![]() |
Waar ben jij wel of niet trots op?
Ik ben trots op mijn computer-opruim-actie. Ik heb dvd's gekocht en binnenkort kan ik weer eens formatteren en (een nieuwere versie) van windows installeren.
In enige mate ben ik ook wel trots op mijn diploma. Alhoewel dat nou ook weer niet zo'n uitzonderlijke prestatie is. Nogal overrated enzo. Ik ben niet zo trots op mijn vakantie luiheid en mijn ongeinteresseerde houding jegens vakantiebaantjes. |
Ik ben nergens trots op. Ik ben ook nergens niet trots op.
|
ik ben niet zo trots op mijn luiheid inderdaad. ben wel trots op het feit dat ik deze week een aantal dingen wilde doen en daar al heel veel van gedaan heb. ook dingen die ik eng vond.
|
Ik ben trots op mijn vriendje en zijn band.
|
Ik ben wel trots op mijn diploma ^_^
Ik ben niet trots op dat ik als een verwend kind reageerde toen ik hoorde dat internet het een paar dagen niet zou doen. Al kan ik wel ter verdediging aanvoeren dat alle mensjes (ouders etc.) in mijn huis nu op vakantie zijn en ik dus helemaal alleen zonder internet was... |
8,5 voor Oral Communication Skills, 9,5 voor Phonetics, 10 voor vertalen. Oftewel, mijn laatste cijfers.
|
Ik ben niet trots op mezelf. Omdat ik zo ernstig op de vlucht ben voor mezelf.
En ondertussen heb ik wel zo`n grote bek over iedereen. jaja makkelijk lullen he. :rolleyes: :mad: |
ook niet op onze wereld'leiders'. Die maken me al helemaal kwaad.
|
Ik vond het tijdens de beoordeling wel leuk om te horen dat ik erg goed (de beste :o ) was (en misschien nog steeds) in tekenen.
|
Citaat:
|
Middelbaar schooldiploma is geen prestatie dat is alleen tijd uitzitten (?)
|
Citaat:
|
Citaat:
maar ik durf niet tot de kern te gaan dat is te pijnlijk ;x dus in feitte ben ik eerlijk over dat ik niet eerlijk ben. |
Citaat:
|
Ik ben niet trots op de wereld en niet op mezelf!
|
Citaat:
ach noajan... dat is toch ook al eerlijk? ;) ik ben trots op mezelf dat ik dingen heb gedaan die ik niet durfde en dat vol ga houden. |
Ik ben niet trots op mijn uitstelgedrag maar wel op m'n eigen wil. Ofzo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Niet:Mijn persoonlijkheid, waaronder het manipuleren van mensen onderandere valt.
|
dat ik 3 na weken werk, al av ben geworden met een stuk beter salaris (y)
|
Citaat:
En gek genoeg zitten de mensen die hier op de uni zitten en op het vwo niets deden diep in de shit :D En om maar eens op het topic terug te komen, stiekem ben ik er wel een beetje trots op dat ik zo ver ben gekomen, de havo en het HBO lagen elk jaar opnieuw op de loer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben niet zo trots op het feit dat mijn hersenen op vakantie zijn. Zelfs de simpelste rekensommetjes kosten me meer tijd dan gewoonlijk. Soms heb ik zelfs moeite met belspellen!! :eek::bloos:
|
Alsof ik criteria opstel die bepalend zijn in welke mate een middelbaar diploma waardig te noemen is. Mijn ervaring is dat je een middelbaarschooldiploma ongeacht welk profiel kan behalen zonder al te veel studeren. Natuurlijk zijn er mensen die ambitieus zijn maar het gros van de scholieren halen met weinig inzet het niveau waar zij zijn ingedeeld.
Citaat:
|
Citaat:
Hier is zo'n topic: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1603530 En nog een: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1603512 En dat is alleen maar even een snelle blik. Citaat:
|
en nu genoeg kinders! open hier maar een eigen topic over :D
|
Citaat:
|
Ik ben trots dat ik al 3 keer heb hardgelopen:)
|
Ik ben er niet zo trots op dat ik naar bed ging nadat mijn vader al naar zijn werk was vertrokken, en dat ik wakker werd niet lang voordat hij weer thuis kwam :o
|
Daboman, ik hoop niet dat je vaak zaken gaat beargumenteren met behulp van de zoekfunctie. Het is niet representatief voor het Nederlands onderwijs for the record. Mijn ervaringen zijn gebaseerd op zowel havo als vwo ervaringen dus ik denk mijn blik op zaken meer meerzijdig is. Ik vond op de normering na de havo niet veel makkelijker dan het vwo. Misschien daarom ook wel de reden dat ik met mijn propedeuse toch besluit om een universitaire studie te doen.
