![]() |
Bultjes?
a
|
Ziet er een beetje vaag uit, ff naar de dokter dus.
|
a
|
Citaat:
|
Citaat:
(gaf alleen maar die link omdat daar een aantal posts stonden die zo van mij hadden kunnen zijn qua klachten etc) Ik heb trouwens deze week ook een koortslip gehad, misschien dat het daar iets mee te maken kan hebben, of er een verband tussen kan zijn)? |
Je foto is erg onduidelijk. Misschien zouden het galbulten kunnen zijn, die ontstaan bij een allergie. Maar dat valt niet echt zeker te zeggen over internet :P
|
Als je alleen 's avonds en 's nachts last hebt van die bultjes, is er dan geen verband te trekken met wasmiddel, bepaalde type kleding, iets wat je gegeten hebt?
Ik krijg bijvoorbeeld zulke bultjes (tenminste, wat ik er van kan zien op de foto) van etiketjes in bepaalde kledingstukken en ze trekken weg nadat ik die kleren uitgedaan heb. Maar goed, als je het niet vertrouwt, zou ik even de huisarts bellen. |
M'n vriend had ook ineens allemaal bultjes, vooral op z'n schouders en bovenrug en nek. Duurde even voor het weg was (denk een week ofzo). Ik vermoed dat ie een allergische reactie had ergens op. Tsja, als het niet vanzelf weggaat als je niet krabt zou ik naar de huisarts gaan, kun je uitzoeken wat het is. Maar als je blijft krabben, dan blijft 't waarschijnlijk bestaan.
|
Dat lijkt op urticaria.
|
Hmm zien eruit als bij mij :o Kan histamine bulten zijn. Heb ik door allergie.
Komt het op als je eraan jeukt, doet het pijn, brandt het, verdwijnen ze ook weer helemaal of blijf je ze zien, zitten ze steeds op dezelfde plek, zijn het echt bultjes of ook krassen zeg maar, strepen? Nouja dat allemaal ?:) Mochten die het zijn dan krijg je waarschijnlijk histamineremmers mee, die echt kut zijn, je kunt dan beter naar de oorzaak op zoek, allergietest of beter nog IgE- test, |
Citaat:
|
Citaat:
|
processie rupsen denk ik zo.
|
kan processierups zijn. fiets/loop je wel eens in de buurt van eikenbomen? let eens op of er zulke beestjes inzitten. zo ja, voortaan iets met lange mouwen aandoen, rits helemaal dicht, etc.
anders misschien een erg droge huid? smeer je je in het iets na het douchen? iets van bodylotion/creme. probeer dat eens een week, kijken of het baadt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
die bomen waar de rupsen in zitten, ik kom even niet op de naam, die staan toch ook wel eens aan lanen in woonwijken?
|
Ik heb de bulten ook op dagen waarop ik amper buiten ben geweest dus beetje raar :p
|
Twas dus netelroos zei de huisarts
|
Citaat:
|
Zat ik er niet eens zo ver naast :p
|
Oh en voor de duidelijkheid, netelroos, urticaria, galbulten en histaminebultjes: allemaal hetzelfde.
|
Yup zei de huisarts ook al, kan 1000000 verschillende oorzaken hebben, heb pilletjes gekregen (heel klein dus geen rotspul :P) en heb er nu geen last meer van.
|
Citaat:
ik zou overigens toch even kijken naar dingen waar je allergisch voor bent. Dan kan je die schrappen, bv het waspoeder. |
Ik deed laatste weken niks anders dan normaal, niet door andere gebieden fietsen, niks anders eten, geen andere kleren, geen nieuwe wasmiddel of iets dergelijks, daarom vind ik t zo raar.
|
Een allergie kan je ook krijgen voor iets dat je altijd gebruikt. Je hoeft niet perse iets anders te doen. Maar het is natuurlijk wel erg lastig achterhalen zo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41. |