![]() |
Trouw
Trouw
Midden in de kamer Plotseling - niet onverwacht Klinkt een klap Onwettelijk - niet onterecht Denk aan de kinderen Vergeten - niet alleen Wacht op die dag van blijheid - niet te lang Een vaas valt Verdrietig - niet gebroken De man lacht Zij huilt - niet van geluk |
Dit gedicht loopt niet lekker. De zinnen zijn gebroken d.m.v gedachtestreepjes, en dat klinkt niet fijn als je het opzegt. Waarom geen hele zinnen? Ook zijn er vrij simpele woorden gebruikt waardoort het gedicht een beetje saai is. Ik mis ook meer informatie; over wie gaat het? wie vertelt het? waar gaat het eigenlijk over? Wat gebeurt er op de dag van blijheid?
Ik snap de overgang van kinderen -vergeten niet echt... plotseling en niet onverwacht is hetzelfde. En valt een vaas verdrietig? Klap - onwettelijk - niet onterecht ?? :confused: Het streepje in de laatste zin is overigens een beetje overbodig. Ik zou zeggen: herschrijf het gedicht. Gebruik hetzelfde idee, haal de streepjes weg. Denk even na over de woordkeuze, en misschien dat je meer informatie kan geven? Er mag natuurlijk wel íets te raden over blijven. |
Citaat:
Verder sluit ik me hierbij aan: Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Oké, ik heb het op een andere manier geschreven, maar ik weet niet of dit beter is. :)
Dat van dat liedje weet ik niet, heb het daar niet uit gehaald in ieder geval. Trouw? In het midden van de kamer, Klinkt een harde klap. Grote vaas met kleine roosjes, Ligt in scherven op de grond. Een hoofd verschijnt. Kleine potjes hebben grote oren. Het kijkt verdrietig, verloren, En trekt zich terug. Hij verontschuldigd zich. Natuurlijk was het niet gemeend. Ze knikt, mompelt, hoopt. Haar handen trillen van angst. Kracht ontspringt in haar hart. Op een dag - hij is ouder, Zal hij er niet meer zijn. Hij heft zijn hand op. Morgen een blauwe plek. De man lacht, Zij huilt, niet van geluk. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06. |