![]() |
Wat verzamel jij allemaal?
Ik was net aan het opruimen en kwam weer vanalles tegen. En toen vroeg ik me af wat andere mensen zoal verzamelen!
Ik verzamel bewust theezakjes, boomerangkaarten en boeken en ik heb veel kralen. Onbewust laat ik ook overal stencils slingeren en batterijen, dus die heb ik ook heel veel. En het lijkt wel alsof ik nutteloze neerzetdingen zoals kaarsjes verzamel. |
geld
|
Ik verzamelde ooit magic the gathering kaarten. Inmiddels ben ik alweer een paar jaar met het spel gestopt.
|
Bierviltjes van elke kroeg waar ik samen met mijn vriend kom. En dat soort dingen, bonnetjes uit eetcafé's in Parijs e.d., maar vooral foto's.
|
Rodecentenmuntjes doe ik altijd in een bakje apart :o Verder niet echt sparen. Ik heb wel duisentveel lege batterijen overal en nergens ronddslingeren.
|
-bijsluiters van medicijnen
-voorlichtingsfolders van informatie over diabetes tot aan adressen/nrs van hulpverleningsinstanties - mooie folders/flyers/posters. verder kan ik nooit iets weggooien dus heb ik ook een hele verzameling -suprise ei poppetjes -treinkaartjes -kaarten/brieven -wietzakjes -vloeiboekjes. etc. |
eigenlijk niks :confused:
|
Citaat:
|
Goede films op dvd!
|
Nu niets meer
Vroeger was ik erg fanatiek met flippo's en spice girls plaatjes. |
Citaat:
En vroeger idd flippo's en pokémonstickers. |
Ik heb een tijdje al mijn wietzakjes, ephedra potjes, sealtjes waar pep en coke in hadden gezeten, ghb flesjes etc bewaard. Dat was een rare tic.
Verder spaar of verzamel ik niets. Op de flippo's na, heb ik nooit een verzameling ergens van gehad. |
Niets, naja, geld, maar niet (actief) voor een verzameling.
|
Stephen King boeken
|
Citaat:
En m'n oma zadelt me nog steeds op met kindersurprises dus ik heb nog een aantal van dat soort dingen liggen. Maar meestal geef ik het gewoon weg. Of ik "vergeet" het :o |
sleutelhangers
|
Sinds kort bierflesjes :o
En vroeger boeken uit de Kameleonserie, maar toen ik de hele serie compleet had was de lol er af en nu kijk ik er vrijwel nooit meer naar. Maar er zitten wel enkele exemplaren bij die niet zo makkelijk te vinden zijn... Wat is er nou in hemelsnaam leuk aan om wietzakjes te verzamelen? :D Je gaat toch niet tegen je familie zeggen 'kijk deze komt uit Amsterdam en die heb ik in land X gekocht'? |
kleine doosjes
en suske&wiske's ik heb op zich ook wel veel boeken maar die heb ik niet omdat ik graag veel boeken wil hebben maar om te lezen. De suske&wiske's lees ik ook wel natuurlijk, maar die wil ik ook hébben, ik ga geen suske&wiske lenen van de bieb. |
glazen met restjes drinken erin, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling
|
Floes
|
Citaat:
|
Ik spaarde eerst Pringlebussen. Ik had er zo'n 50, en dan allemaal opgestapeld tot het plafond. Maar tijdens onze interne kamerverhuizing bleken ze toch niet zo praktisch en zijn ze gesneuveld :o Het zijn wel mooie posterkokers :) (y)
En verder spaar ik vwo-diplomas :D Ik heb er al 1 :) |
Treinkaartjes.
|
Bewust verzamel ik neit zoveel. Onbewust groeit mijn kamer dicht.
|
Wat ik heb verzameld:
Mineralen, edelstenen en fossielen (erg grote verzameling had ik) Boeken Videobanden Nintendo spellen Schelpen Stickers Wat ik nu verzamel: Films op DVD, VCD of VHS. En dan niet elke film. Voornamelijk aziatische/bollywood/martial arts/cult/zombie/turkse/art house films. |
Vrouwen...
|
Pimp
|
globes
draagbare spelcomputers (onbewist) Gameboy color,advance en nintendo DS. Stenen dieren beeldjes. En een bak vol batterijen die ik 1 van deze dagen moet wegbrengen. |
bewust: concertkaartjes en die zooi
onbewust: dvd's en cd's, fotoos en boeken gedwongen: badeendjes |
Kaartjes (als in bioscoop tickets, pretpark tickets ed.) en treinkaartjes :D
|
Ik vind de 'kleine Kenjirro' (Dus jij vroeger) echt schattig :bloos:
Ik verzamel kurken voor de oma van janneke (:eek:) ik bewaar altijd treinkaartjes, ansichtkaartjes, verjaardagskaartjes en kerstkaartjes. IK bewaar ook alle brieven die ik heb gehad maar dat is niet echt een verzameling. Ik weet verder niets dat ik verzamel, maar ik ga er verder over denken. |
dvd's (heb er 150 nu... niet heel veel), dat is alles wat ik bewust spaar. zou graag geld willen sparen maar ik kan mezelf niet inhouden!
|
Vroeger spaarde ik alles van dolfijnen, van de een of andere dag vond ik het niet meer leuk en ging ik alles verkopen.
Daarna ben ik begonnen met elfjes sparen, ik haal ze niet meer zoveel (de laatste is met elf fantasy geweest :o) maar ik blijf ze gewoon mooi vinden. En verder hangt mijn kamer vol met posters, schilderijen, spiegels ed. van Parijs. Ooit onbewust begonnen maar ik kocht steeds meer. Nu heb ik amper plek voor al mijn Parijs spullen en boeken. |
Mijn kamer is in één hoek wel behangen met objecten die te maken hebben met het (sub)urbane- en hoofdrailnetwerk van de Duitse hoofdstad, maar om nou te zeggen dat ik het spaar...
|
Bewust spaar ik helemaal niks. Nah, dat is eigenlijk niet waar - mijn portemonnee zit vol met bonnetjes, zwembadkaartjes, concertkaartjes én bioscoopkaartjes. Ik moet nog steeds alles eruit halen.
|
Ik verzamel niks, ik heb wel van een aantal dingen heel veel (schoenen, boeken, douchegels)
|
Muziek; vinyl, tapes, cd's. Van Bert & Ernie 12"s tot crusttapes.
|
op dit moment fotos en geld. vrij standaard. Ik heb tijdenlang alle bioscoop-, trein-, theater- en postkaarten bewaard en daar maakte ik dan een gezellig prikbord vol van. Maar sinds ik terug ben in Nederland zie ik het nut of de leukheid er niet meer van dus heb ik al het overbodige uit mijn kamer gehaald en weggeflikkerd.
|
Cd's, posters en artikelen van bands die ik goed vind
Goede uitvoeringen van klassieke muziek op cd Kussens Knuffelapen Deodorantflessen Buitenlandse munten Hele kleine knuffeltjes Geld Interessante krantenartikelen |
Citaat:
|
maar wat verzamelen jullie bewust en wat onbewust?
nooit een oude schoenendoos opengemaakt om daar stapels oude fotoos te vinden? ik spaar oude fotoos die niet door mij gemaakt zijn, met mensen die al lang dood zijn en luchtiger: roze dingen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01. |