is Amsterdam er nog niks vergeleken bij. Of maar te spreken over het grote aantal homo's daaro, nee hoe eerder t volk daar in opstand komt hoe beter.
|
Citaat:
De communistische regimes lieten ook een zelfveroorzaakte nachtmerrie na. Na de transitieschokken gaat het nu in veel landen in Oost-Europa echter beter. Dat duurde ook tien jaar of meer, maar wie zou mogelijkerwijs durven beweren dat de val van het ijzeren gordijn geen positieve ontwikkeling was? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Laat Geert maar lekker emigreren naar Israel..
|
Citaat:
|
Ok dit is het bewijs. PVV is een terroristische organisatie en Wilders is een terrorist. aanpakken dus!!!
|
Oh en hoeveel VN-resoluties heeft Israel opgevolgd? Zou Israel dan ook maar gebombardeerd moeten worden?
|
Ja, maar Israel staat aan de goede kant van de lijn, en Iran niet. Duh.
|
Citaat:
|
Ik dacht dat 'Duh.' het, blijkbaar net iets te goed, verborgen sarcasme wel zou onthullen, maar helaas...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet dat een bombardering van Iran de oplossing is, maar jouw argument is gewoon slecht. |
Hoezo?
Waarom zou Iran in godsnaam een bedreiging vormen voor Europa? Alsof Iran haar eigen doodsvonnis gaat tekenen door Europa aan te vallen. Als Iran een kernwapen heeft zullen de VS misschien wat voorzichtiger doen in het midden-oosten. Soort troef, dus. |
Citaat:
|
Citaat:
En in dat geval is voorkomen beter dan genezen. |
Wilders wil zo veel..
|
Citaat:
|
Even mierenneuken, maar: Wilders pleit voor precisiebombardementen a la Irak in 1981 (http://news.bbc.co.uk/onthisday/hi/d...00/3014623.stm)
Dat is wat anders dan "laten we Iran bombarderen" alsof het het hele land betreft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
erm....... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat zullen zijn Israelische vriendjes blij zijn met hem.
|
Ja laten we maar meteen bombarderen lekker makkelijk. :o
Iran is niet de enige die kernwapens heeft/wil maken. Rusland en de vs hebben ze ook wel alleen het imago van Iran is niet al te hoog. Ik geloof nooit dat Iran die kernwapens daadwerkelijk inzet. Misschien worden ze meer gebruikt als dreigement. Zoiets als de koude oorlog? Lijkt me ook geheel onverstandig als Iran ze inzet aangezien ze zich zelf er ook mee vernietigen. Om even terug te komen op wilders plan. Bombardementen verergeren de situatie alleen maar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57. |