![]() |
Staat je huis onder water?
Als de zeespiegel bijv. 2 meter stijgt? Mijnes dus wel, maar ik snap het niet; Al bij 1 meter stijging staat heel flevoland onder water, terwijl de dijken minstends 2,8 meter boven NAP zijn. Hoe kan dan met 1 meter stijging het water erin komen :confused: Ik voelde me juist zo veilig toen ik dacht dat het water nog wel 2 meter kon stijgen :(
http://flood.firetree.net |
Heul adam ligt dan blank, dus ja.
|
Nee, en ook niet als ie 14 meter stijgt :D
|
Niet in eintovuh.
|
Zit volgens mij net boven de zeespiegel en ik woon in een flat :p
|
Ja
|
Rotterdam= blanco
|
Net wel of net niet, rond Arnhem stopt het namelijk.
|
Zelfs bij een stijging van 0 meter (lager ook, maar dat ding gaat niet lager dan 0). :p
Want Rotterdam ligt (grotendeels?) onder de zeespiegel. ;) Gelukkig zijn er dijken, die zorgen er voor dat het wel een tijdje droog blijft. ;):) Zonder dijken zou het nat zijn hier. |
jawel
|
Pas bij een stijging van 13 meter, maar bij 6 meter woon ik al op een eiland. Yeah, hoge veluwe. (y)
|
Ook bij nul meter zit er al een blauw stipje ongeveer op de wijk waar ik woon. Dat klopt ook wel want er is hier een vijver :p
Bij één meter zit de hele stad onder water. edit: oh kijk ik kan inzoomen. Oke, dan zit ik bij 0 meter niet onder water, maar de buren van mijn buren kennelijk wel. Bij 1 meter zijn centrum en zuiden nog droog. Bij 2 meter alleen het centrum. Dat is pas helemaal overstroomd bij 13 meter (behalve de martinitoren dan). Ok als er ooit een vloedgolf over Groningen spoelt vinden jullie mij op de Grote Markt (y) |
Citaat:
|
Na inzoomen staat mijn huis nog niet bij 0 m onder water, maar wel al bij één. :p Bij mijn ouders thuis staat het zelfs bij 14 m nog niet onder water. ;x
|
Bij +10m staat m'n flat aan 't strand :p (y)
Edit: En bij +14m net in de zee ofzo :p |
Nee, zelfs bij 14 meter nog niet. :)
|
Bij 1 meter.
|
bij 2 meter.
|
Citaat:
Huis van m'n moeder: bij 1 m al blank Huis van m'n vriend: bij 5 m Huis van de moeder van m'n vriend (waar ik nu 'woon'): bij 4 m. |
Bij 10 meter pas, en dan woon ik zo 7 minuten van het strand vandaan. en zo 2 minuten bij het kanaal :)
|
ik bij 1 meter al, zo ongeveer.
Ik weet trouwens niet of ze rekening gehouden hebben met alle dijken enzo? |
ach... breda aan zee :D
|
Bij 1 meter is het nogal schluss :D
Ik zat er laatst ook al over te denken. Eigenlijk moet ik het land uit en naar Noorwegen oid voordat de situatie echt ernstig wordt en mijn huis niks meer oplevert :o |
Ik vrees het ergste.
Ik heb wel eens gehoord van een rapport van de Amerikanen dat Den Haag over 50 jaar een spookstad is. Nu zijn wij Nederlanders natuurlijk een stuk nuchterder dan de Amerikanen, maar Den Haag ligt hier helaas maar een heel klein stukje vandaan, minder dan een kilometer. |
Bij 7 meter ben ik nog veilig, maar andere delen van Zeist zijn dan wel onder water. Bij 8 meter scheelt het één flat. ;x En daarna is er geen redden meer aan. ;)
|
in utrecht wel, maar ik woon op de 14e verdieping dus tja.:o
bij mn ouders in limburg kan ik gerust blijven. maar ach ik kan toch in een bootje varen. (y) |
Citaat:
Als je huis al bij 0 meter stijging onder water staat, dan betekent dat dat je huis nu al onder water staat en dat zou niet best zijn :p |
Citaat:
|
Flevopolder -> duidelijk ja.
|
Net naast de flevopolder, dus ja..bij 0 meter paar stipjes, maar bij 1 meter al gelijk onder water.
|
Ja meteen.
|
Citaat:
|
Zwolle is bij 0 meter al pixel-achtig. Na 1 meter stijging is het niet echt droog meer.
|
Citaat:
|
Bij vijf meter staat mijn straat onder water, maar een straat verderop houdt het nog een aantal meters droog dus dan ga ik wel naar wat vrienden die daar wonen.
|
Nope. :)
Pas bij 12 meter stijging. |
zelfs bij 14 meter zit ik nog veilig. :D
|
Bij 14 meter is er nog geen probleem
|
Zelfs bij 14 meter heb ik nog droege voeten :)(
|
nee
|
Citaat:
|
bij 8m begint het een beetje te komen, dat is in schijndel dan, als ik op mn kamer in rotterdam zit is t meteen gedaan met de pret.
|
Ja, het gaat heel rap hier.
|
Met 1 meter heb ik natte voeten. Maar de rest van de straat na het zijstraatje niet, dus dan ga ik daar lekker bivakeren.
|
Bij 2 meter zitten we in trouble. Bij 1 meter alleen de overkant van de straat. :D
Edit: :eek: Pas bij 5 meter ligt de hele straat onder water. Die mensen op nummer 70 zijn wel blij zeg. Hun huis is nog droog als de zeespiegel 4 meter stijgt. |
Wow :eek: Bizar om te zien..
Bij 14m is er een klein vlekje ergens in de stad; stelt verder niet veel voor. Ook bij mijn ouders is het dan nog droog. Maar de treinroute niet meer, dus ik zal er dan wel niet komen :P |
zelfs bij 14 meter niet, heb overigens wel een zwembad aan het eind van de straat dan :D *Hondsrug rules*
|
Ik woon ong. in het laagste punt van Friesland, de dijk hoeft maar door te breken en mijn huis staat ong. 1 tot 1,5 m onder water.
|
Tot en met +4 woon ik nog veilig:p Maarja ik woon dan ook aan de duinrand, dus ligt ook iets hoger
|
Niet echt. Als het water tien meter stijgt zijn hier net de bergingen ondergelopen. Het moet ongeveer vijfentachtig meter stijgen wil het een beetje gevaarlijk worden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25. |