![]() |
het paranormale slecht?
Ik denk dat telekinese en alles met KI enzo nooit de bedoeling heeft kunnen zijn. Het licht te ver van de mensen. Misschien is het een proces wat nog verder moet worden uit geevulueerd, maar ikzelf zie op meditatie na het nut niet van telekinese, glaasje draaien, KI, tarot, pendelen enz. Wat denken jullie hiervan?
|
Het nut ervan is voor iedereen anders, ikzelf zou een aantal "nutten" kunnen bedenken, bijvoorbeeld: Hoop, nieuwschierigheid naar het onbekende, nieuwsgierigheid naar de toekomst, onzekerheid over dingen...
~ |
Wat misschien wel waar is, is dat je je op deze planeet het beste bezig kunt houden met "aardse" zaken
Zo zijn er mensen die zich zo erg verdiepen in het spirituele, dat ze vergeten te leven en overkomen als zweverige, slappe figuren of losers. Dat lijkt me verkeerd. maar als het spirituele je aardse leven weer zin geeft of steunt, of slechts een hobby is, prima toch? |
Goed en slecht is relatief. Wat voor waarde iemand aan zoiets hecht verschilt per persoon. Wat voor waarde jij eraan hecht kun je nog ontdekken of juist niet. Hoef je je echt niet voor op andere te basseren want hun mening is de jouwe niet. Ga er zelf 'ns over nadenken. Leef je in in andere en bedenk waar zij het voor gebruiken etc.
Citaat:
|
mischien gebruikte de oermens het voor de jacht en komt het bij sommige mensen weer boven net als het dierlijk instinct bij een huiskat.
|
wat voor paranormaals komt er dan bij een huiskat vrij?
|
als het zo ver van de mensen ligt en het nooit de bedoeling had kunnen zijn, waarom zijn mensen er dan toe in staat?
persoonlijk geloof ik dat alles wat bestaat natuurlijk is en daarom best de bedoeling had kunnen zijn :) waarom zou het anders bestaan? ik geloof sowieso niet in goed of slecht. |
Citaat:
|
met tarot kan je heel goed jezelf en anderen helpen hoor. Doordat je bijvoorbeeld een beter inzicht op een situatie kan krijgen of dingen van een andere kant te bekijken
|
Citaat:
Speculeren is wel leuk hoor maar niet concreet. Citaat:
|
Citaat:
Vaak helpt het omdat het tussen de oren zit, maar het gaat er toch om dat het helpt? |
Citaat:
|
Er is ook wel een wereld van verschil tussen KI en glaasje draaien. Uberhaupt vind ik dat je veel dingen niet over een kam kan scheren, het is gewoon te wijds. En om dan meteen al het paranormale als slecht te bestempelen vind ik ietwat oenig.
|
Citaat:
En hoe kom je erbij dat het te ver van de mensen ligt? |
ik denk juist dat het andersom is.... misschien is het in de loop van tijd juist "versleten"bij de mens. want als we er zo ver vanaf zouden staan, hoe komt het dan dat veel mensen er baat bij hebben. de mensen van nu "willen"er gewoon niet open meer voor staan... :p
*BB* |
Citaat:
|
Citaat:
En als je dat dan doet, word je voor gek versleten met je 'zweverige gedoe', of het is 'kwaad' oid, je word gestenigd door fanatieke christenen, whatever. *zucht* ... |
Citaat:
|
Citaat:
Niet alle haaien eten mensen. Stukje dat ik quote van jou is onwaar, een vooroordeel en bevorderd niet de relatie tussen christenen en mensen die in het paranormale geloven. Top. Leer omgaan met mensen die oppervlakkig tegen je hobby/werk/interesses aan kijken. Ik maak het ook dagelijks mee en da's echt niet altijd even makkelijk. Frustrerend om steeds maar weer hetzelfde uit te leggen of de meest domme vragen te moeten beantwoorden maar 't is niet anders. Deal with it. (welliswaar met iets anders dan spiritualiteit, maar toch...) |
nope, it's ur destiny
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb veel problemen gehad met mijn ouders over de dingen waar ik me voor interesseer. Ze konden er niet mee omgaan en wilden niet begrijpen dat het een goede kant heeft. We hebben vaak gesprekken gehad en ik werd doodgegooid met vooroordelen. Ik sta nu op 'non-actief', puur omdat ik geen zin meer heb in aanvaringen en de mening van mn ouders respecteer, ik woon wel onder hun dak. Ik kan best met oppervlakkigheid omgaan en mensen die interresse tonen wil ik het graag uitleggen, het is enkel het denigrerende wat me irriteerd. En de miereneukerige dingen zoals een anti-Harry Potterbeweging (okee slecht voorbeeld :) ) omdat het duivels is e.d. Sjah.... wat doe je dr aan....... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13. |