![]() |
probleem met vinger
ik heb dus gisteren een "ongelukje" gehad met mn vinger. ik weet niet alleen wat er precies gebeurd is, maar ik zal het zo goed mogelijk uitleggen....
waarschijnlijk ben ik met mn hand/vinger ergens langsgegaan, want er zit een flinke jaap in. Gelukkig was ik dusdanig bezopen, of ik had het gewoon niet door ..... maar het doet nu toch wel behoorlijk pijn. Nu een dagje later heb ik meest bloed schoon kunnen maken en ik zit vrolijk met twee dikke pleisters :o maar er zit nog een stuk doodvel op mn vinger (ja het klinkt smerig en dat is het ook). moet ik dat eraf halen of laten zitten? ik heb altijd geleerd om zoveel mogelijk te laten zitten, maar het is al wit en alles en qua genezing zal er vrij weinig gebeuren.... |
Ik heb er verder weinig verstand van, dus dit is misschien een nutteloze post, maar als het een stuk dood los vel is heb je er weinig aan lijkt me. Kan je er best afhalen dan toch?
|
mischien heb je een vergevorderde geneko in je dispuut zitten, dan kan die kijken wat dr aan te doen is:p
|
lucht is beter voor je genezing dan pleisters erop doen waardoor het niet goed droogt.. en dan wordt je huid ook wit en alles..
|
Citaat:
"es hoe is dit gebeurd" "weet ik niet meer" "alcoholist" :| @ slob: ja ik weet dat dat zo werkt inderdaad maar als ik er geen pleister op doe dan kan ik hem niet gebruiken pleister gebruik ik als soort stootkussen |
Citaat:
Gebruik dan een luchtdoorlatende pleister. Zo kan de wond toch goed genezen en tegelijkertijd heb jij je stootkussentje ;) Mocht de genezing te lang duren, ga er dan even mee naar een huisarts. Zoiezo zou je daar niet verkeerd aan doen als je wilt weten wat je met dat losse stuk vel moet doen. Misschien moet het wel gehecht worden (weet jij veel) of iets anders aan gedaan worden om onstekingen & infecties te voorkomen. |
Zo lang het nog wit is en dus niet grijs/zwart, is het niet echt dood en kan het nog eventueel aan het wondje eronder vast groeien.
|
Als er vlees uitsteekt zou ik het wegsnijden. Wel opletten dat je het goed steriel doet. Heb het zelf ook gedaan bij me vinger, je moet geen wild vlees krijgen natuurlijk. Een goed scherp mes nemen en ff doorbijten zou ik zeggen...
|
Citaat:
Ik zou het vel gewoon laten zitten indd zoals Sarah al zei. Misschien niet als het echt een enorme lap vel is die in de weg zit, dan ff wegknippen met een steriel schaartje ofzo. |
mja idd
ik heb al een heel klein stukje weggesneden wat echt niet meer te redden was zeg maar ;) en in de gaten houden idd alleen ik ga niet graag naar de huisarts voor dit soort dingen ik ben van mening dat dit vanzelf wel goed geneest :o |
ik had eerst ook m'n pink open liggen op zo'n plooi zeg maar.. toen puilde er ook vlees uit.. heb alles netjes laten zitten en t is allemaal weer netjes dichtgegroeid zonder bobbel.. dus zou niet te snel (meer) iets wegsnijden.. zolang het niet dood is groeit het wel weer dicht en anders valt het er wel af uiteindelijk..
|
dat vel valt er anders vanzelf wel af na een paar dagen.. ik help de natuur altijd een handje met dat soort dingen.
|
Ik weet nie hoor maar als ik zoiets heb als een los vel zegt me mam altijd dat ik het er weer ongeveer recht op moet leggen en dan pleistertje erover. Ze zegt dat het er dan misschien weer aangroeid ofzo. Ja ik weet het het klikt vaag!
|
Citaat:
|
lekker laten zitten
en hij heeft wel gelijk:P teminste je gaat er vanzelf aan zitten |
Citaat:
het is nu al bijna een week zonder verbetering van het weefsel dwz het begint er steeds erger uit te zien ik heb ook geen gevoel meer in mn vingertop morgen lekker naar de huisarts!!!! :):):) |
je kan er mesitran wondzalf opsmeren, dat helpt genezend en maakt het schoon.
|
ik wilde niet naar de huisarts dus ik heb het vel zelf weggehaald :bloos:
daaronder zat gewoon goede huid dus het sterft niet af ofzo ook altijd fijn om te weten ;) ;) ;) |
Okkeei erg vaag dat er goeiie huid onder zat :eek:
|
Citaat:
|
foto?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59. |