|
ik ben trots op mezelf, dat ik nieuwe dingen durf te proberen. vandaag weer geskated (ofzoiets) en t gaat echt elke keer beter!
|
Ik ben trots op het feit dat mijn relatie nu veel beter is dan 4 jaar geleden. Dit komt grotendeels door mijn beslissing om in therapie te gaan, wat echt hard werken was.
|
Oh... en ik ben niet trots op het feit dat ik stiekem best lui ben :o
|
Vrienden & Vriendin
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder begin ik te twijfelen of je misschien toch op het vwo hebt gezeten. Voor m'n volgende argument veronderstel ik dat dat het geval is. Dat jij op het vwo hebt gezeten geeft des te meer aan dat in ieder geval jij meer had moeten doen om op het vwo te kunnen blijven. Maar als je geen vwo hebt gedaan is de zaak nog veel erger. Want waarom heb jij dan geen vwo diploma als je er toch niets voor hoeft te doen?! Dat je niet de benodigde capaciteit hebt is in dit geval geen uitweg; dat kun je compenseren door een hogere inzet. En de waarnemingen die mijn punt onderbouwen blijven zich op stapelen. Hanneke heeft het kennelijk ook al zo ervaren. Misschien wil je m'n punt gewoon niet zien en is dit een manier van je om de mensen die een vwo diploma hebben en er voor gewerkt hebben in het diskrediet te brengen. Het is wel erg makkelijk om te zeggen dat die mensen er niets voor gedaan hebben terwijl je zelf "maar" een havo-diploma hebt (met alle respect voor de mensen met een havo of vmbo diploma). Universiteiten zien trouwens dat hun studenten met een HBO-propedeuse veel vaker afvallen dan de mensen met een vwo-diploma. Ik wens je dus veel succes, want je zult op veel verzet stuiten. In Leiden laten ze mensen met een HBO-propedeuse al niet eens meer toe. |
Heel goed. Hoe minder hbo'ers voortijdig naar de universiteit, hoe beter. Verder studeren? Prima, maar wel eerst je hbo afmaken.
|
Ik begin lappen tekst met persoonlijke analyses steeds meer te waarderen (y) Blijkbaar heb jij heel veel gestudeerd op het vwo en nu studeer je in Leiden. Geweldig! Buitengewoon! Mijn ervaring is dat het vwo en de havo inhoudelijk geen wereld van verschil is. Bovendien ben ik van vwo naar havo gegaan vanwege andere redenen dan jij aangeeft :) Ik zeg niet dat een vwo diploma makkelijk te behalen is maar als jij qua niveau bent ingedeeld op het vwo met een bijpassend profiel dan hoef je in het algemeen niet gek veel te studeren. Prima als jij dat wel hebt gedaan hoor. Begrijpend lezen behoorde gelukkig ook tot het curriculum van jouw superieure vooropleiding. Althans, daarvan heb ik zo ontzettend van genoten.Verder heb ik een hbo propedeusejaar achter de rug met vakken die betrekking hebben tot mijn universitaire studie. Ik denk dat het meer raakvlakken heeft dan 2 jaar vwo.
|
Citaat:
Sorry hoor, maar ik prik echt dwars door jouw houding heen. I'm distinctively not impressed. |
Citaat:
Echter, wat jij zojuist beweert slaat ook echt nergens op. Iedereen moet gelijke kansen krijgen om te studeren op een universiteit. Of een vwo diploma, gelijkbaar hbopropedeuse getuigenschrift of een colloquium doctum. Anders kan je ook zeggen; studeren is alleen voor elite, alleen als jouw ouders hebben gestudeerd mag je toegelaten worden tot de universiteit. :s |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En je zegt impliciet wel dat een vwo diploma makkelijk te halen is. Je hebt het zelfs vaker aangegeven. Citaat:
VWO is ook middelbare school. Citaat:
En je spreekt jezelf dus duidelijk tegen, want hoe kan het vwo nou "niet makkelijk" zijn en hoef je er tegelijk "niet zo gek veel voor te studeren"? Dit laatste impliceert volgens mij nog altijd dat het makkelijk is, of je moet wat anders bedoelen dan dat je zegt. |
Slechte ervaring met eerstejaars hbo'ers. :D
|
Ik denk dat als jij één jaar HBO Rechten studeert en jij vervolgens doorstroomt naar de universiteit om rechten te studeren je meer kennis hebt dan oud vwo leerlingen. Maar goed als jij denkt je met het vwo meer een voorsprong hebt dan zou ik dat vooral denken (y) Ik geloof ook niet dat jij het enigszins wilt begrijpen vanwege jouw achtergrond.
edit: Daboman, als jij beschikt over de capaciteit om het vwo te halen hoef je daar niet bijzonder hard voor te werken. Maar goed, blijkbaar heb jij het wel gedaan. Prima hoor. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14. |