![]() |
Nieuwe videokaart
ben er al weer een tijdje uit maar me broer is nu opzoek naar een nieuwe videokaart. PCI-Express, rond de 200 euro.
Nu was ik op de volgende gestuiterd, GF 8600GTS RX1950Pro welke raden jullie aan? of een geheel andere ook goed :) |
in prestatie is de 1950 volgens mij beter, de 8600 heeft daarentegen directx10 drivers.. wat vind je belangrijk dat je met je videokaart kan?
|
waar het voornamelijk omgaat is dat hij voorlopig weer even vooruit kan met z'n nieuwe kaart. Hij heeft een nieuw moederbord moeten kopen omdat z'n oude was doorgebrand... (don't ask) de rest van z'n computer is dus nog redelijk out of date maar hij wil het beetje bij beetje upgraden.
Ik had idd ook goede verhalen gehoord over x1950. Enige waar het omdraait is dat hij World of Warcraft weer beetje vloeiend in beeld krijgt :) |
Citaat:
Als hij verders niks anders gamed dan zou je jezelf weggegooid geld kunnen besparen. Als hij echter iets meer gamer is zou ik uit deze 2 kaarten voor de X1950 gaan. (of toch iets duurder kijken voor een Nvidia 8800 series kaart) |
okay thanks :)
ik heb hem een X1950 aangeraden met een Asus A45GA Powersupply 450W. (hij heeft nu een Aopen 300watt dingetje) |
Ik snap niet hoe in godsnaam mensen hier adviezen geven als er niet eens staat om wat voor pc het gaat.
|
omdat t nu niet om de pc gaat maar hij puur nu alleen z'n videokaart wil upgraden :)
|
Zeg het nou maar, is voor ons ook leuk.
|
weet ik veel :p
AMD Athlon 3000 1gb DDR zoiets |
Citaat:
|
Mwoa wat voor kaartje heeft hij nu? Je kunt er in het geval het een Socket 939 systeem is voor een euro of 80 een 4000+ in takelen.
Wat is zijn vorige videokaart? |
Inderdaad, voor games e.d. heeft het veel meer nut om een midrange videokaart erin te stoppen, de cpu te upgraden (kan goedkoop zoals Koning al aangaf) en er een gig ram bij te prikken in plaats van er een highend videokaart in te gooien en de rest zo te laten.
|
mja maar hij heeft nu nieuw moederbord gekocht met pci express slot ennuh nu heeft'ie alleen ff t geld om z'n videokaart te vervangen...
later zal'ie vast wel de rest vervangen... |
Citaat:
|
Gewoon de X1950 Pro doen. Die heeft een 256-bit controller, de 8600GTS maar 128bit. Dus op hoge resoluties kakt ie in elkaar. Ten tweede, als je kijk hoeveel moeite de 8800GTX al heeft met DX10 spellen merk je al dat de 8600 niet snel genoeg is voor DX10 spellen dus is het geen moeite waard om voor DX10 die kaart te kopen. Daarnaast is de X1950 Pro goedkoper!
|
Citaat:
|
Topic kaap!
Als ik een snelle, passief gekoelde videokaart wil hebben, wat moet er dan in? Is een 7600 GT snel? Heb nu een 6600 gewoon en ik wil mijn CPU ook even pimpen naar een X2 4200+. |
Citaat:
Uitgaande van PCI-E |
Citaat:
-> tweakers.net pricewatch linkje Trouwens, bedenk je dat AMD de X2 6000+ nu in de etalage heeft staan. Een Tray versie kun je voor rond de 145 euro krijgen. Goeie deal lijkt mij aangezien hij tussen de E6600 en E6700 zit, die beide veel duurder zijn. Schrik alleen niet van de TDP. :D en ja ik post ook maar weer eens wat op S.com :p |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26. |